Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda houd er mee op

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31635 - Honda houd er mee op
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Deazer 27-8-2005 18:51 Print topicpost
Posts: 104
Ik was net bij het benzinestation om mn brommer een beetje af te spuiten met zo'n waterspuit. Ik heb hem niet helemaal nat gespoten alleen de velgen en de prut dat om mn blok ligt eraf gespoten. Nou ik vertrek weer naar huis en na een kilometer valt ie ineens uit. Ik probeer um te starten met kickstart en aanlopen maar er gebeurt niks. Thuis heb ik de bougie gecheckt en die was bruin, droog en hij vonkte maar voor de zekerheid een nieuwe erin gedraaid.
Toen probeerde ik nog een paar keer te kicken en na ongeveer 5x kicken hoorde ik ineens een harde knal (scherp hoog geluid). En ik zag rook bij de accu en de luchtfilter zweven. Daarna heb ik niks meer geprobeerd. Wat is er nu gebeurt, kortsluiting? Maar dat vind ik raar want er mijn brommer werd niet natter dan in een normale regenbui bij het spuiten. Wat denken jullie?

Dit bericht is gewijzigd door Deazer op 27-8-2005 om 18:52 uur.
 

KaWaReZ 27-8-2005 18:52 Print reply

Posts: 20582
water in je carb/filter denk ik

carb/filter kuisen, komt goed (ast goed is)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 27-8-2005 18:52 Print reply

Posts: 20445
membraan kapot?

luchtfilter nat?

trek hem maar eens uit elkaar

het kan zoveel zijn
 
Deazer 27-8-2005 18:54 Print reply
Posts: 104
Maar waar kwam die knal dan vandaan? Je zou denken dat er dan iets goed kapot is.
 
bereheer 27-8-2005 18:55 Print reply

Posts: 1901
ik denk dat er iets massa gemaakt heeft bij de accu, anders kijk of je ontsteking nog droog is en kijk naar de luchtfilter en carb
 
bloaze manne, meej diene woage!
christianos 27-8-2005 18:56 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deazer
Maar waar kwam die knal dan vandaan? Je zou denken dat er dan iets goed kapot is.

ontseking in je uitlaaat

dan is ie te rijk ofzo
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-8-2005 18:59 Print reply

Posts: 10835
wat voor rook was het? want als het blauwe is dan komt het niet van je accu denk ik

je moet maar eens kijken of er niet een stuk van je kabelboom zwart is/weggesmolten

stinkt hij niet?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Deazer 27-8-2005 18:59 Print reply
Posts: 104
Ik het verstandig om over een uurtje nog te proberen of die start of kan ik nu beter niks meer doen.

EDIT: Het was wit/grijze rook en het was volgens mij geen kabel en hij stinkt ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door Deazer op 27-8-2005 om 19:00 uur.
 
christianos 27-8-2005 19:00 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
wat voor rook was het? want als het blauwe is dan komt het niet van je accu denk ik

je moet maar eens kijken of er niet een stuk van je kabelboom zwart is/weggesmolten

stinkt hij niet?

meestal is het damp of benzine damp die uit je carbarateur komt

het kan ook een onsteking in je carb zijn geweest

heeft mij eens een powelfilter gekost
 
zundappchefke 27-8-2005 19:01 Print reply

Posts: 1715
denk dat dat het eidne was van je acu
 
verhuist maar blijft het zelfde
christianos 27-8-2005 19:01 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deazer
Ik het verstandig om over een uurtje nog te proberen of die start of kan ik nu beter niks meer doen.

EDIT: Het was wit/grijze rook en het was volgens mij geen kabel en hij stinkt ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door Deazer op 27-8-2005 om 19:00 uur.

gewoon ff je carb schoonmaken en proberen

er kan in principe niet gek veel kapot

nu niet meer i.i,g

@zundap chefke, zonder accu start ie ook hoor..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 27-8-2005 om 19:02 uur.
 
Deazer 27-8-2005 19:09 Print reply
Posts: 104
Ja ik heb nu geen tijd om alles schoon te maken en na te lopen want ik moet zo weg. Maar ik probeer hem dadelijk nog wel een keer te starte en kijken wat er gebeurt.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-8-2005 19:10 Print reply

Posts: 10835
als hij nog steeds vonkt zoy ik filter er ff af pakken en droog maken en dan gewoon weer proberen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Deazer 27-8-2005 19:35 Print reply
Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als hij nog steeds vonkt zoy ik filter er ff af pakken en droog maken en dan gewoon weer proberen



Oke ik zal het es proberen. Ik vind het alleen raar dat ik wel een kilometer heb kunnen rijden en dat ie een harde knal gaf.
 
Bassie_nr1 27-8-2005 22:08 Print reply

Posts: 1488
water in je carb idd of luchtfilter, of je condensator naar de kloten
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Joostvdw 27-8-2005 22:12 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bassie_nr1
water in je carb idd of luchtfilter, of je condensator naar de kloten


jaaa, met cdi ontsteking, denk ik ook....

denk idd water in carb filter, probeer eens starten zonder filter en/of met starter pilot

knal kan backfire zijn geweest, of sluiting in je accu, maar dat zie je snel genoeg, gewoon accu doormeten en draadjes bekijken
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved