Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - nieuwe cilinder, ik blaas iedere 70cc zoek met mijn 50cc :)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3166 - nieuwe cilinder, ik blaas iedere 70...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

speedymark 10-3-02?14:01 Print topicpost
Posts: 605
misschien zoals jullie weten zat ik de hele tijd te kutten met me nsr, hij lekte steeds water de cilinder in, had al kop af laten draaien enzo, hielp niet, en ik was t beu. Nu heeft een maat van me net een nieuwe cilinder met kop op de beurs gekocht , een 50cc Fast-Arrow uitgehoond en nicasil wand in geplaatst, en helemaal getuned e afgewerkt, is mee geracet en had met een gelaste uitlaat 14pk, de kop is ook helemaal op maat afgedraaid en heeft zo'n O-ring waar HondaNSR2Bijl het wel es over had. Dit alles kostte 100 Euro :n, alleen zit er geen zuiger bij en die gast die m verkocht zij dat je er ivm die wand echt een polini zuiger in moest gooien met chrome veren, die kost nieuw 50 euro maarja, wil je echt vermogen dan moet je pijnlijden...in je portomonnee . Nu had ik dus een vraagje(s),
ik heb een 5-bak, zal ik nu een 6-bak moeten kopen of maakt dat niet zo bar veel uit?
En is het de moeite waard om ergens een uitlaat op maat te laten lassen? want ik heb nu al een 70cc homoet die erg goed is.
En hoeveel pk zal ik uit die cilinder halen met een 5-bak, 20mm mikuni+powerfilter, en een 70cc homoet?
 
GUMMEN RULEZZZZZ

FastCrosser 10-3-02?16:08 Print reply
Posts: 473
WWWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAATTTTTT??????? 14PK met 5osnel?????? Doe je echt goed, en die prijs is ook niet mis, zou ik er wel voor over hebben. (jammer dat als ik dat doet, mijn pa me afschiet).
Superstoer man. Eindelijk is een NSR die echt power heeft! Bij mij in Haarlem rijden er een stuk of drie rond die ik vaak zie, en die gaan echt superlangzaam, en op school (in Beverwijk) is de snelste NSR die ik ooit voorbij gereden heb, endie ging maar 65
Mooie dingen trouwens.
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Nikoz 10-3-02?17:36 Print reply
Posts: 819
PHAT! 14pk HOERIG !!!! als je die 70cc homoet kwijt moet ik wil em wel overnemen van je

Whaa ik heb net ff stukje over de dijk gescheurd met setup:
70 malossi
6 bak
16mm keihin
tndw: 14:43
en 50cc snel pijp
loopt ie 97 km/u dus wel redelijk voor die pijp maar hij maakt wat overtoeren dus gelijk weer langzamer gaan rijden en toen ik terug was tikte me cyl focking erg dus denk dat zuigerveertjes bijna overleden zijn :a

 
mito maaaster
MB50TUNED 10-3-02?19:38 Print reply
Posts: 1054
Veel succes, slijtage zal gigantisch hoog zijn, en schaf ook maar gelijk een hpi aan + eerder genoemde op maat gemaakte pijp. Het is naar mijn mening zinloos om ermee op straat te rijden. Maar ach het is wel goedkoop en mooi, ik denk dat ik hem ook gekoch had als ik hem had gezien.

5 bak moet wel te doen zijn met een goede pijp. Ik weet niet hoe hij loopt met homoet, maar ik denk veeeeel slechter dan met een goede pijp. En vermogen is niet alles, breedte powerband is ook belangrijk. Ik kan er niets van zeggen hoe het precies loopt, gewoon testen

[This message is edited by MB50 TUNED on 10-3-02 19:52]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Woeter 11-3-02?17:20 Print reply

Posts: 2832
oh oh die MB50tunes is ook altijd zo optimistisch he
 
-Michiel RS- 11-3-02?17:40 Print reply
Posts: 2803
N1koz: Waarschijnlijk rij je dan gewoon met te weinig olie (1:50 ?) of een te kleine sproeier, doe je er een nieuwe zuiger in, dan is die net zo snel gaar als je n'm niet beter afsteld/olied.

Mark: je moet gewoon juist geen binnenrotor en geen op maat gelaste uitlaat erop zetten, zo slijt dat cilindertje tenmindste niet zo snel en is ie misschien nog wel nuttig voor sraatgebruik. Toch power zat
 
speedymark 11-3-02?19:13 Print reply
Posts: 605
ja, da had ik zelf al un beetje bedacht, ik wil m toch wel n tijdje goed houden dus dan houd ik t maar zo, moet evengoed wel rap lopen denk ik, en ik ga m ook wel goed inrijden enzo, goed smeren en me goedkope imi powerfiltertje verwisselen met een dikke K&N of Twin Air ofzo.
 
GUMMEN RULEZZZZZ
NSR-Freak Sybren 11-3-02?19:22 Print reply
Posts: 68
'k wist dat ik er nie goed aandeed om die 50cc fast arrow(getuned) + kop,daar op die beurs te laten liggen :a maar nu ben ik toch blij dat een nsr-maatje hem heeft gekocht
suc-6 ermee
 
Nikoz 11-3-02?20:29 Print reply
Posts: 819
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

N1koz: Waarschijnlijk rij je dan gewoon met te weinig olie (1:50 ?) of een te kleine sproeier, doe je er een nieuwe zuiger in, dan is die net zo snel gaar als je n'm niet beter afsteld/olied.

Mark: je moet gewoon juist geen binnenrotor en geen op maat gelaste uitlaat erop zetten, zo slijt dat cilindertje tenmindste niet zo snel en is ie misschien nog wel nuttig voor sraatgebruik. Toch power zat


Euh voor 2e x ik heb die cilinder 2e hands gekregen met zuiger en zuigerveren en hij was al gebruikt ! en zuigerveren waren al niet helemaal goed meer. maar ik rij gewoon met olie tankje dus 1:50 ? weet niet przies maar is dus verstandiger om wat olie iedere x als ik tank erbij te mieteren ?
 
mito maaaster
Pertijn 11-3-02?20:56 Print reply
Posts: 846
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Veel succes, slijtage zal gigantisch hoog zijn, en schaf ook maar gelijk een hpi aan + eerder genoemde op maat gemaakte pijp. Het is naar mijn mening zinloos om ermee op straat te rijden. Maar ach het is wel goedkoop en mooi, ik denk dat ik hem ook gekoch had als ik hem had gezien.

5 bak moet wel te doen zijn met een goede pijp. Ik weet niet hoe hij loopt met homoet, maar ik denk veeeeel slechter dan met een goede pijp. En vermogen is niet alles, breedte powerband is ook belangrijk. Ik kan er niets van zeggen hoe het precies loopt, gewoon testen

[This message is edited by MB50 TUNED on 10-3-02 19:52]


Mee eens..
Slijtage verhaal en dan je het potentieel niet benut..
Maarja, hpi en uitlaat halen, 24mm erachter whoeiz!
Trek je wel meer dan 15 als het goed is.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 11-3-02?21:09 Print reply
Posts: 2499
+ nog mischien extra rad.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
speedymark 11-3-02?21:27 Print reply
Posts: 605
[IMG]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3089498048 [/IMG]

ik zat zo es te kijken, en die enorme inlaat viel me best wel op , ik denk dak es een mooi malossi 6kleps membraam ga zoeken, of zo'n 24kleps geval voor een nsr125 waar iemand een hele tijd geleden een plaatje van had gepost, geloof NSR2Bijl.

Als alles er op zit, ingereden en goed loopt zal ik es bij de Jager langs gaan zodat ik hier een mooi Kw grafiekje kan laten zien, ben best wel benieuwd

Ik hoop wel dat ie nog niet helemaal is versleten als de volgende meeting komt, want ik moet toch ff een paar gasten met dikke 70cc Euro's enzo eruit blazen met mijn 50cc fastarrowtje

[This message is edited by Speedy Mark on 11-3-02 21:32]
 
GUMMEN RULEZZZZZ
-Michiel RS- 11-3-02?22:08 Print reply
Posts: 2803
Speedy mark: ik zie dat je fotos op internet kan zetten, poortmap graag!! voordat ie in beslag wordt genomen :a


Quote:
Originally posted by: n1k0z?
Euh voor 2e x ik heb die cilinder 2e hands gekregen met zuiger en zuigerveren en hij was al gebruikt ! en zuigerveren waren al niet helemaal goed meer. maar ik rij gewoon met olie tankje dus 1:50 ? weet niet przies maar is dus verstandiger om wat olie iedere x als ik tank erbij te mieteren ?


alleen al als ik 1 tank 1:50 ga rijden is mijn compressie ook meteen een stuk minder en hij rijdt merkbaar slomer en de zuigerveren gaan ook meteen rammelen. je kan extra in je tank erbij gooien bij elke tankbeurt, of oliesysteem eruit raggen en zelf mengen, dat doe ik dus, ik rij naar de pomp, tank euro ongelood 98 en gooi er eerst een flesje a 200ml olie erbij ongeveer (iets meer ) dit is 1:40.
 
Pertijn 11-3-02?22:28 Print reply
Posts: 846
Quote:
Originally posted by: Speedy Mark?

[IMG]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3089498048 [/IMG]

ik zat zo es te kijken, en die enorme inlaat viel me best wel op , ik denk dak es een mooi malossi 6kleps membraam ga zoeken, of zo'n 24kleps geval voor een nsr125 waar iemand een hele tijd geleden een plaatje van had gepost, geloof NSR2Bijl.

Als alles er op zit, ingereden en goed loopt zal ik es bij de Jager langs gaan zodat ik hier een mooi Kw grafiekje kan laten zien, ben best wel benieuwd

Ik hoop wel dat ie nog niet helemaal is versleten als de volgende meeting komt, want ik moet toch ff een paar gasten met dikke 70cc Euro's enzo eruit blazen met mijn 50cc fastarrowtje

[This message is edited by Speedy Mark on 11-3-02 21:32]


1. Grafiek = heeeeel goed plan.
2. Nette cilinderkop! met mooie ring erin hehe.
3. Ik had een 10kleps polini valstroom niet officieel gemaakt voor nsr volgens mij, is vast nog te krijgen moet je plienie bijbel ff checken.
Beter neem je (zoals @ race) "gewoon" carbon plaatjes van kitaco voor op je standaard membraan.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 11-3-02?22:51 Print reply
Posts: 2499
maak idd eerst een poortmap
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved