Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #31699 - Suzuki Ram Air Direct (SRAD)
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 5806 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Neonlampje |
30-8-2005 22:15 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
Of het werkt, om eerlijk te zijn, ik denk het wel. Getuige ook het feit dat vrijwel alle grote sport-motor fabrikanten het zijn gaan toepassen en het nog steeds gebruikt word.
Heb je het niet gemerkt toen je je voorkuip eraf haalde dat je vermogen ging missen?
Ram air werkt zeker weten!
Maar wat wil je precies weten Gerrit_Z? Hoe je het zelf kunt maken? Zo ja, dan kan ik je wel ff een snelcursus uittypen.
|
|
|
|
Deon |
30-8-2005 22:17 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Heb je het niet gemerkt toen je je voorkuip eraf haalde dat je vermogen ging missen?
Ram air werkt zeker weten!
Maar wat wil je precies weten Gerrit_Z? Hoe je het zelf kunt maken? Zo ja, dan kan ik je wel ff een snelcursus uittypen.
tadaaaa
http://www.corral.ne...nt/ram-cold-air.html
|
|
|
|
Neonlampje |
30-8-2005 22:18 |
Posts: 14825 |
werkt niet op een brommer
edit: iig niet zonder dat ie bij hogere toeren goed afgesteld blijft
Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 30-8-2005 om 22:18 uur.
|
|
|
|
mcdronkz |
30-8-2005 22:18 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]
nee
Vooral die Trans-Am's met die dingen zijn zo cool h
|
|
|
|
Deon |
30-8-2005 22:20 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Vooral die Trans-Am's met die dingen zijn zo cool h?.
het komt pas echt goed tot recht in jet-motoren.
toch is het wel leuk op autos of motoren.
|
|
|
|
richard3 |
30-8-2005 22:21 |
Posts: 5198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Heb je het niet gemerkt toen je je voorkuip eraf haalde dat je vermogen ging missen?
Ram air werkt zeker weten!
Maar wat wil je precies weten Gerrit_Z? Hoe je het zelf kunt maken? Zo ja, dan kan ik je wel ff een snelcursus uittypen.
leg es uit ?
je mag het ook in een word file of zo zetten is denk ik iets overzichtelijker (heb veel intresse)
|
|
op naar de grote brommers |
|
mcdronkz |
30-8-2005 22:34 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: deon1989
[...]
het komt pas echt goed tot recht in jet-motoren.
toch is het wel leuk op autos of motoren.
Ja, maar het ziet er wel cool uit op die Amerikanen, Trans-Am's, Chargers, etc.
|
|
|
|
Deon |
30-8-2005 22:37 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Ja, maar het ziet er wel cool uit op die Amerikanen, Trans-Am's, Chargers, etc.
for sure
|
|
|
|
Neonlampje |
30-8-2005 23:35 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]
leg es uit ?
je mag het ook in een word file of zo zetten is denk ik iets overzichtelijker (heb veel intresse)
Nou vooruit dan Ik houd het wel kort...
Het is eigenlijk vrij simpel...
je zorgt er voor dat je 1 of 2 buizen met een redelijke diameter vanuit de voorkant van je voertuig naar je luchtfilterbox krijgt...
Vervolgens is het wel aan te raden om dikke rubberen slangen te gebruiken bij je carburateur, dus geen voorvorkrubbers .
Gewoon via de zeikant op je luchtfilterbox aansluiten, beetje nadenken zodat het een goede flow krijgt. Filteren moet je terplekke maar iets op verzinnen.
Om nu de afstelling bij hogere toeren goed te krijgen, dat hij niet te arm gaat lopen:
Men neme de ontluchting van de carburateur en zet daar een slangetje op die naar je luchtfilterhuis gaat. Zodra je dus een hogere druk opbouwt in je luchtfilterbox, zal dus ook de druk in je carb omhoog gaan, waardoor er meer benzine mee gaat de cilinder in.
Nou, zo simpel is het eigenlijk
|
|
|
|
Deon |
30-8-2005 23:37 |
Posts: 9656 |
alleen zal het nooit werken op een brommer:( (die niet harder gaat dan 160 km/h)
maargoed. iets leuks voor op je setup lijstje
|
|
|
|
Junkie XR |
30-8-2005 23:41 |
Posts: 5753 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Heb je het niet gemerkt toen je je voorkuip eraf haalde dat je vermogen ging missen?
Ram air werkt zeker weten!
Maar wat wil je precies weten Gerrit_Z? Hoe je het zelf kunt maken? Zo ja, dan kan ik je wel ff een snelcursus uittypen.
M'n ram-air werkt nogsteeds hoor, zelfs iets directer, geen roostertjes ervoor enzo, zit nogsteeds direct in de rijwind.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: deon1989
alleen zal het nooit werken op een brommer:( (die niet harder gaat dan 160 km/h)
maargoed. iets leuks voor op je setup lijstje
Mwah, het zal bij 160 missch. beter werken dan bij 100, maar goed, het is geen aan-uit systeem.
Zal ook nog wel enigsinds tegenwind afhankelijk zijn, denk 'k.
|
|
|
|
Neonlampje |
30-8-2005 23:44 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: deon1989
alleen zal het nooit werken op een brommer:( (die niet harder gaat dan 160 km/h)
maargoed. iets leuks voor op je setup lijstje
appels met peren vergelijken
motor <-> brommer
2T <-> 4T
edit2: en er zijn brommers die over de 160 lopen hoor
Jordi: directer, sja.. je hebt ook een bepaalde resonantie nodig van je uitlaatsysteem he. Maar het zal je powercurve wel doen verschuiven.
Overiggens zit je ermee dat je ducts nu schuin op de rijwind staan, ipv recht, dat scheelt ook aanzienlijk (qua oppervlak, en wervelingen).
Maarja met zoveel pktjes, dan merk je 1tje meer of minder niet he
edit: heb btw ook niet gezegt dat het niet zou werken
Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 30-8-2005 om 23:44 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 30-8-2005 om 23:48 uur.
|
|
|
|
Deon |
30-8-2005 23:50 |
|
Neonlampje |
30-8-2005 23:53 |
Posts: 14825 |
2takt, 4takt maakt wel uit
Bij een 2takt zul je het sneller merken, omdat je een werkslag meer hebt.
Overiggens ligt de grens dus ook bij brommers niet bij 160km/h... Reken eerder maar op een 120 voordat het merkbaar zal zijn. Rijd je langzamer, dan is het idd verspilde moeite. Echter zijn er voldoende 50cc's die die snelheid halen!!
Ik ben trouwens vergeten te vermelden dat het misschien nuttig is om je carburateur overloop wel dicht te stoppen, voor de zekerheid..
|
|
|
|
Deon |
30-8-2005 23:57 |
Posts: 9656 |
|
|
|
|
Dit topic is 5806 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|