Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carb voor 80cc setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1260 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31529 - carb voor 80cc setup
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

senda80cc 24-8-2005 18:06 Print reply

Posts: 3434
weet ik wel zeker van niet watn heb die caberateur voor 120euro ofzo gekocht nieuw he


Dit bericht is gewijzigd door senda80cc op 24-8-2005 om 18:08 uur.
 
Keep on rockin' in a free world
-!Giles!- 24-8-2005 21:53 Print reply

Posts: 1302
ben nu nog aan het twijfelen. 26 d-slide carb's vind ik nergens op het i-net.
ik heb met ralf @ msn gesproken en hij zei dat een 24 mikuni flat het best was. wat denken jullie hierover ? ik denk dat 26 miss toch btr is maar die vind ik nergens. zou 28 ook nog goed gaan ?
 
nick is gay ;-)
bart de scootergek 24-8-2005 21:56 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
ben nu nog aan het twijfelen. 26 d-slide carb's vind ik nergens op het i-net.
ik heb met ralf @ msn gesproken en hij zei dat een 24 mikuni flat het best was. wat denken jullie hierover ? ik denk dat 26 miss toch btr is maar die vind ik nergens. zou 28 ook nog goed gaan ?



dellorto heeft een 26mm VHST carb, is flat/d-slide.

24 mikuni flatside is een leuke carb, was voordat de 28PWK een hype werd een best veel gebruikte carb bij de snelle scooters. denk persoonlijk dat je daar wel genoeg aan hebt.
 
Honda RC-33
-!Giles!- 24-8-2005 22:01 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dellorto heeft een 26mm VHST carb, is flat/d-slide.

24 mikuni flatside is een leuke carb, was voordat de 28PWK een hype werd een best veel gebruikte carb bij de snelle scooters. denk persoonlijk dat je daar wel genoeg aan hebt.


ik wil echt een snel blokje maken, is ook niet voor dagelijks gebruik.

zal dit groot genoeg zijn icm ori80 blok met tuned cil+opmaat pij, twin air en inner rotor (hpi)

wat kan ik nog verbeteren aan die setup ?
 
nick is gay ;-)
bart de scootergek 24-8-2005 22:04 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
[...]


ik wil echt een snel blokje maken, is ook niet voor dagelijks gebruik.

zal dit groot genoeg zijn icm ori80 blok met tuned cil+opmaat pij, twin air en inner rotor (hpi)

wat kan ik nog verbeteren aan die setup ?



ander membraan, boyesen dual stage klepjes erop oid.

maar carb zou wel voldoende zijn. hoe groter je carb is, des te smaller je powerband wordt. dus met een 28 zal je topvermogen wel stijgen, maar je powerband wordt smaller, het is dus wat je zelf wilt.
 
Honda RC-33
-!Giles!- 24-8-2005 22:08 Print reply

Posts: 1302
dan zou ik toch 26 mm carb nemen. btj tss de 2.
zijn er buiten dell nog andere 26 mm flatside/d- slide carbs ?

 
nick is gay ;-)
bart de scootergek 24-8-2005 22:08 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
dan zou ik toch 26 mm carb nemen. btj tss de 2.
zijn er buiten dell nog andere 26 mm flatside/d- slide carbs ?




mikuni 27mm, dat was volgens mij een TMX, heeftiig wel powerjet.

hmmm heb ff gekeken, dit is een carb waarvan de venturi onder een hoek staat, was iemand op sf.net die ermee getest had.



Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-8-2005 om 22:17 uur.
 
Honda RC-33
-!Giles!- 24-8-2005 22:41 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



mikuni 27mm, dat was volgens mij een TMX, heeftiig wel powerjet.

hmmm heb ff gekeken, dit is een carb waarvan de venturi onder een hoek staat, was iemand op sf.net die ermee getest had.



Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-8-2005 om 22:17 uur.


wat is powerjet ?
 
nick is gay ;-)
[RRT] Lost-P 24-8-2005 22:49 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
[...]


wat is powerjet ?



geeft op een gegeven moment wat extra benzine mee, waardoor je bij hogere toeren wat extra vermogen krijgt (in principe)

Maar, 24 Mikuni Flat is meer dan genoeg hoor! Zal beter lopen dan een of andere vage 26/27mm of een 28mm D-slide (met uitzondering van een ori. PWK miss. )

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 24-8-2005 om 22:50 uur.
 
Chille Tune shit dan
Thermalracing 24-8-2005 23:03 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



da's een D-slide...



dan moet je hem tog is van dicht bij bekijken
 
Wat kan de natuur tog mooi zijn ( ey lekkerding):-w
[RRT] Lost-P 24-8-2005 23:07 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thermalracing
[...]



dan moet je hem tog is van dicht bij bekijken



of jij...

je had t over een oko... dat zijn pwk immi's, D-Slide dus... net als Koso en stage 6, ook immi's van de pwk...
 
Chille Tune shit dan
brutalmb70 26-8-2005 0:03 Print reply
Posts: 536
ik weet dat t overkill is, maar kheb een 28mm KOSO, ik vind het tot nu toe de beste carb die ik heb gehad...

khad daarvoor een dell 21 en een 24 keihin imi... maar die koso is echt !!

kheb dat overgens op mijn Athena 65.8cc....
 
-!Giles!- 1-9-2005 12:21 Print reply

Posts: 1302
mij setup wordt op een ori suzuki 80 blok:

uned 80 cil, binnen rotor, opmaat uitlaat en 28m pwk d-slide met twin air luchtfilter

welke sproeier zal ik dan ong nodig hebben ?
 
nick is gay ;-)
mcdronkz 1-9-2005 12:25 Print reply

Posts: 32777
Ik rij met een Honda 80 ori Lude tuned, Gia80 pijp icm een 20mm Dell'Orto PHBG. Ik heb 'm nog niet afgesteld, maar dit heeft ook al (voor mij) ruimschoots genoeg vermogen, en loopt nog een beetje zuinig ook.

mja ik zie dat je er niet dagelijks mee gaat rijden, dus dan kan je idd een grotere D-Slide overwegen.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 1-9-2005 om 12:28 uur.
 

Dit topic is 2721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved