Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 763 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31697 - vliegwiel
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bassie_nr1 30-8-2005 19:04 Print topicpost

Posts: 1488
Hoi,
ik heb een honda mtx-sh, nu is een vliegwiel van honda mtx-sh vrijwel helemaal dicht op een maar kleine openingen nah,

zou het nut hebben om hem wat af te draaien of eventueel een sleuf erin te dremelen of freezen ofzow?? Dat klimt hij wel sneller in toeren toch, dus trekt het harder op,

wie weet hier meer van??
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter

robin denkers 30-8-2005 19:09 Print reply
Posts: 269
Totale onzin

Je wekt stroom op doordat de magneten in je vliegwiel langs de spoelen die op je grondplaat zitten draaien. En je vliegwiel zit gewoon aan je krukas vast het heeft dus totaal geen zin om je vliegwiel lichter of wat je ook van plan was te gaan maken want hij gaat er echt niet harder van draaien.
 
De Schout 30-8-2005 19:10 Print reply
Posts: 5327
je kunt je vliegwiel best een stuk afdraaien zonder dat je er problemen mee krijgt. maar er iets mee opschieten doe je bijna niet, het enige wat je er van merkt is dat hij in z'n vrij iets feller op het gas reageerd..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-8-2005 19:11 Print reply

Posts: 12846
Het heeft wel zin om hem lichter te maken?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
fordescortracing 30-8-2005 19:11 Print reply

Posts: 620
Als je gaat zitten vijlen en dremelen en weet ik het issie weer uit balans dus moet je hem weer balanceren dus het heeft echt niet veel nut
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
Joscross 30-8-2005 19:12 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers
Totale onzin

Je wekt stroom op doordat de magneten in je vliegwiel langs de spoelen die op je grondplaat zitten draaien. En je vliegwiel zit gewoon aan je krukas vast het heeft dus totaal geen zin om je vliegwiel lichter of wat je ook van plan was te gaan maken want hij gaat er echt niet harder van draaien.

Minder massa heeft echt geen nut nee..Vandaar dat we het fenomeen binnenrotor kennen

Maar TS, je kan je vliegwiel afdraaien, alleen ik weet niet hoever je kan gaan bij een standaard rotor. Voordeel er van is dat je een iets vlottere gasreactie zult krijgen.

En frezen of dremelen kan je idd wel achterwege laten, dan haal je de boel uit balans..

Dit bericht is gewijzigd door Joscross op 30-8-2005 om 19:13 uur.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-8-2005 19:12 Print reply

Posts: 12846
Daarom zou je hem dan moet (laten) afdraaien.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Bassie_nr1 30-8-2005 19:13 Print reply

Posts: 1488
het leek mij juist van, als je vliegwiel lichter is dan zit er minder gewicht op de krukas dus minder weerstand dus sneller op toeren dus weer sneller optrekken
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
robin denkers 30-8-2005 19:14 Print reply
Posts: 269
haha nou dat scheelt echt 0.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001
 
Bassie_nr1 30-8-2005 19:14 Print reply

Posts: 1488
oke afdraaien dus, dan ga ik dat proberen denk ik

 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Palava 30-8-2005 19:15 Print reply

Posts: 2866
maar meer last van (tegen)wind, maarja dat maakt ook niet uit...

ik zou idd wel erg opletten dat hij in balans blijft....
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-8-2005 19:15 Print reply

Posts: 12846
Dat is ook het id van een binnenrotor. Minder massa, dus minder kracht nodig om hem op snelheid te brengen. Resultaat snellere gasreactie en sneller optrekken
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
-Niellesie- 30-8-2005 19:15 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers
Totale onzin

Je wekt stroom op doordat de magneten in je vliegwiel langs de spoelen die op je grondplaat zitten draaien. En je vliegwiel zit gewoon aan je krukas vast het heeft dus totaal geen zin om je vliegwiel lichter of wat je ook van plan was te gaan maken want hij gaat er echt niet harder van draaien.



jij praat poep

hoe minder draaiende massa je hebt hoe minder kracht je ervoor nodig hebt om het te laten draaien dus de kracht die je bespaard op het gewicht word omgezet in snelheid/trekkracht
 
allalallalallalalallalala
SpeedY_the_Devil 30-8-2005 19:16 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers
haha nou dat scheelt echt 0.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001



scheelt best wel iets hoor..

niet stoer gaan doen over iets waarvan je geen verstand van heb


 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
robin denkers 30-8-2005 19:17 Print reply
Posts: 269
Ja maar hoeveel is dat
en krijg m maar is in balans
 
Schrabbekerke 30-8-2005 19:18 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers
haha nou dat scheelt echt 0.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001




 

Dit topic is 1720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved