Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tuning cilinder honda nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31645 - tuning cilinder honda nsr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

psesink 28-8-2005 9:24 Print topicpost
Posts: 1
Wie kan me een poortmap van een snelle 50 cc honda nsr cilinder bezorgen. Wil namelijk van een orginele cilinder een snelle maken. Wat moet ik dan aan de cilinder veranderen en aan de zuiger? Heb vroeger wel kreidlers snel gemaakt, maar geen ervaring met Honda's

Bij voorbaat dank Paul
 

Jekko 28-8-2005 11:41 Print reply

Posts: 827
Scoor mapje van een GE2 cilinder...
 
Waiting for the wor`s to come
bart de scootergek 28-8-2005 11:45 Print reply

Posts: 8916
en zorg voor goed materiaal, want de originele cilinder is keihard. beter koop je gewoon een ge2, is een stukje minder werk.
 
Honda RC-33
Jekko 28-8-2005 11:48 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
en zorg voor goed materiaal, want de originele cilinder is keihard. beter koop je gewoon een ge2, is een stukje minder werk.



En een paar keer zo duur.....
 
Waiting for the wor`s to come
[RRT] Lost-P 28-8-2005 12:23 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]



En een paar keer zo duur.....



hmm, zo duur is die nou ook weer niet 2ehands...

Maar als je aan de ori. cilinder gaat werken moet je wel goed materiaal gebruiken ja, dat gietijzer is zo achterlijk hard!!! (wel goede kwaliteit qua slijtage dus )
 
Chille Tune shit dan
richard3 28-8-2005 20:08 Print reply

Posts: 5198
hoeveel zou je uit een ori nsr cilinder nl model kunnen halen dan ?


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 28-8-2005 om 20:11 uur.
 
op naar de grote brommers
-Tom- 28-8-2005 20:14 Print reply

Posts: 4151
Denk niet dat de beperkende factor voor het aantal pk's de cilinder is, maar eerder de tuner
 
FTS Member
richard3 28-8-2005 20:15 Print reply

Posts: 5198
het is en blijft 50cc met een uitlaat poort waar je volgens mij niet zo veel mee kon ?

 
op naar de grote brommers
John Huijben 28-8-2005 21:03 Print reply

Posts: 2433
uitlaatpoort van een ori 50 kun je wel veel mee hoor, tis geen vlinderpoort maar ovale poort kan ook groot hoor , verder zijn bij een orginele nsr cilinder vooral de spoelpoorten de beperkende factor, je kunt de uitlaatpoort natuurlijk wel gewoon groot maken, en je zal wel vermogenswinst boeken, maar het houd vrij snel op omdat je spoelers gewoon te klein zijn. ook zit er geen boostpoort in. verder zijn de onderkant van de spoelpoorten ook anders.
allemaal wel bij te werken maar enkel als ej ervaraing hebt en goed gereedschap.

als je serieus een redelijke snelheid ermee wilt halen, moet je iig je spoelpoorten aanpassen (kitaco zuiger monteren en spoelpoorten omlaag frezen, dat is het makkelijkste) en je uitlaatpoort op hoogte brengen zodat je timingen netjes uitkomen.

aangezien de spoelpoorten bij een ge2 al vrij goed zijn (net als de uitlaatpoort) is dat een betere optie. daar is ook nog wel meer uit te halen door een kitaco zuiger te monteren en de poorten 2mm omlaag te frezen, zo komen je timingen al heel goed uit. een ge2 heeft std ook al een boostpoort
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved