Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 5x zoveel kracht uit je motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3162 - 5x zoveel kracht uit je motor
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 10-3-02?19:58 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

Oke leuk idee maar waar haal je 100% zuurstof vandaan?



Maar ff simpel het idee is dat je een variable cilinderkop hebt. Deze zorgt er voor dat je punt van maximale druk presies plaats vind op het punt dat je kruk-as op 90 graden staat. moment=krachtxarm dus, zon 50% meer koppel
De moter leverd dus niet meer vermogen of
arbeit, maar wel meer koppel.






De cilindervulling is geen 100% en zal daarom nooit 50 cc zijn. Maar je hebt wel gelijk, stel dat je een cilinder hebt van 6 liter bij 120 bar = 720 liter, daar rijd je niet lang mee. Nog een probleempje, hoe zou je de warmte af willen voeren? En zo komen er nog veel dingen bij, je haalt nooit 5 keer zoveel vermogen.


ik snap niet dat ene plannetje met de variabele cilinderkop...
en je moet er toch vanuit gaan dat je pure zuurstof kan hebben !!!! ik weet toch ook wel dat je dat niet heb... maar het gaat toch om het principe...

en waarom zou je niet 5x zoveel kracht krijgen???
je hebt toch 5x meer mengsel.
uit een normaal mengsel haal je een bepaalde hoeveelheid energie.. als je dus 5x meer mengsel hebt komt er toch 5x meer energie vrij??? hier kun je niet echt tegenin gaan want het is gewoon zo...

lees het topic eerst 4x voordat je replyt...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 10-3-02?20:20 Print reply
Posts: 2499
is toch niet zo, als je cilinder veel warmer wordt, dus boven bedrijfstemperatuur, nemen de prestatie's af, dus dan. Dit gebeurt dus als je puur zuurstof gaat gebruiken. Simpel gezegt: je rendement wordt lager. Zodat je dus nooit aan die 5 keer zoveel vermogen komt.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 10-3-02?21:23 Print reply
Posts: 1108
Martijn, natuurlijk klopt het idee wel.
Maar het is niet toepasbaar! Ik kan wel 100 verschillende manieren bedenken om een moter harder te laten lopen. Maar voor zin heeft het als het niet toepasbaar is!

Er zijn zoveel brandstoffen die veel meer rendament behalen dan benzine. Ze zijn alleen niet toepasbaar omdat ze niet voldoende koelen. Te weinig koeling betekend dus een lage compressie->weinig vermogen.

Trouwens die six-stroke is niet helemaal wat ik bedoel, het heeft er echter wel iets van.
Het idee van de moter is gewoon dat je de meeste kracht hebt op het moment dat je arm het grootst is.

[This message is edited by Joost Moesker on 10-3-02 21:32]
 
It is going to be a Endless summer...
-Michiel RS- 10-3-02?22:13 Print reply
Posts: 2803
Mijn idee:

Een gewone 2 taktmotor met een 4 takt cilinderkop en zo er een extra carb op zetten en voor de lol of als het lukt ook nog n extra uitlaat

[This message is edited by Michiel Ts70x on 10-3-02 22:22]
 
Max van Doorn 10-3-02?23:36 Print reply
Posts: 73
ik heb hier thuis nog een filmpje van een tunede puch zip , 50cc zwaar opgefokt , 15,4 pk
eerst doet ie een burnout en trek vervolgens een flinke wheely.
 
Neonlampje 11-3-02?20:10 Print reply

Posts: 14825
jaaa dan heb ik ook nog strak plan

Als je van die schoepjes op je vliegwiel bouwt, die rijwind vangen Kan je je vliegwiel minder zwaar maken (hmm nouwjah, dat kan zoiezo al, maar dat maakt mijn illusie niet minder leuk) en kannie toch zonder rotor ontesteking lekker vel op het gas zijn

jajajaja
of eehrrmm ff zien..

dikke compressor met verlengsnoer op je varb aansluiten en dan snoeihard rondjes om je compressor rijden

hehe neej maar ff serieus: dat 6takt, opzich wel grappig (had id al tijd geleden op i-net gezien) maar tis volgens mij ontzettend slijtgevoelig, en ook nog eens duur om te maken...
 
Pingu 11-3-02?21:17 Print reply
Posts: 1842
hoe werkt die 6-takt trouwens ongeveer?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Pertijn 11-3-02?21:24 Print reply
Posts: 846
Om nog ff terug te komen op de theoretisch aantal liters lucht dat hij aanzuigt.
De inhoud van de cilinder word ververst + een stukje in de uitlaat.
Dit word vlak voor het sluiten van de uitlaat poort nog eens toegevoegd bij het mengsel..
En als is het rendement maar 10%, hij lust echt veel liters per seconde @ 12k rpm.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
huh 12-3-02?14:56 Print reply
Posts: 1755
Okee ik snap er dus ech niks van ik voel dus me best wel dom. Enne ik heb de topic al wel meer dan 4 keer doorgeleze en nog snap ik et nie.

Je zuigt 5x zoveel zuurstof aan, maar je hebt dan te weinig gewone brandstof. Nou ja, dan heb je dus meer brandstof nodig om een perfect mengsel te krijge en da neemt toch ook gruwelijk veel ruimte in? En da past toch nooit in zon klein 50cc cilindertje? Want je hebt dan juist meer mengsel nodig lijkt mij.
 
MBBBBBB 12-3-02?15:48 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: huh?

Okee ik snap er dus ech niks van ik voel dus me best wel dom. Enne ik heb de topic al wel meer dan 4 keer doorgeleze en nog snap ik et nie.

Je zuigt 5x zoveel zuurstof aan, maar je hebt dan te weinig gewone brandstof. Nou ja, dan heb je dus meer brandstof nodig om een perfect mengsel te krijge en da neemt toch ook gruwelijk veel ruimte in? En da past toch nooit in zon klein 50cc cilindertje? Want je hebt dan juist meer mengsel nodig lijkt mij.


Nou voor verbranding heb je zuurstof nodig, dus ook bij je benzine, je motor zuigt lucht aan, maar die bevat maar 20% zuurstof, hierdoor zou je theoretisch dus 5 x meer kracht krijgen als je motor dus 100% zuurstof aan kan zuigen.
En van of dat uiteindelijk wel zou passen, moet je ff de verhouding weten hoeveel lucht er nodig is voor verbranding enzo, maar goed ik heb nu ff geen zin om dat op te zoeken en uit te denken, iemand anders zal er wel wat van denken....
 
wipe-out 12-3-02?15:54 Print reply

Posts: 7672
normaal zuigt je carb lucht aan. in lucht zit maar iets van 20% zuurstof (=nodig voor verbranding). verder zit er stikstof en nog wat andere gassen in de lucht. die stikstof enzo zijn bij de verbranding overbodig, omdat je daar alleen ontbrandingstemperatuur, brandstof en zuurstof nodig hebt. als je dan pure zuurstof in je cilinder laat gaan (dus 100% zuurstof in plaats van +- 20% zuurstof), en je laat de overige gassen weg, heb je een betere verbranding = meer kracht
 
Grim 14-3-02?09:01 Print reply
Posts: 10
hallo mensen ik ben nieuw hier, nou ja nieuw, ik heb een jaar lang op dat oude forum gezete, maar goed over dat pure zuurstof verhaal, dat zou niet kunnen want 5 x meer O betekent dus 5 keer meer benzien, en da kan je cilinder nooit verbrande (bougie nat verzuip enz enz). en als dit nu wel zou kunnen zouden ze dit allang hadden uitgevonden (NOS is een variant erop)
 
Neonlampje 14-3-02?09:42 Print reply

Posts: 14825
Nos zorgt er ook voor dat er meer mengsel in je cyl kan hoor... N2O heeft d8 ik temp van -92 nou dat comprimeert wel lekker in dat geval hoor

maar als je alles goed mengt, het zuurstof en benzine, dan kan dat wel hoor...

Het is ook al eens eerder gedaan Maar dannog, je kunt ook ID'en hebben die nog niet uitgevonden zijn, toch? (alhoewel ik die nooit hebt... ze blijken altijd te bestaan :a )
 
TiNo 13-4-2004 21:02 Print reply

Posts: 195
5x zoveel mengsel kan sowieso niet. stel: v/v benzine:lucht = 5:5 (is niet zo maar maakt niet uit)

als je dan 100% O2 hebt, is je verhouding benzine:lucht 5:1, dan kan je er niet 2 keer zoveel benzine in flikkeren want dat past niet (is samen immers 12) dus er kan wel meer in, maar iig niet 5x zoveel.

verder, hoezo is pure zuurstof niet mogelijjk? Wat te denken van hydrolyse van water???
En duikers gebruiken soms ook een mix van helium en O2 ipv gewone perslucht tegen caissonziekte. Hoe kom je daaraan zonder pure zuurstof te hebben?
 
-Zeroed in- 13-4-2004 21:05 Print reply

Posts: 3255
beter kijk je eerst naar de datum van het topic...

 

Dit topic is 5323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved