Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kart projectje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #31487 - Kart projectje
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 1-11-2005 16:30 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GTC_Daan
denk je dat er genoeg tegengewicht is, naast de bestuurder met alleen dat blok?


anders doe je daar ook de tank en desnoods nog een baksteen, gewicht komt altijd wel goed :P

en die achteras kan je best star houden, zolang je er maar voor zorgt dat je genoeg vermogen hebt om een beetje te driften, dan komt het goed
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
jackmasterTZR 1-11-2005 16:30 Print reply

Posts: 3062
pff nu ik dit zie, moet ik zelf toch maar weer eens verder gaan met mn eigen project, ziet er tot nu toe wel leuk uit, owjah differentieel is niet perse nodig, kan zonder maar kan ook met. wil je nu wel een diff erin hebben moet je er ff eentje uit een gazon maaier slopen die werken namelijk zeer goed, moet je anders luc ff inboxen.
 
GTC_Daan 1-11-2005 16:33 Print reply

Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


anders doe je daar ook de tank en desnoods nog een baksteen, gewicht komt altijd wel goed :P

en die achteras kan je best star houden, zolang je er maar voor zorgt dat je genoeg vermogen hebt om een beetje te driften, dan komt het goed


haha ja das waar ja, maar dan zou ik zelf nog kiezen om da blok achter de bestuurder te zetten, en die in het midden
 
je stinkt naar poep
MBX_cruiser 3-11-2005 9:58 Print reply

Posts: 828
zo'n ding van een auto lijkt me idd een beetje zwaar,
van een zitmaaier is mss geen slecht idee, maar da's weer zo'n ellende met de aandrijving en remmen. wie is luc btw?

we zullen eerst zo wel es testen

@maikelknip:
de kosten zijn voorlopig:
blok(met carb, ontsteking, cilinder, uitlaat): 115?
vierkante baren: +-100?
vol-inoxe as met toebehoren: +-30?
wielen: 50?
lagers en kogelbouten heb ik toevallig van mijn nonkel gehad,
daar moet je een beetje geluk mee hebben.
 
Luc 3-11-2005 10:42 Print reply

Posts: 3590
Ik ben luc

Ik heb nog wel een differentieel van een zitmaaier liggen, heb ik ook op mijn driewieler gebruikt, werkt ?rg handig..

iig, die differentieeltjes die op de vorige pagina staan, daar moet je je blok ook dwars leggen, wat mss wel weer een goeie oplossing kan zijn om je stoel naar het midden te brengen, wat ?cht wel nodig is zonder differentieel..

Maargoed, degene die ik nog heb liggen, is gewoon een differentieel wat je tussen de as in zit, en daar zit een tandwiel aan, dus hoef je je blok niet dwars te zetten..

if joe snep wat i mien..

Dit bericht is gewijzigd door Luc op 3-11-2005 om 10:49 uur.
 
MBX_cruiser 3-11-2005 12:16 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc
Ik ben luc

Ik heb nog wel een differentieel van een zitmaaier liggen, heb ik ook op mijn driewieler gebruikt, werkt ?rg handig..

iig, die differentieeltjes die op de vorige pagina staan, daar moet je je blok ook dwars leggen, wat mss wel weer een goeie oplossing kan zijn om je stoel naar het midden te brengen, wat ?cht wel nodig is zonder differentieel..

Maargoed, degene die ik nog heb liggen, is gewoon een differentieel wat je tussen de as in zit, en daar zit een tandwiel aan, dus hoef je je blok niet dwars te zetten..

if joe snep wat i mien..

Dit bericht is gewijzigd door Luc op 3-11-2005 om 10:49 uur.



dus dat kan je eigenlijk op de plaats van de middelste lager zetten,
en de plaats van het tandwiel bedhouden?
 
ThaYankee 3-11-2005 14:19 Print reply

Posts: 699
gewoon starre as nemen...
Iedere kart heeft 1 dikke as en dat werkt uitstekend, het is juist gaaf als je beetje driftend door de bochten gaat
 
malaguti rst ! ! !
Neluhz 3-11-2005 15:33 Print reply

Posts: 4032
het berschil tussen een echte kart en dit geval is dat deze wielen een stuk groter zijn, en het gewicht is ook wat hoger.
met een diff ga je echt sneller door de bochten, en zonder rijdt het voor geen meter.
een kennis van ons rijdt met trail met rangerovers, en die hebben een co2-gesperd diff( dichtgelast dus) als je de vierwielsturing niet inschakeld rijdt het echt voor geen meter, en echt opschieten doet het ook niet, je sleept je achterwiel echt mee
 
wipe-out 3-11-2005 15:41 Print reply

Posts: 7672
Trail? Je bedoelt Trial? Met trial rijd je niet hard. Met een kart wel. Wanneer je harder rijd, kun je ook makkelijker de bocht door omdat je dan makkelijker drift.

Wie heeft er eigenlijk weleens een kart met een dif gezien? Ik nog nooit.
 
PraatPaal 3-11-2005 15:44 Print reply

Posts: 7977
nope kart heeft nooit dif, altijd gewoon ketting of tandrieme, en die dan zo kort mogelijk, moe minder vermogen er verloren gaat
 
rsruud 3-11-2005 16:01 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
afbeelding


hij heeft gelijk, plaats motor evt iets naar buiten en stoel meer naar de midden, kan je een beetje fatsoenlijk de bocht om scheuren
 
MBX_cruiser 30-7-2006 19:51 Print reply

Posts: 828
...update op pagina 1
 
DynaBlaster 30-7-2006 20:47 Print reply

Posts: 2837
Ik heb er ook niet heel veel verstand van..maar: http://users.belgacom.net/bo024750/10.jpg

Ampéres beetje opschroeven ?
 
Wanna Finish First?, First Finish!
MBX_cruiser 30-7-2006 21:57 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DynaBlaster
Ik heb er ook niet heel veel verstand van..maar: http://users.belgacom.net/bo024750/10.jpg

Ampéres beetje opschroeven ?



nee, wij hadden nog nooit gelast vooraleer we hieraan begonnen.
Die dikke las is gewoon 3 lagen op elkaar ofzo, omdat de eerste 2 een beetje gefaald waren.

 
Bo0 30-7-2006 22:12 Print reply

Posts: 288
wat dacht je van dichterbij houde en langzamer gaan lopen
 

Dit topic is 11136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved