Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki Ram Air Direct (SRAD)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31699 - Suzuki Ram Air Direct (SRAD)
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 30-8-2005 22:15 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR

Of het werkt, om eerlijk te zijn, ik denk het wel. Getuige ook het feit dat vrijwel alle grote sport-motor fabrikanten het zijn gaan toepassen en het nog steeds gebruikt word.
Heb je het niet gemerkt toen je je voorkuip eraf haalde dat je vermogen ging missen?

Ram air werkt zeker weten!

Maar wat wil je precies weten Gerrit_Z? Hoe je het zelf kunt maken? Zo ja, dan kan ik je wel ff een snelcursus uittypen.

 
Deon 30-8-2005 22:17 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Heb je het niet gemerkt toen je je voorkuip eraf haalde dat je vermogen ging missen?

Ram air werkt zeker weten!

Maar wat wil je precies weten Gerrit_Z? Hoe je het zelf kunt maken? Zo ja, dan kan ik je wel ff een snelcursus uittypen.




tadaaaa

http://www.corral.ne...nt/ram-cold-air.html
 
Neonlampje 30-8-2005 22:18 Print reply

Posts: 14825
werkt niet op een brommer
edit: iig niet zonder dat ie bij hogere toeren goed afgesteld blijft

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 30-8-2005 om 22:18 uur.
 
mcdronkz 30-8-2005 22:18 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]



nee


Vooral die Trans-Am's met die dingen zijn zo cool h
 
Deon 30-8-2005 22:20 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Vooral die Trans-Am's met die dingen zijn zo cool h?.



het komt pas echt goed tot recht in jet-motoren.
toch is het wel leuk op autos of motoren.
 
richard3 30-8-2005 22:21 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Heb je het niet gemerkt toen je je voorkuip eraf haalde dat je vermogen ging missen?

Ram air werkt zeker weten!

Maar wat wil je precies weten Gerrit_Z? Hoe je het zelf kunt maken? Zo ja, dan kan ik je wel ff een snelcursus uittypen.





leg es uit ?
je mag het ook in een word file of zo zetten is denk ik iets overzichtelijker (heb veel intresse)

 
op naar de grote brommers
mcdronkz 30-8-2005 22:34 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989
[...]



het komt pas echt goed tot recht in jet-motoren.
toch is het wel leuk op autos of motoren.



Ja, maar het ziet er wel cool uit op die Amerikanen, Trans-Am's, Chargers, etc.
 
Deon 30-8-2005 22:37 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]



Ja, maar het ziet er wel cool uit op die Amerikanen, Trans-Am's, Chargers, etc.


for sure
 
Neonlampje 30-8-2005 23:35 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]




leg es uit ?
je mag het ook in een word file of zo zetten is denk ik iets overzichtelijker (heb veel intresse)


Nou vooruit dan Ik houd het wel kort...

Het is eigenlijk vrij simpel...

je zorgt er voor dat je 1 of 2 buizen met een redelijke diameter vanuit de voorkant van je voertuig naar je luchtfilterbox krijgt...
Vervolgens is het wel aan te raden om dikke rubberen slangen te gebruiken bij je carburateur, dus geen voorvorkrubbers .
Gewoon via de zeikant op je luchtfilterbox aansluiten, beetje nadenken zodat het een goede flow krijgt. Filteren moet je terplekke maar iets op verzinnen.

Om nu de afstelling bij hogere toeren goed te krijgen, dat hij niet te arm gaat lopen:
Men neme de ontluchting van de carburateur en zet daar een slangetje op die naar je luchtfilterhuis gaat. Zodra je dus een hogere druk opbouwt in je luchtfilterbox, zal dus ook de druk in je carb omhoog gaan, waardoor er meer benzine mee gaat de cilinder in.

Nou, zo simpel is het eigenlijk
 
Deon 30-8-2005 23:37 Print reply

Posts: 9656
alleen zal het nooit werken op een brommer:( (die niet harder gaat dan 160 km/h)

maargoed. iets leuks voor op je setup lijstje
 
Junkie XR 30-8-2005 23:41 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Heb je het niet gemerkt toen je je voorkuip eraf haalde dat je vermogen ging missen?

Ram air werkt zeker weten!

Maar wat wil je precies weten Gerrit_Z? Hoe je het zelf kunt maken? Zo ja, dan kan ik je wel ff een snelcursus uittypen.
M'n ram-air werkt nogsteeds hoor, zelfs iets directer, geen roostertjes ervoor enzo, zit nogsteeds direct in de rijwind.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989
alleen zal het nooit werken op een brommer:( (die niet harder gaat dan 160 km/h)

maargoed. iets leuks voor op je setup lijstje
Mwah, het zal bij 160 missch. beter werken dan bij 100, maar goed, het is geen aan-uit systeem.

Zal ook nog wel enigsinds tegenwind afhankelijk zijn, denk 'k.
 
Neonlampje 30-8-2005 23:44 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989
alleen zal het nooit werken op een brommer:( (die niet harder gaat dan 160 km/h)

maargoed. iets leuks voor op je setup lijstje

appels met peren vergelijken

motor <-> brommer
2T <-> 4T

edit2: en er zijn brommers die over de 160 lopen hoor


Jordi: directer, sja.. je hebt ook een bepaalde resonantie nodig van je uitlaatsysteem he. Maar het zal je powercurve wel doen verschuiven.

Overiggens zit je ermee dat je ducts nu schuin op de rijwind staan, ipv recht, dat scheelt ook aanzienlijk (qua oppervlak, en wervelingen).

Maarja met zoveel pktjes, dan merk je 1tje meer of minder niet he

edit: heb btw ook niet gezegt dat het niet zou werken

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 30-8-2005 om 23:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 30-8-2005 om 23:48 uur.
 
Deon 30-8-2005 23:50 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]

appels met peren vergelijken

motor <-> brommer
2T <-> 4T

edit2: en er zijn brommers die over de 160 lopen hoor


Jordi: directer, sja.. je hebt ook een bepaalde resonantie nodig van je uitlaatsysteem he. Maar het zal je powercurve wel doen verschuiven.

Overiggens zit je ermee dat je ducts nu schuin op de rijwind staan, ipv recht, dat scheelt ook aanzienlijk (qua oppervlak, en wervelingen).

Maarja met zoveel pktjes, dan merk je 1tje meer of minder niet he

edit: heb btw ook niet gezegt dat het niet zou werken

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 30-8-2005 om 23:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 30-8-2005 om 23:48 uur.


jajah, ik zeg het er alleen ff bij voor de mensen die het lezen en denken van. Leuk, dat ga ik maken. En dan komen ze er achter dat het niet werkt.

maar 2takt/4takt maakt toch niet uit?

lees goed: alleen zal het nooit werken op een brommer:( (die niet harder gaat dan 160 km/h)

 
Neonlampje 30-8-2005 23:53 Print reply

Posts: 14825
2takt, 4takt maakt wel uit
Bij een 2takt zul je het sneller merken, omdat je een werkslag meer hebt.

Overiggens ligt de grens dus ook bij brommers niet bij 160km/h... Reken eerder maar op een 120 voordat het merkbaar zal zijn. Rijd je langzamer, dan is het idd verspilde moeite. Echter zijn er voldoende 50cc's die die snelheid halen!!


Ik ben trouwens vergeten te vermelden dat het misschien nuttig is om je carburateur overloop wel dicht te stoppen, voor de zekerheid..
 
Deon 30-8-2005 23:57 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
2takt, 4takt maakt wel uit
Bij een 2takt zul je het sneller merken, omdat je een werkslag meer hebt.

Overiggens ligt de grens dus ook bij brommers niet bij 160km/h... Reken eerder maar op een 120 voordat het merkbaar zal zijn. Rijd je langzamer, dan is het idd verspilde moeite. Echter zijn er voldoende 50cc's die die snelheid halen!!Ok, dan nog zou je toch nooit zoveel voordeel eruit kunnen halen(als bij een motor, of nog beter een jet)


Ik ben trouwens vergeten te vermelden dat het misschien nuttig is om je carburateur overloop wel dicht te stoppen, voor de zekerheid.. lijkt me handig jah


Toch wel leuk om zoiets proberen te maken
 

Dit topic is 5806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved