Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carb voor 80cc setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31529 - carb voor 80cc setup
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-!Giles!- 23-8-2005 11:58 Print topicpost

Posts: 1302
Wat is de "beste" carb voor een suzuki 80cc blok met ori cil en nsr tecno uitlaat( 50-70cc d8 ik), en ori luchtfilter ?

en later met tuned 80 cil, binnen rotor, opmaat uitlaat en twin air luchtfilter ?

ik dacht een 24mm keihin carb te kopen(rondschuif).

zal dit goed rijden op beide setup's ? en welke carb is miss beter ?

heeft iemand nog tip's fzo vor mijn 2de setup ?

mvg giles
 
nick is gay ;-)

buldogo2 23-8-2005 12:12 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
Wat is de "beste" carb voor een suzuki 80cc blok met ori cil en nsr tecno uitlaat( 50-70cc d8 ik), en ori luchtfilter ?

en later met tuned 80 cil, binnen rotor, opmaat uitlaat en twin air luchtfilter ?

ik dacht een 24mm keihin carb te kopen(rondschuif).

zal dit goed rijden op beide setup's ? en welke carb is miss beter ?

heeft iemand nog tip's fzo vor mijn 2de setup ?

mvg giles


Op bijde setups doet een 28mm carb. het erg goed. (spreek uit ervaring)

 
Born to ride
-!Giles!- 23-8-2005 12:29 Print reply

Posts: 1302
is een 28 niet btj veel ? en welk merk dan ? wat zijn goeie 28 f 26 mm carbs ?

en maakt een vlakschuif veel uit tov een rondschuif ?
 
nick is gay ;-)
puch_master 23-8-2005 12:33 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
is een 28 niet btj veel ? en welk merk dan ? wat zijn goeie 28 f 26 mm carbs ?

en maakt een vlakschuif veel uit tov een rondschuif ?


vlakschuif geeft een betere gas reactie verder weet ik de verschillen ook niet
 
Toyota AE86 Levin coupé
Jekko 23-8-2005 12:40 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
is een 28 niet btj veel ? en welk merk dan ? wat zijn goeie 28 f 26 mm carbs ?

en maakt een vlakschuif veel uit tov een rondschuif ?


26mm vlakschuif of D slide nemen.

 
Waiting for the wor`s to come
sproeiertje 23-8-2005 12:51 Print reply

Posts: 643
ik rij met 26mm mikuni rondschuif,deed et uitstekend op een orginele 80cc cilinder,en ik ben ook heel erg te spreken over die carb nu,op mijn getunde cilinder
 
-!Giles!- 24-8-2005 0:51 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproeiertje
ik rij met 26mm mikuni rondschuif,deed et uitstekend op een orginele 80cc cilinder,en ik ben ook heel erg te spreken over die carb nu,op mijn getunde cilinder


suzuki ook ? wat is het verschil tss d-slide en vlakschuif ? welke 26 mm carbs zijn er goed ? merk en prijs aub
 
nick is gay ;-)
onraad 24-8-2005 1:12 Print reply
Posts: 593
Waarom toch altijd zo'n grote carbs? Een 22mm voldoet al prima hoor. Mijn buurjongen rijdt op een Yamaha RD met een 125cc blok en cilinder eronder en die heeft een 22mm ofzo steken. Dat ding trekt super vet op, gaat mooi volledig in toeren en draait gewoon altijd goed. Met een 28 deed hij gewoon net hetzelfde, geen prestatie winst ofzo, enkel verbruik nam toe...
 
-!Giles!- 24-8-2005 14:26 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -!Giles!-
[...]


suzuki ook ? wat is het verschil tss d-slide en vlakschuif ? welke 26 mm carbs zijn er goed ? merk en prijs aub


 
nick is gay ;-)
mr200r 24-8-2005 16:00 Print reply
Posts: 5122
rond de 20-22 groter zou ik niet gaan
 
mr200r
buldogo2 24-8-2005 16:19 Print reply

Posts: 2101
pak gewoon een 28mm D-schuif van oko, die zijn nog niet al te duur (zo rond de 100 euro) en zijn best goede carburateurs, en dat boven de 22mm geen zin meer heeft is dikke onzin want met 28 heb je veel meer koppel als met een 22mm.
 
Born to ride
-!Giles!- 24-8-2005 16:37 Print reply

Posts: 1302
ik ga toch liever voor een 26mm maar van welke merken heb je dit ? en zijn die oko's niet moeilijk af te stellen ?
 
nick is gay ;-)
gekke henkie 24-8-2005 16:38 Print reply

Posts: 878
idd! ik heb thuis een 50cc honda blokje liggen, en daar zit standaard een 24mm rondschuif op, en dat ding levert 14,5 pk...
Dus trek je conclusie zou ik zeggen...

En alles is af te stellen... je moet gewoon goed weten wat je moet veranderen en/of aanpassen... Als je tips nodig hebt voor t afstellen, hoor ik t wel...!



Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 24-8-2005 om 16:41 uur.
 
Ga toch krassen!
Schrabbekerke 24-8-2005 16:39 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
idd! ik heb thuis een 50cc honda blokje liggen, en daar zit standaard een 24mm rondschuif op, en dat ding levert 14,5 pk...
Dus trek je conclusie zou ik zeggen...


Misschien specificaties en foto's?
 
gekke henkie 24-8-2005 16:42 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Misschien specificaties en foto's?


Foto`s heb ik dr nog nie van... is een 50cc crossblokje, cilinder is VHS bewerkt, verder gewoon standaard... oja, bouwjaar is ong. van `86 tot `89...


Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 24-8-2005 om 16:43 uur.
 
Ga toch krassen!
Schrabbekerke 24-8-2005 16:43 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


Foto`s heb ik dr nog nie van... is een 50cc crossblokje, VHS bewerkt, verder gewoon standaard... oja, bouwjaar is ong. van `86 tot `89...



Ah, tja dan zou het idd goed kunnen met zo'n blok
 

Dit topic is 2745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved