Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ik heb eeb begrenzer op mijn NSR gezet.......EN NU IS IE KAPOT!!!!!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 954 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3163 - Ik heb eeb begrenzer op mijn NSR ge...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Markiej- 10-3-02?11:34 Print topicpost

Posts: 1361
Hey
Ik heb nu een begrenzer op mijn NSR gezet, zo een met van die elco's. Dus ik had alles klaar gemaakt. En ik sluit een elco van 2.2 micro farad aan, het werkte wel. Maar bij de 8a9000 toeren sloeg ie ineens over. Dus ging ik verder met experimenteren. Na een tijdje liep ie 45, een goede snelheid. Maar als je bij de 8 duizend toeren was sloeg ie nog steeds over. Dus ik dacht, ik ga even naar een lange rechte weg...even uitproberen. En ineens scheet ie ermee uit. Hij start nu nog wel, maar met moeite, en hij loopt zeer slecht, slaat de hele tijd over. Wat is er nu mis?? Ik heb toch niet mijn CDI gemold he??? :a :n
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...

Aprilia r-ass 10-3-02?11:48 Print reply
Posts: 741
hee bas/mark is je nsr nu al kapot?? zonde man....maare kan goed da je bougie kapot is dan slaat i ook hele tijd over enz...effe nieuwe proberen./.......ik ben trouwes peter...weetwel met tsx...van rc
 
I like Castrol!
wipe-out 10-3-02?11:49 Print reply

Posts: 7672
je bedoelt dat wanneer je begrenzer uitstaat, je nu last hebt van dat je brommert raar doet?
misschien dat het spul van je begrenzer ergens aarde maakt op het frame waar de draad ergens kapot is ofzo?
 
Nikoz 10-3-02?12:06 Print reply
Posts: 819
Wat bedoel je met overslaan ? dat ie ineens verder schiet ofso? maar wat doet hij nu NIET ? als je begrenzer nou is helemaal loshaald doet ie het dan niet meer goed?
 
mito maaaster
-Markiej- 10-3-02?12:12 Print reply

Posts: 1361
Kijk het zit zo, de brommer deed erg raar met die begrenzer, hij sloeg over, duzzz als ie bij de 8 a 9000 toeren kwam, dan stopte ie even met toeren maken en viel het toerental even terug, en dan ging het toerental weer omhoog totdat ie weer bij fde 8000 toeren was, dan stopte ie weer met toeren maken. Dus ik dacht ik haal die begrenzer er wel af, en dat heb ik gedaan, en nu stottrd de brommer als een gek, hij komt slecht op toeren, loopt niet meer stationair, en rijdt zeer slecht. Wat is er nu, door die begrenzer kapot gegaan???
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...
Martijn 10-3-02?12:23 Print reply
Posts: 10000
misschien maakt het draadje waar je je begrenser op aan hebt gesloten, nog een beetje contact met je frame... dan werkt dat ook als een megabegrenser... dus die moet je effe goed isoleren.

anders effe je bougiedop erafdraaien en kijken of je bougiekabel regelmatig vonkt...
vonkt ie regelmatig, is je bougie verrot.
vonkt ie onregelmatig, zit het in je ontsteking.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
dutchviggen 10-3-02?12:24 Print reply
Posts: 241
je hebt je begrenzer er HELEMAAL af nu...?

t lijkt mij ook dat ie ergens sluiting maakt.

anders is t de cdi die kaduuuk is.

Ik heb die begrenzer met elco?s er dus nu ook een week er op zitten, maar met een hoger voltage 50V en 17uf parallel.
en !vooralsnog! geen probleem gehad.
wel moet ik opmerken dat ik uitermate voorzichtig ben met het inschakelen van de begrenzer, dus niet doen als je al rijd.
want dan gaat ie inderdaad vaag doen ja.
beter eerst ff contact af, begrenzer aan, en dan starten.
En alleen gebruiken bij de rollenbank, niet dagelijks.


hou me svp (prive) ff op de hoogte hoe t gaat ermee.


 
[URL[t]]http://www.radiobergeijk.nl[/t]radiobergeijk[/URL]
-Markiej- 10-3-02?15:29 Print reply

Posts: 1361
pppppppppfffffffffffffffff!!!!!!!!!
Mijn brommer doet het nog...... Vanmorgen heb ik em weer gestart en een stuk gereden...
Hij stotterde soms nog even, maar hij doet het nog.... Hoe zit dat nou met die elco's??????
Want met een 2.2 uf van 63Volt. deed ie het kut....bijna mijn onsteking naar de klote....welke moet ik er nou tussen zetten????
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...
Nikoz 10-3-02?17:35 Print reply
Posts: 819
Ej mark ehm waar heb jij die blauw gele draad gevonde ? ik had vanmiddag ff me draadboom stukje gestript net bove me carb maar zag toch echt geen blauw gele draad
 
mito maaaster
-Markiej- 10-3-02?17:38 Print reply

Posts: 1361
Waar die draad zit????? Jah...daar had ik ook moeite mee......
Aan de kant van het voortandwiel (vliegwiel), gaat er , net achter mijn tandwiel , een draadboompje mijn blok in, richting mijn onsteking. Daarin zit die geel blauwe draad, bij mij hoefde ik niet de isolatie om dat draadboompje weg te halen, want een stukje naar boven zat zo'n rubber waar deze draden waren vastgemaakt met van die plugjes, die je uit elkaar kon trekken. Aan dat plugje heb ik een draadje gemaakt, die ik achterlangs in mij lucht filter liet gaan (door een geboord gaatje) In die luchtfilter had ik aan de zijkant een klein schakelaartje gemaakt, waar dat draadje aan vast zat, dan moest er een ander stuk draad aan de andere pool van de schakelaar, en die moet je dan verbinden met het pinnetje (bij mij de + ) van de elco('s) (die dus ook in mijn luchtfilter zat.) en dan moest je aan het andere pinnetje (bij mij de - )een stuk draad maken die massa maakte met mijn brommer.. (weet je wel???) Dan heb je een begrenzer. Maar bij mij sloeg mijn hele onsteking op hol......IK SCHROK ME KAPOT!!! Ik heb alles er weer gauw vanaf gehaald...... Ik ga het later nog een keer proberen.....
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...
Nikoz 10-3-02?18:18 Print reply
Posts: 819
Aha ok bedankt ik ga ff kijken misschientraks nog ff erop fixen. Ik maak van iedere stapfotos dus als het bij mij lukt dan kan je zo zien hoe je het wel goed doet ik heb zo'n jackplug nahja zul jewel zien.

 
mito maaaster
-Michiel RS- 10-3-02?23:59 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: Mark Lievens?Lievens

pppppppppfffffffffffffffff!!!!!!!!!
Mijn brommer doet het nog...... Vanmorgen heb ik em weer gestart en een stuk gereden...
Hij stotterde soms nog even, maar hij doet het nog.... Hoe zit dat nou met die elco's??????
Want met een 2.2 uf van 63Volt. deed ie het kut....bijna mijn onsteking naar de klote....welke moet ik er nou tussen zetten????


Waarschijnlijk was gewoon je bougie half nat geworden en ondergeolied door de slechte verbranding!
je moet ook niet continu met begrenzer aan gaan rijden he !
en nooit in de hoge toeren zomaar de begrenzer aanzetten.
 
Blorn 11-3-02?10:02 Print reply

Posts: 13825
hey mark, dat had ik ook altijd met mn mttje, die had ook elco begrenzing. als ik op de rollenbank was geweest liep ie gewoon kut (en net wat je zegd sloeg ie over) maar als ik mn boegie ff opschuurde of nieuwe indeed liep ie weer perfect

maar zoals al gezegd is, NIET CONTINU BEGRENZEN, dat is dus echt niet goed. maar als je m bij rollenbank aanzet en daarna weer uit & boegie opschuren = weer lekker blazen!!
 
Neonlampje 11-3-02?13:26 Print reply

Posts: 14825
sjah.. ff andere cdi erop gooien en kijken offie het dan beter doet...
enne volgende keer beter faq lezen, heb ik nog in gezecht dat je dat vooral NIET moest doen
 
Pertijn 11-3-02?21:38 Print reply
Posts: 846
Hmm, goeie reden om een HPI te halen
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
-Markiej- 11-3-02?22:23 Print reply

Posts: 1361
Mijn brommie doet het nu weer ok...gelukkig...ik weet ook niet wat het was.....ik heb niet lang met de begrenzer gereden, trouwens het was allemaal goed uitglegd in de faq....alleen even uitgeprobeerd op een lange weg...en toen kapte die ermee. Maaruh....hij begrensde met een 2,2 uF van 63 V wel goed , alleen liep ie bij de 8 duizend toeren de hele tijd terug...alsof ie even uitviel. Hoe kan dat nou?? Ik had alles vastgemaakt aan de signaal draad, misschien is die zwart- rode een betere oplossing???
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...

Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved