Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 5x zoveel kracht uit je motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3162 - 5x zoveel kracht uit je motor
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_boy 13-4-2004 22:12 Print reply

Posts: 555
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar dan met 2 computer ventielators van 12volt. achter op carbu plakken en kun je met knopje aan en uit zetten. ( En voor politie naar de andere kant laten draaien )
 
Honda rulezzz !!!
Ed Honda CB50J 13-4-2004 22:14 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

Daar heb ik ook al aan gedacht, maar dan met 2 computer ventielators van 12volt. achter op carbu plakken en kun je met knopje aan en uit zetten. ( En voor politie naar de andere kant laten draaien )


Maar dat is niet orgineel :P

Zo'n dikke luchtslang ( zo'n bowlingbaan slang formaat ) ziet er veel ruiger uit
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Tsxdude AKU MicheL 13-4-2004 22:14 Print reply

Posts: 10676
Zou het niet iets zijn om een soort van 12volt klein koelelementje in een luchtfilter box je bouwen, of zou dat geen nut hebben omdat het allemaal te snel gaat....

Btw dit merk je heel goed, als je door mist rijd, rijd mijn brommer stuk beter en harder en trekt lekkerder door omdat er nu ook meer zuurstof moleculen inzitten...

Mss ook nog een idee om je luchtfilter zo ingebouwd mogelijk en donder mogelijk te houden dat het binnen niet warm kan worden, schijnt ook te helpen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Honda_boy 13-4-2004 22:16 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Btw dit merk je heel goed, als je door mist rijd, rijd mijn brommer stuk beter en harder en trekt lekkerder door omdat er nu ook meer zuurstof moleculen inzitten...



betekent dat je mengsel iets te rijk is
 
Honda rulezzz !!!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-4-2004 22:18 Print reply

Posts: 17929
ff als antwoord op beginpost:

supercharger werkt niet op 2 takt omdat je dan de boel weer uit je uitlaatpoort blaast

en pure zuurstof? hoe de neuk wil je daar ooit genoeg van kunen meenemen? moet je op 1 liter bezine 15 liter lucht hebben.....
 
Ed Honda CB50J 13-4-2004 22:19 Print reply

Posts: 4190
Zo'n koeler elementje van 12v lijkt mij niet voldoen hoor. Als er 500L per minuut langkomt ofzo, kan dat koelelementje nooit allemaal koelen.
Misschien dat het 0.3C graden kouder wordt ofzo

Of je moet iets van een gasfles/deo bus oid ofzo in je luchtfilterbox doen ( niet aan sluiten :P ) zodat als je gaat rijden, word de fles koud, ( schud maar eens met je DEO bus, wordt het koud ?? )

Waardoor, de lucht dus ook koeler wordt ( wss )
lijkt mij ook wel werken....

Gek idee ?? ( koelt alleen nooit genoeg lijkt mij, maarja, het gaat om het idee )
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Tsxdude AKU MicheL 13-4-2004 22:22 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

[...]


betekent dat je mengsel iets te rijk is


Denk eerst na voordat je dom antwoord geeft
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Honda_boy 13-4-2004 22:24 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

ff als antwoord op beginpost:

supercharger werkt niet op 2 takt omdat je dan de boel weer uit je uitlaatpoort blaast




Helpt toch iets omdat je een grotere druk buiten membraan creert en cilinder makkelijker en meer kan aanzuigen.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

en pure zuurstof? hoe de neuk wil je daar ooit genoeg van kunen meenemen? moet je op 1 liter bezine 15 liter lucht hebben.....



1 liter op 15 liter lucht kan niet

Je zult wel KG bedoelen

 
Honda rulezzz !!!
2wheels[jurg] 13-4-2004 22:25 Print reply

Posts: 3503
100% zuurtof rijden lukt je gewoonweg niet, je zou een soort injectie kunnen maken bij het aanzuigrubber met een fles eraan voor een 1 malige boost
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-4-2004 22:25 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

[...]


Helpt toch iets omdat je een grotere druk buiten membraan creert en cilinder makkelijker en meer kan aanzuigen.

je cilinder zuiget dan niet meer je blaast alles de uitlaatpoort in

hier hebk laatst nog met deeftsx over gehad

je zou kleppen in je spoelpoorten moeten kunnen maken die pas open gaan alks je uilaatpoort dicht is dan heeft t nut



[...]



1 liter op 15 liter lucht kan niet

Je zult wel KG bedoelen



indd kgs jah
 
Honda_boy 13-4-2004 22:26 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


Denk eerst na voordat je dom antwoord geeft


met meer zuurstof kan meer brandstof verbrand worden, maar met een "perfect" mengsel is al alle brandstof verbrand!!
Dus zal met meer zuurstof je brommer niet harder gaan! Gaat hij toch harder --> kan toch meer brandstof verbranden --> je "normale" mengsel is iets te rijk!




 
Honda rulezzz !!!
thijs 13-4-2004 22:28 Print reply
Posts: 448
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2wheels[jurg]

100% zuurtof rijden lukt je gewoonweg niet, je zou een soort injectie kunnen maken bij het aanzuigrubber met een fles eraan voor een 1 malige boost


wat dacht je dat NOS is?
gewoon vloeibare zuurstof in een fles, die direct in je inlaat wordt gespoten. daarnaast zijn er ook extra injectoren die meer benzine inspuiten (meer lucht->meer benzine)
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-4-2004 22:29 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs

[...]


wat dacht je dat NOS is?
gewoon vloeibare zuurstof in een fles, die direct in je inlaat wordt gespoten. daarnaast zijn er ook extra injectoren die meer benzine inspuiten (meer lucht->meer benzine)



NO2 slimme das 1 deel stikstof op 2 delen zuurstof

net is al gezegd dat de stikstof koelt en de zuurstof ontbrand met je benzine
 
User 927 13-4-2004 22:50 Print reply

Posts: 6405
Montana (spuitbussen merk) heeft spuitbusjes met zuurstof voor graffiti spuiters (Zie ut nut er niet van in, maar goed), weet niet hoeveel % dat is, maar vast geen 100 (Want dat overlevem je longen niet)

Als je dat nou es tijdens het rijden in je aanzuigrubber spuit, zuigtie toch behoorlijk wat meer zuurstof aan, zou je dus harder moeten gaan
 
Coza_Noztra 13-4-2004 23:04 Print reply
Posts: 257
Ik ben op dit gebied geen expert.. Maar jullie hebben het over het koelen van de lucht.

Als je nou een contstructie maakt met een zogenaamd 'peltier' element (wordt aan de ene kant -25 en aan de andere kant heet) neemt in een soort luchtfilterbox. De ene kant laat je koelen door bijv. een heatsink met een fan die door de heatsink lucht blaast, aan de buitenkant van het luchtfilterhuus dus. Aan de binnenkant maak je een trechterconstructie die de luchtsnelheid bevorderd. Dus als je van links naar rechts kijkt heb je achtereenvolgens:
de carb - luchtfilterbehuizing met daarin van links naar recht: trechterachtige vorm - koelelement - ventilator.
Als je zorgt dat die ventilator een bepaalde hoeveel lucht kan verplaatsen per seconde, en je laat deze zijn lucht over het peltier element blazen, zo de carb in. (mss 80/120mm fan @ 16volt?).
Ik denk dat je dan iig wel koudere lucht in je carbje krijgt. Misschien kan je er een vermogenswinst door behalen, misschien merkbaar, misschien niet.

Wat denken jullie?
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit

Dit topic is 5337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved