Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 5x zoveel kracht uit je motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3162 - 5x zoveel kracht uit je motor
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 10-3-02?02:21 Print topicpost
Posts: 10000
ok je moet heel goed opletten in dit topic, want et is ingewikkeld...

ik heb het er ook al met nick over gehad en in theorie zou het moeten kunnen.

In lucht zit 20% zuurstof, de rest bestaat uit stikstof enzo...

Voor verbranding van benzine heb je alleen zuurstof nodig.

Als je nou pure zuurstof had, en dit in je carb zou kunnen krijgen, en je benzine verhouding goed aanpast, dan zou je dus 100% zuurstof(mengsel) in je cilinder krijgen.

Dus heb je dan 5x meer mengsel in je cilinder.
DIt staat dus gewoon vast.

Uit je normale mengsel haal je een bepaalde hoeveelheid energie.
Als de verbranding goed zou verlopen, haal je dus met het nieuwe mengsel 5x meer energie uit je cilinder.
Er zijn volgens mij geen factoren waarom er niet 5x zoveel energie vrijkomt.

Doordat er meer mengsel ontbrandt ontstaat er dus ook heeel veel meer warmte.
Hier door kan je mengsel vroegtijdig ontbranden, zogenaamd pingelen.
En je onderdelen smelten, maar je moet er vanuit gaan dat je materiaal er tegen kan.

stel je nu een dieselmotor voor.
Deze motor zuigt alleen lucht aan.
In de cilinder wordt dit zo gecomprimeerd (compverhouding 20:1) dat de temperatuur oploopt naar 600 graden.
Op het juiste moment wordt dan diesel ingespoten, wat spontaan ontbrand.

Als de motor nou in plaats van lucht die zuurstof aanzuigt, en er (hele hoop) benzine geïnjecteerd wordt, heb je dus 5x zoveel energie met de zelfde cilinderinhoud.

Het is niet zo als bij het vergroten van de cilinderinhoud.
Bij 100cc en 200cc heeft de 200cc niet 2x zoveel kracht als de 100cc..
Er ontstaat nl meer warmte bij de 200cc, waardoor er meer gekoeld moet worden, (motor heeft een arbeidstemp. van ongeveer 80 graden, net als bij een mens 37 graden)
Door de koeling verlies je veel energie.
Bij de dieselmotor zit je volgens mij niet aan zon arbeidstemperatuur omdat die niet kan pingelen.

Als je die pure zuurstof ook nog eens zou comprimeren voordat het aangezogen wordt (supercharger) en nog es zou koelen zodat de dichtheid van de zuurstof groter wordt (intercooler), haal je helemaal veel kracht uit je blok...

afgezien van een aantal feiten, zoals dat je geen pure zuurstof hebt, en dat je motor smelt bij dit soort dingen, zou het kunne werken toch??

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

-Michiel RS- 10-3-02?08:47 Print reply
Posts: 2803
Volgens mij heeft zon fles NOS voor in autos hetzelfde effekt, de NOS laat je lucht heel koud worden waardoor er meer powwah ontstaat, omdat koude lucht minder ruimte kost dan warme lucht denk ik, past er dus meer in de verbrandingsruimte.
 
Blukaap 10-3-02?09:10 Print reply

Posts: 10006
Klink aannemelijk eigenlijk, al is het in de praktijk natuurlijk niet zomaar te doen (zoals je al zegt).
Misschien kom je een heel eind door alles van keramische materialen en wolfraam (kweenie of dat lukt, maar goed) te maken, zodat het tegen de hoge temperatuur kan.

En bij NOS koelt de stikstof volgens mij en de O'tjes zorgen voor meer zuurstof (d'r zit namelijk een spruitstuk waar een NO en benzine sproeier aanzitten bij).

 
Bastila is lief
Martijn 10-3-02?12:10 Print reply
Posts: 10000
ja maar het is nog steeds heeeel onrealiseerbaar om zoveel pure zuurstof in een keer te produceren.

Per liter benzine heb je 5000 liter lucht nodig, voor een goed mengsel.
Als je het met zuurstof zou doen, heb je 1000liter zuurstof nodig per liter benzine.
Nou, er van uitgaan dat je motor met het nieuwe plan ook 5x zoveel zuipt loopt ie dus iets van 1:5 of nog minder.
Heb je dus om 5 kilometer te rijden, 1000 liter zuurstof nodig... dat is niet echt te realiseren.

En je motor kan de belasting van de krachten toch niet aan...maar het gaat erom dat je dus met een veeeel kleinere cilinderinhoud eigenlijk net zo hard kan als een normale brommer met 50cc.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 10-3-02?13:13 Print reply

Posts: 3471
best leuk idee maar ik denk dat hij niet echt lang loopt omdat niet alleen het vermogen ongeveer ver 5 voudigd maar ook de ontstaan er 5x zoveel warmte die afgevoerd moet worden hij zal dus wel vast lopen :p


[This message is edited by rudy willemsen on 10-3-02 13:18]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 10-3-02?13:28 Print reply

Posts: 10006
Dat was dus het kleine nadeeltje d'r aan .

Methanol ofzo in je brommer knikkeren kun je wel proberen.
Maar als ik het doe zoek ik eerst even een oude ragpuch .
 
Bastila is lief
Siepie Wokkel 10-3-02?13:31 Print reply
Posts: 3888
wij moeten ook ff methanol hebben ofzo, gooien we t ff in de fiets, zien wattie dan doet
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
speedymark 10-3-02?13:37 Print reply
Posts: 605
in theorie is het wel haalbaar, en in praktijk en met de juiste finacieen moet er iets te bouwen zijn wat er in de buurt komt, maar het is sowieso onmogelijk op je brommer, want je moet gewoon brandstof injectie hebben, ik heb ook al es wat theorieen bedacht over hoe je meer vermogen zou kunnen krijgen, maar ik denk dat de meeste haalbare theorieen al bedacht zijn door de pro's , wat ik wel nog es heel graag zou willen, is een systeem in me uitlaat ofzo waardoor ie in zn powerband een onwijs blazend geluid gaat maken, net als met een turbo op een auto, maakt me niet uit of ik er meer vermogen van krijg, alleen t geluid al is vet en dan een soort van dumpvalve, als je dan t gas los laat of als je schakelt dat je PTSHHH hoort, lijkt me wel ve tmaar toch een beetje onhaalbaar voor mij, misschien een idee voor de echte techneuten onder ons?
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Neonlampje 10-3-02?14:27 Print reply

Posts: 14825
HJ is hier al mee bezig geweest, kreeg een compressie ratio 12x hoger dan normaal ofzo.. weet neit of hij het erop heeft gebouwt
hij had geforceerde inlaat met perslucht ontworpen ofzo bestwel geinig (hij deed dit volgens mij omdat NOS te duur in het gebruik is)

edit:
perslucht is dus gewoon wat duikers ook inademen...

[This message is edited by Neonlampje on 10-3-02 14:37]
 
Sebastian 10-3-02?17:41 Print reply
Posts: 24
Das ook al paar x op puchmaxi.dsv.nl geweest.

Naar mijn eigen idee, kan je beter geen N0S gebruiken, is stikstof, de lucht bestaat uit 79% stikstof, leuk dat er dan meer deeltje's kunnen in een bepaalde oppervlakte, jammer dat je met meer stikstof en minder zuurtstof zit in vergelijking.

Je zou dus pure zuurstof kunnen bijmengen, via je luchtfilter, een tankje kan je monteren, gebruiken ze in ziekenhuizen en bij het duiken.
Bijmengen heeft al resultaat, dat je dus meer zuurstof krijgt, en daarbij is pure zuurstof uit een tankje, als het naar buiten komt ijskoud, heb je ook nog eens meer deeltje's per oppervlakte, dit zou je dus precies af moeten kunnen stellen, dus zuurstof, en sproeier, zonder alleen pure zuurstof te gebruiken, doe je ook nog langer met je tankje.

Als je kabelchoke hebt, helemaal handig, kan je dus kabelchoke inhouden en dan zuurstoffles via mechanisme openen.

Andere optie is NO2, oftewel lachgas
Hier een site, hoef ik het niet uit te leggen, staat ook een link op naar NO2 kits, voor in de auto, brommer, boot, wat je wilt, als je maar handig bent.
http://www.highpower.freeserve.co.uk/

Nog een nitromethaan site, en nee dat ga ik al helemaal niet uit leggen, gewoon kijken op die site.
http://home.planet.nl/~mole0046/uitleg.htm

Zal ook wel bekent zijn bij jullie.


Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Groeten:
Sebastian

p.s. beetje technische lui kunnen genoeg systemen bedenken om dit als een soort boost te gebruiken, bij b.v. illigale races etc.


 
Sneks 10-3-02?18:38 Print reply
Posts: 2499
lachgas is N2O
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 10-3-02?19:01 Print reply
Posts: 1108
Oke leuk idee maar waar haal je 100% zuurstof vandaan?

Ff voor rekenen:

50cc*10.000 toeren = 500 liter/minuut. Das ergg veel zuurstof om mee te nemen

Methaan met Nitro ruled. Nitro zorgt voor de O2 en methaan voor de C's en koeling.

K heb samen nog een andere moter bedacht. Echt een compleet nieuwe twee-takt. Ik ga het niet helemaal lopen uit leggen omdat het best wel een goed idee is.

Maar ff simpel het idee is dat je een variable cilinderkop hebt. Deze zorgt er voor dat je punt van maximale druk presies plaats vind op het punt dat je kruk-as op 90 graden staat. moment=krachtxarm dus, zon 50% meer koppel
De moter leverd dus niet meer vermogen of
arbeit, maar wel meer koppel.




 
It is going to be a Endless summer...
Blukaap 10-3-02?19:15 Print reply

Posts: 10006
Zoiets bedoel je [URL[t]]http://www.sixstroke.com[/t]Sixstroke[/URL] ?
 
Bastila is lief
TSX-R 10-3-02?19:35 Print reply
Posts: 209
kijk s bij een beetje wegmotor, die heeft gewoon een flinke opening aan de voorkant om zo veel mogelijk lucht in de motor te krijgen dit kun je misschien ook proberen, bij een goede airbox scheelt dit tot 10 % vermogen, licht aan plaatsing en snelheid etc. en da is wat handiger als allemaal van die flessen inbouwen die toch binnen de kortste keren op zijn
 
MB50TUNED 10-3-02?19:45 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

Oke leuk idee maar waar haal je 100% zuurstof vandaan?

Ff voor rekenen:

50cc*10.000 toeren = 500 liter/minuut. Das ergg veel zuurstof om mee te nemen

Methaan met Nitro ruled. Nitro zorgt voor de O2 en methaan voor de C's en koeling.

K heb samen nog een andere moter bedacht. Echt een compleet nieuwe twee-takt. Ik ga het niet helemaal lopen uit leggen omdat het best wel een goed idee is.

Maar ff simpel het idee is dat je een variable cilinderkop hebt. Deze zorgt er voor dat je punt van maximale druk presies plaats vind op het punt dat je kruk-as op 90 graden staat. moment=krachtxarm dus, zon 50% meer koppel
De moter leverd dus niet meer vermogen of
arbeit, maar wel meer koppel.






De cilindervulling is geen 100% en zal daarom nooit 50 cc zijn. Maar je hebt wel gelijk, stel dat je een cilinder hebt van 6 liter bij 120 bar = 720 liter, daar rijd je niet lang mee. Nog een probleempje, hoe zou je de warmte af willen voeren? En zo komen er nog veel dingen bij, je haalt nooit 5 keer zoveel vermogen.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Martijn 10-3-02?19:54 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: rudy?willemsen

best leuk idee maar ik denk dat hij niet echt lang loopt omdat niet alleen het vermogen ongeveer ver 5 voudigd maar ook de ontstaan er 5x zoveel warmte die afgevoerd moet worden hij zal dus wel vast lopen :p


[This message is edited by rudy willemsen on 10-3-02 13:18]


als het goed is staat er in het topic dat je ervan uit moet gaan dat het materiaal het moet houden....

of het staat er niet... ik had namelijk bijna men hele verhaal getypt en toen liep die kut pc klem... dus toen heb ik de huidige versie nog effe snel gemaakt...

maar vastlopen kan dus niet...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 5336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved