Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #31487 - Kart projectje
|
Pagina 6 van 7
|
Dit topic is 11214 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joostvdw |
1-11-2005 16:30 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GTC_Daan
denk je dat er genoeg tegengewicht is, naast de bestuurder met alleen dat blok?
anders doe je daar ook de tank en desnoods nog een baksteen, gewicht komt altijd wel goed :P
en die achteras kan je best star houden, zolang je er maar voor zorgt dat je genoeg vermogen hebt om een beetje te driften, dan komt het goed
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
jackmasterTZR |
1-11-2005 16:30 |
Posts: 3062 |
pff nu ik dit zie, moet ik zelf toch maar weer eens verder gaan met mn eigen project, ziet er tot nu toe wel leuk uit, owjah differentieel is niet perse nodig, kan zonder maar kan ook met. wil je nu wel een diff erin hebben moet je er ff eentje uit een gazon maaier slopen die werken namelijk zeer goed, moet je anders luc ff inboxen.
|
|
|
|
GTC_Daan |
1-11-2005 16:33 |
Posts: 420 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
anders doe je daar ook de tank en desnoods nog een baksteen, gewicht komt altijd wel goed :P
en die achteras kan je best star houden, zolang je er maar voor zorgt dat je genoeg vermogen hebt om een beetje te driften, dan komt het goed
haha ja das waar ja, maar dan zou ik zelf nog kiezen om da blok achter de bestuurder te zetten, en die in het midden
|
|
je stinkt naar poep |
|
MBX_cruiser |
3-11-2005 9:58 |
Posts: 828 |
zo'n ding van een auto lijkt me idd een beetje zwaar,
van een zitmaaier is mss geen slecht idee, maar da's weer zo'n ellende met de aandrijving en remmen. wie is luc btw?
we zullen eerst zo wel es testen
@maikelknip:
de kosten zijn voorlopig:
blok(met carb, ontsteking, cilinder, uitlaat): 115?
vierkante baren: +-100?
vol-inoxe as met toebehoren: +-30?
wielen: 50?
lagers en kogelbouten heb ik toevallig van mijn nonkel gehad,
daar moet je een beetje geluk mee hebben.
|
|
|
|
Luc |
3-11-2005 10:42 |
Posts: 3590 |
Ik ben luc
Ik heb nog wel een differentieel van een zitmaaier liggen, heb ik ook op mijn driewieler gebruikt, werkt ?rg handig..
iig, die differentieeltjes die op de vorige pagina staan, daar moet je je blok ook dwars leggen, wat mss wel weer een goeie oplossing kan zijn om je stoel naar het midden te brengen, wat ?cht wel nodig is zonder differentieel..
Maargoed, degene die ik nog heb liggen, is gewoon een differentieel wat je tussen de as in zit, en daar zit een tandwiel aan, dus hoef je je blok niet dwars te zetten..
if joe snep wat i mien..
Dit bericht is gewijzigd door Luc op 3-11-2005 om 10:49 uur.
|
|
|
|
MBX_cruiser |
3-11-2005 12:16 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Luc
Ik ben luc
Ik heb nog wel een differentieel van een zitmaaier liggen, heb ik ook op mijn driewieler gebruikt, werkt ?rg handig..
iig, die differentieeltjes die op de vorige pagina staan, daar moet je je blok ook dwars leggen, wat mss wel weer een goeie oplossing kan zijn om je stoel naar het midden te brengen, wat ?cht wel nodig is zonder differentieel..
Maargoed, degene die ik nog heb liggen, is gewoon een differentieel wat je tussen de as in zit, en daar zit een tandwiel aan, dus hoef je je blok niet dwars te zetten..
if joe snep wat i mien..
Dit bericht is gewijzigd door Luc op 3-11-2005 om 10:49 uur.
dus dat kan je eigenlijk op de plaats van de middelste lager zetten,
en de plaats van het tandwiel bedhouden?
|
|
|
|
ThaYankee |
3-11-2005 14:19 |
Posts: 699 |
gewoon starre as nemen...
Iedere kart heeft 1 dikke as en dat werkt uitstekend, het is juist gaaf als je beetje driftend door de bochten gaat
|
|
malaguti rst ! ! ! |
|
Neluhz |
3-11-2005 15:33 |
Posts: 4032 |
het berschil tussen een echte kart en dit geval is dat deze wielen een stuk groter zijn, en het gewicht is ook wat hoger.
met een diff ga je echt sneller door de bochten, en zonder rijdt het voor geen meter.
een kennis van ons rijdt met trail met rangerovers, en die hebben een co2-gesperd diff( dichtgelast dus) als je de vierwielsturing niet inschakeld rijdt het echt voor geen meter, en echt opschieten doet het ook niet, je sleept je achterwiel echt mee
|
|
|
|
wipe-out |
3-11-2005 15:41 |
Posts: 7672 |
Trail? Je bedoelt Trial? Met trial rijd je niet hard. Met een kart wel. Wanneer je harder rijd, kun je ook makkelijker de bocht door omdat je dan makkelijker drift.
Wie heeft er eigenlijk weleens een kart met een dif gezien? Ik nog nooit.
|
|
|
|
PraatPaal |
3-11-2005 15:44 |
Posts: 7977 |
nope kart heeft nooit dif, altijd gewoon ketting of tandrieme, en die dan zo kort mogelijk, moe minder vermogen er verloren gaat
|
|
|
|
rsruud |
3-11-2005 16:01 |
Posts: 281 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
afbeelding
hij heeft gelijk, plaats motor evt iets naar buiten en stoel meer naar de midden, kan je een beetje fatsoenlijk de bocht om scheuren
|
|
|
|
MBX_cruiser |
30-7-2006 19:51 |
Posts: 828 |
...update op pagina 1
|
|
|
|
DynaBlaster |
30-7-2006 20:47 |
Posts: 2837 |
|
|
Wanna Finish First?, First Finish! |
|
MBX_cruiser |
30-7-2006 21:57 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DynaBlaster
Ik heb er ook niet heel veel verstand van..maar: http://users.belgacom.net/bo024750/10.jpg
Ampéres beetje opschroeven ?
nee, wij hadden nog nooit gelast vooraleer we hieraan begonnen.
Die dikke las is gewoon 3 lagen op elkaar ofzo, omdat de eerste 2 een beetje gefaald waren.
|
|
|
|
Bo0 |
30-7-2006 22:12 |
Posts: 288 |
wat dacht je van dichterbij houde en langzamer gaan lopen
|
|
|
|
Dit topic is 11214 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 7
|
|