Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 5x zoveel kracht uit je motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1181 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3162 - 5x zoveel kracht uit je motor
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Timmie 13-4-2004 21:08 Print reply

Posts: 194
Is theoretisch zeker mogelijk

Wel eens in de zomer langs een korenveld gereden??
Er hangt daar dan veel zuurstof.
Ik geen km-teller, maar m'n toerenteller schiet 2K omhoog!!

Laat staan als je pure zuurstof gebruikt!
 
Honda MTX ot te koop: http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7867/last
TiNo 13-4-2004 21:12 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

beter kijk je eerst naar de datum van het topic...


ajoh, boeiend, is toch leuk of niet...
 
barry 13-4-2004 21:12 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

beter kijk je eerst naar de datum van het topic...



dit is een topic waar rustig op door gediscusieerd kan worden, dus lees eerst ff een stukkie door voordat je zoiets zegt

ja maar: blablabla, jah das offtopic, wat ik ook doe, zullen we dit topic wat best interessant is niet op verpesten?

Dit bericht is ge-edit door barry op 13-4-2004 21:12
 
He?
Soepkip 13-4-2004 21:20 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timmie

Is theoretisch zeker mogelijk

Wel eens in de zomer langs een korenveld gereden??
Er hangt daar dan veel zuurstof.
Ik geen km-teller, maar m'n toerenteller schiet 2K omhoog!!

Laat staan als je pure zuurstof gebruikt!


Echt waar, van die toerenteller 2k omhoog? Lijkt me sterk namelijk
 
Ariej 13-4-2004 21:45 Print reply

Posts: 3685
zeg martijn, heb je dit al eens uitgeprobeerd
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Timmie 13-4-2004 21:48 Print reply

Posts: 194
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

[...]


Echt waar, van die toerenteller 2k omhoog? Lijkt me sterk namelijk


Van 8750 naar 10250 OK, OK, ik het een beetje overdreven zoals je ziet
 
Honda MTX ot te koop: http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7867/last
CARMAGE 13-4-2004 21:50 Print reply
Posts: 151
Ok ik heb het topic niet kunnen doorlezen voor ik dit post dus liefst niet zagen als ik iets zeg dat er al stond!

Ik wil er dus op wijzen dat het trukje dat hier uit de doeken wordt gedaan al jaren gebruikt wordt in de grasbaanraces. Daar gebruikt men een variant van methanol. En deze stof bevat ongeveer 80 % zuurstof. Aangezien de zuurstof hier gewoon in je tank zit kan je met een gewone carbu blijven rijden en moet je ook geen tank zuurstof bijhebben.

Dit is allemaal zeer leuk maar nu het grote probleem. Een motor die meer lucht krijgt wordt enorm heet. En voor deze afkoeling zal dan ook extra moeten gezorgt worden. Theoretisch is het volledig mogelijk, in de praktijk ook maar om het echt op straat te gaan gebruiken dat betwijfel ik.

Zo ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Zoek het op "grasbaanraces" zij gebruiken zo een systeem.

Verder wou ik ook nog even zeggen (voor de persoon die achter een turbo geluidje vroeg) Er zijn voor DAX vroeger turbo's op de markt geweest. Deze gaven het mooie TSSJ geluid en ook nog lekker vermogenswinst.
 
Carmi
Marthin 13-4-2004 21:56 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timmie

Is theoretisch zeker mogelijk

Wel eens in de zomer langs een korenveld gereden??
Er hangt daar dan veel zuurstof.
Ik geen km-teller, maar m'n toerenteller schiet 2K omhoog!!

Laat staan als je pure zuurstof gebruikt!


check je koppelingskabel eens na en anders je koppelingsplaten.
 
CraftyVirus 13-4-2004 21:57 Print reply
Posts: 1530
haha lol
 
WOOJOOOO
Timmie 13-4-2004 21:57 Print reply

Posts: 194
toevallig bij korenvelden in de zomer??


 
Honda MTX ot te koop: http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7867/last
Marthin 13-4-2004 22:01 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timmie

toevallig bij korenvelden in de zomer??




je hebt te veel naar tekenfilmpjes gekeken.

er komt inderdaad extra zuurstof uit het koren, maar dat verdeeld zich gelijk in luttele seconden. Dus het zuurstofgehalte kan nooit boven de 20% uit komen daardoor.
 
Timmie 13-4-2004 22:03 Print reply

Posts: 194
dat zeg ik ook niet, maar je merkt zeker dat je brom harder loopt!

Probeer zelf ma uit!


 
Honda MTX ot te koop: http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7867/last
Marthin 13-4-2004 22:05 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timmie

dat zeg ik ook niet, maar je merkt zeker dat je brom harder loopt!

Probeer zelf ma uit!




je kunt wel een scooterrijder zijn. Denken ook altijd dat ze harder rijden door de meest onzinnige dingen.

nou graag weer @ topic, anders wordt het zo'n onzin topic.

Dit bericht is ge-edit door marthin op 13-4-2004 22:06
 
Ed Honda CB50J 13-4-2004 22:07 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

jaaa dan heb ik ook nog strak plan

Als je van die schoepjes op je vliegwiel bouwt, die rijwind vangen Kan je je vliegwiel minder zwaar maken (hmm nouwjah, dat kan zoiezo al, maar dat maakt mijn illusie niet minder leuk) en kannie toch zonder rotor ontesteking lekker vel op het gas zijn

jajajaja
of eehrrmm ff zien..

quote]

Whahaha dit lijkt me dik en makkelijk om te bouwen,
Gewoon van die ventilator achtige schoepen op je vliegwiel bouwen, die dan geplaatst zijn om lucht te blazen. ( uit de richting van je vliegwiel )
Dan maak je een paar gaten in je carterkap, zodat hij makkelijk lucht kan aanzuigen.
Dan een Dikke luchtslang voor je vliegwiel zetten, Zodat het vliegwiel de lucht in een dikke luchtslang blaast die naar je carb loopt hoe bedoel je powerfilter

Alleen moet je wel je vliegwielkappie dicht maken aan de kant van je tandwiel zeg maar, anders gaat de lucht erlangs, en die gaten in je carterkap aan de voorkant ( voorwiel ) boren, zodat de lucht er X-tra word ingeperst door de rijwind.

Opzich lijkt het me wel werken
En zo moeilijk te maken is het niet, je moet alleen wat spullen kunnen doneren/kwijt kunnen om mee te experimenteren.



Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 13-4-2004 22:09
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
MWvdK 13-4-2004 22:10 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

jaaa dan heb ik ook nog strak plan

Als je van die schoepjes op je vliegwiel bouwt, die rijwind vangen Kan je je vliegwiel minder zwaar maken (hmm nouwjah, dat kan zoiezo al, maar dat maakt mijn illusie niet minder leuk) en kannie toch zonder rotor ontesteking lekker vel op het gas zijn

jajajaja
of eehrrmm ff zien..

quote]

Whahaha dit lijkt me dik en makkelijk om te bouwen,
Gewoon van die ventilator achtige schoepen op je vliegwiel bouwen, die dan geplaatst zijn om lucht te blazen. ( uit de richting van je vliegwiel )
Dan maak je een paar gaten in je carterkap, zodat hij makkelijk lucht kan aanzuigen.
Dan een Dikke luchtslang voor je vliegwiel zetten, Zodat het vliegwiel de lucht in een dikke luchtslang blaast die naar je carb loopt hoe bedoel je powerfilter

Alleen moet je wel je vliegwielkappie dicht maken aan de kant van je tandwiel zeg maar, anders gaat de lucht erlangs, en die gaten in je carterkap aan de voorkant ( voorwiel ) boren, zodat de lucht er X-tra word ingeperst door de rijwind.

Opzich lijkt het me wel werken
En zo moeilijk te maken is het niet, je moet alleen wat spullen kunnen doneren/kwijt kunnen om mee te experimenteren.



Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 13-4-2004 22:09


Soort van ramair ofzo...?
 

Dit topic is 5339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved