Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitvallen / stotteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 806 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31511 - uitvallen / stotteren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 22-8-2005 18:17 Print topicpost

Posts: 10385
ik heb nu me complete setup bijelkaar maar nu moet ik het zooitje nog goed lopend krijgen

mijn setup is nu
6 bak
70 malossie ot lude tuned
20 mm tkd ( imi)
mps300
vevroegde ontsteking ( niks geveilt oid)
homoet sp 70
snelle luchtslangen / zonder luchtfilter
4 plaats


maar als ik nu met sproeier 110/120 keihin maat erin ga rijden trekt hij de eerste 3 versnelleingen goed door maar bigint in de 4 te stotteren en het lijtk wel of hij vonken overslaat

als ik met iemand achterop rijd bgint hij bij zijn 3 al uit te vallen
want net as je denk dat hij de powerband in wil gaan doet hij boaawp en komt met schokken weer aan de gang
110 grijs met het uitvallen
120 grijs met het uitvallen
125 zwart met veel stotteren en niet op toeren komen
130 zwart met veel stotteren en niet op toeren komen
140 zwart met veel stotteren en niet op toeren komen

zou het kunnen dat me boegi's worden gesloopt omdat hij gewoon ontiegelijk veel toeren draait?

is me bobine miss gaar

of kan ik beter een 18 keihin erop gooien


ik word er een beetje hopeloos van ben namelijk al ff bezig geweest maar zonder resultaat

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Frysk 22-8-2005 18:21 Print reply

Posts: 34930
ik zou 18 keihin opdonderen



Dit bericht is gewijzigd door speeder op 22-8-2005 om 18:36 uur.
 
giggitybyte
mb-gek 22-8-2005 18:23 Print reply

Posts: 10385
het lijkt dus dat me carb te weinig brandstof krijgt omdat als ik zijn 1 erg lang doortrek hij bij zijn 2 ook uit gaat vallen
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
richard3 22-8-2005 18:35 Print reply

Posts: 5198
spelen met luchtschroef heeft ook geen nut ?

 
op naar de grote brommers
christianos 22-8-2005 18:37 Print reply

Posts: 20445
neem die 18 keihin maar, had ik precies hetzelfde met me mikuni

of draai er mikuni sproeiers in, dat scheelt ook egt wel
 
mb-gek 22-8-2005 18:44 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
spelen met luchtschroef heeft ook geen nut ?


niks heb alles al gebprobeerd ongeveer
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mb-gek 22-8-2005 18:45 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
neem die 18 keihin maar, had ik precies hetzelfde met me mikuni

of draai er mikuni sproeiers in, dat scheelt ook egt wel


ik ga starks wel die ori keihin erop zetten

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 22-8-2005 om 18:48 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MTX-speed 22-8-2005 18:58 Print reply

Posts: 1229
Ik zou zeggen:

- Trek je benzineslang eraf en kijk of er voldoende benzine uitkomt.
Ik neem aan dat hij benzine genoeg krijgt aangezien stotteren meestal wordt veroorzaakt door een teveel aan benzine.
- Wanneer je de carburateur niet vertrouwd, moet je even een andere proberen. Doe hier een 105-115 sproeier in om te proberen.
- Gebruik meteen een nieuwe bougie om te beginnen. Neem hiervoor een B8 of B9 of iets vergelijkbaars.
- Als het alle bovenstaande punten niet zijn dan zul je eens moeten kijken naar je luchtfilter; is deze goed open? Je zou eens kunnen proberen wat hij doet zonder luchtfilter(slang). Rijdt zo niet te lang, en let erop dat je niet door een stoffige omgeving rijdt.
- Hierna zul je toch moeten gaan denken aan een dichtzittende uitlaat. Probeer eens een andere.
- Laatste mogelijkheid is de onsteking.
*Haal de bougie eruit en kijk of je een vonk krijgt op laag toerental, dat wil zeggen; doe je kickstarter een met je hand omlaag. Hij zou nu als het goed is al een vonk moeten geven.
*Goede grondplaat? Wanneer je met een originele grondplaat rijdt; zet deze dan helemaal op zijn vroegst (rechtsom draaien) Vroege grondplaat; helemaal naar links (op zijn laatst) en daarna een 2 mm naar rechts.
*Wordt je nu al radeloos? Dan moet het probleem zijn: Je benzine is te vet of te oud (tank mengsmering 1 op 35).
*1 na laatste optie: Bobine naar de balle? Of de CDI? Deze zou je eens eventjes moeten lenen van iemand.
*De laatste optie ga ik niet vanuit omdat ik wel denk dat je wel aardig kan sleutelen: Valse Lucht. Pakkingen niet kapot? Membraan kapot? Alle bouten goed aangedraaid? Olie tussen de pakkingen gedaan?

Zo zou je d'r wel uit moeten komen denk ik?

Edit: kijk niet teveel naar je bougiekleur. Dit is namelijk niet betrouwbaar genoeg. En de kleur verandert niet zomaar in een paar minuutjes rijden. Het werkt dus te traag. Ga zoveel mogelijk op het "geluid" en "gevoel" van de motor af.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 22-8-2005 om 18:59 uur.
 
christianos 22-8-2005 18:59 Print reply

Posts: 20445
van al deze punten ga ik voor de bougie of de bobine die overleden is..

edit : imi is troep..



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 22-8-2005 om 19:01 uur.
 
mb-gek 22-8-2005 19:04 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Ik zou zeggen:

- Trek je benzineslang eraf en kijk of er voldoende benzine uitkomt.
Ik neem aan dat hij benzine genoeg krijgt aangezien stotteren meestal wordt veroorzaakt door een teveel aan benzine.

komt genoeg uit
- Wanneer je de carburateur niet vertrouwd, moet je even een andere proberen. Doe hier een 105-115 sproeier in om te proberen.

dat zal ik straks even doen
- Gebruik meteen een nieuwe bougie om te beginnen. Neem hiervoor een B8 of B9 of iets vergelijkbaars.

ik heb vandaag al een 8 en een 9 gekocht beide hetzelfde
- Als het alle bovenstaande punten niet zijn dan zul je eens moeten kijken naar je luchtfilter; is deze goed open? Je zou eens kunnen proberen wat hij doet zonder luchtfilter(slang). Rijdt zo niet te lang, en let erop dat je niet door een stoffige omgeving rijdt.

heb ik ook al geprbeerd zonder is precies hetzelfde
- Hierna zul je toch moeten gaan denken aan een dichtzittende uitlaat. Probeer eens een andere.
de uitlaat is net nieuw
- Laatste mogelijkheid is de onsteking.
*Haal de bougie eruit en kijk of je een vonk krijgt op laag toerental, dat wil zeggen; doe je kickstarter een met je hand omlaag. Hij zou nu als het goed is al een vonk moeten geven.
*Goede grondplaat? Wanneer je met een originele grondplaat rijdt; zet deze dan helemaal op zijn vroegst (rechtsom draaien) Vroege grondplaat; helemaal naar links (op zijn laatst) en daarna een 2 mm naar rechts.

heb een ori grondplaat en hij vonkt goed staat helemaal naar rechts gedraait
*Wordt je nu al radeloos? Dan moet het probleem zijn: Je benzine is te vet of te oud (tank mengsmering 1 op 35).

heb vandaag een verse lading erin gedaan omdat hij leeg was en deze is niet tevet
*1 na laatste optie: Bobine naar de balle? Of de CDI? Deze zou je eens eventjes moeten lenen van iemand.
cdi zal ik kijken en bobine ook eerst maar een andere carb erop
*De laatste optie ga ik niet vanuit omdat ik wel denk dat je wel aardig kan sleutelen: Valse Lucht. Pakkingen niet kapot? Membraan kapot? Alle bouten goed aangedraaid? Olie tussen de pakkingen gedaan?
alle pakkingen zijn nieuw en kunnen nisk verkeerd aanzuigen
Zo zou je d'r wel uit moeten komen denk ik?

Edit: kijk niet teveel naar je bougiekleur. Dit is namelijk niet betrouwbaar genoeg. En de kleur verandert niet zomaar in een paar minuutjes rijden. Het werkt dus te traag. Ga zoveel mogelijk op het "geluid" en "gevoel" van de motor af.


ik heb het gevoel dat als ik lager dan sproeier 110 ga dat hij straks vastnaait door te arm rijden

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 22-8-2005 om 18:59 uur.


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mb-gek 22-8-2005 19:06 Print reply

Posts: 10385
ik ga nu maar ff sleutelen en gooi eerst een andere carb erop en probeer daar wat mee word het niet anders dan gooi ik me ori cdi erop doet hij nog vaag dan vervang ik de bobine wel ( das het meeste wekr namelijk
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MTX-speed 22-8-2005 19:20 Print reply

Posts: 1229
vastnaaien doet hij zomaar niet met een te kleine sproeier. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Wanneer je het niet vertrouwd gooi je gewoon wat meer olie in de tank. Je kunt hem eventueel gewoon 1 op 25 smeren zonder dat je problemen krijgt.

Je moet het zo zien: Wanneer je motor goed loopt, hoef je nergens bang voor te zijn. Wanneer hij stottert (en dus teveel benzine krijgt) dan verbruikt hij teveel. Dit is gewoon overbodig. Gewoon een goede sproeier zien te zoeken die ervoor zorgt dat hij net niet begint te stotteren, dan zit je altijd safe.
 
senda80cc 22-8-2005 19:23 Print reply

Posts: 3434
met mikuni sproeier meot je rond de 170 sproeier zitte
 
Keep on rockin' in a free world
MTX-speed 22-8-2005 19:29 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
met mikuni sproeier meot je rond de 170 sproeier zitte



IK had het trouwens over keihin-maat, voor de duidelijkheid
 
mb-gek 22-8-2005 21:49 Print reply

Posts: 10385
ik heb dus me keihin erop gegooit en hij loopt nu perfect
hij rijd nu 100 ruim in zijn 4 maar de laatste 2 trekt hij niet dus ff een andere verhouding van tandwielen erop zetten

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Deon 22-8-2005 21:53 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
ik heb dus me keihin erop gegooit en hij loopt nu perfect
hij rijd nu 100 ruim in zijn 4 maar de laatste 2 trekt hij niet dus ff een andere verhouding van tandwielen erop zetten




netjes


wat word je verwachte top met goede twv dan?
 

Dit topic is 1325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved