Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Startprobleem TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31543 - Startprobleem TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Skaapi 23-8-2005 17:27 Print topicpost

Posts: 89
Als mn tsx koud staat krijg ik em niet gestart, de enigste manier is om hem aan te lopen

met choke start hij ook niet

ik moet zo werken dus kan niet reply'en, als ik terug ben kijk ik wel ff of jullie weten wat er mis is.

alvast bedankt voor hulp

ps. hij start wel gewoon goed als ie warm gedraait is.
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-8-2005 17:42 Print reply

Posts: 17929
wss beetje weinig compressie of te rijke afstelling
 
gerwin88 23-8-2005 20:18 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
wss beetje weinig compressie of te rijke afstelling


idd wss te rijke afstelling
had nl ut zelfde probleem

 
VW rider for live
richard3 23-8-2005 21:06 Print reply

Posts: 5198
weet niet hoe de zuiger er uit ziet en hoe dat ie rijdt ?

check op lekke koppakking en afstelling

 
op naar de grote brommers
HersenSpinsel 23-8-2005 21:34 Print reply

Posts: 2984
ik denk dat ie te rijk loopt.. ff kleinere sproeier pakken en op je bougie letten dat ie wel koffiebruin wordt/blijft.. met goede afstelling start ie wel met kickstart want dit probleem had ik ook
 
HPT www.derbi-club.com!
Skaapi 23-8-2005 23:31 Print reply

Posts: 89
Me olie is iig nu bijna op, morgen is bijvullen. Misschien dat het daar aan ligt

Ik kan trouwens me bougie er gewoon uittrekken, weet niet of dat hoort

Of dat ie wel goed afgestelt is weet ik niet, zal is er na vragen ofzow

en tnx voor de hulp
 
MasterM 23-8-2005 23:33 Print reply

Posts: 912
Het zou heel misschien zomaar wel eens kunnen dat je te weinig compressie hebt als je bougie er zo uit kan trekken...

Maar schiet die er dan ook niet uit als je wat toeren maakt?
 
Skaapi 23-8-2005 23:35 Print reply

Posts: 89
nee dat niet
 
MasterM 23-8-2005 23:36 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skaapi
nee dat niet



Nouwjah, als jij je bougie er zo uit kan trekken dan heb je echt wel te weinig compressie hoor. Misschien dat je daar nog wat aan kan laten doen. Bijvoorbeeld gat van je bougie maatje groter uitboren, draadeindje tappen en busje der in met aan binnenkant ook schroefdraad.
makkelijkere optie: andere kop. Kosten niet zoveel 2ehands.

edit: hey, je woont in terneuzen. Ik heb nog wel een kop voor je
en nog een...en nog een...en nog een volledig draaiend 50blok inclusief uitlaate en carb enz enz enz ..MET compressie

Dit bericht is gewijzigd door MasterM op 23-8-2005 om 23:38 uur.
 
Skaapi 23-8-2005 23:41 Print reply

Posts: 89
Maar het is alleen het kickstarten, soms doet ie het wel, soms niet. Verder rijdt ie gewoon goed, nergenst last van.
 
MasterM 23-8-2005 23:43 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skaapi
Maar het is alleen het kickstarten, soms doet ie het wel, soms niet. Verder rijdt ie gewoon goed, nergenst last van.


Dat jij je bougie er gewoon uit kan trekken is gewoon niet goed, punt.
En jah...als een brommer slecht start dan zal aanlopen eerder gaan dan kickstart. Want met kickstart maak je maar paar slagen en dan is het weer klaar. Lopen maakt zoveel slagen als dat jij volhoudt of totdat ie start.
Als je in zn 1 zet, en dan naast je brommer loopt om aan te lopen (dus geen gewicht erop) blokkeert je achterwiel dan volledig, of gaat het schokkerig of draait ie gewoon rond?
 
Skaapi 23-8-2005 23:47 Print reply

Posts: 89
Nou, int begin slipt ie beetje, maar als ik in het begin rustig aan loop, dan draait wiel wel. En als ik dan wat harder ga lopen draait ie gewoon mee en op den duur slaat motor aan.

Het gaat ook niet schokkerig dus..

Zal morgen wel is goed naar me bougie kijken, het was namelijk net pikkedonker en misschien trok ik wel iets anders eruit
 
Harm 23-8-2005 23:47 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skaapi
Nou, int begin slipt ie beetje, maar als ik in het begin rustig aan loop, dan draait wiel wel. En als ik dan wat harder ga lopen draait ie gewoon mee en op den duur slaat motor aan.

Het gaat ook niet schokkerig dus..

Zal morgen wel is goed naar me bougie kijken, het was namelijk net pikkedonker en misschien trok ik wel iets anders eruit

Als ik er niet op ga zitten kan ik mn Tsx net in de 5e versnelling aanlopen

 
http://www.durtikkers.tk
Skaapi 23-8-2005 23:49 Print reply

Posts: 89


Maar dan kan je toch wel niet gelijk wegrijden
 
MasterM 23-8-2005 23:49 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skaapi
Nou, int begin slipt ie beetje, maar als ik in het begin rustig aan loop, dan draait wiel wel. En als ik dan wat harder ga lopen draait ie gewoon mee en op den duur slaat motor aan.

Het gaat ook niet schokkerig dus..

Zal morgen wel is goed naar me bougie kijken, het was namelijk net pikkedonker en misschien trok ik wel iets anders eruit


Ow, dan denk ik zomaar dat je je bougiedop eraf trok, want die kan wel los. Strakke actie

Maar dan nog, in zn 1 magtie eigenlijk niet soepel ronddraaien als je er zelf niet opzit. Als je idd te weinig compressie hebt dan morgen ff nieuwe koppakking halen ofzo bij jtr. Tenzij deze er nog goed uitziet, dan eventueel zuigerveren maar dat is al stapje verder. Zou eerst es met afstellen beginnen. En eventueel ff sproeiertje controleren of die nog helemaal schoon is
 
Harm 23-8-2005 23:50 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skaapi


Maar dan kan je toch wel niet gelijk wegrijden

Als die aanslaat koppeling inknijpen en terugschakelen
 
http://www.durtikkers.tk

Dit topic is 770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved