MT5-honda_pwnz |
21-8-2005 12:43 |
Posts: 1595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Ik hoorde laatst van een kameraad dat sommige motoren ether gebruiken als startbrandstof omdat dat spul veel sneller brand dan benzine of diesel. Ik vroeg mij af als je dat spul mengt met een beetje benzine en dan in je tank flikkert, meer vermogen krijgt. Net zoals bijv nitro.
Ik heb geen idee of je zomaar ergens Ether kunt kopen maar toch.
lol
Als men over ether spreekt, zonder kwalificatie, wordt meestal diethylether bedoeld: CH3CH2-O-CH2CH3 Dit is een zeer vluchtige en brandbare vloeistof die bij 37?C kookt. Diethyl ether werd vroeger wel gebruikt als anesteticum. Het heeft een karakteristieke geur ('ziekenhuislucht').
Dit bericht is gewijzigd door MT5-honda_pwnz op 21-8-2005 om 12:45 uur.
|
|
|
|
Kampersjaak |
21-8-2005 12:44 |
Posts: 12285 |
er bestaat wel octaanbooster
|
|
oderint dum metuant |
|
phil is chil |
21-8-2005 12:45 |
Posts: 483 |
kan je bij de drogist halen voor 2 euro voor potje van ong 200 ml...
|
|
<3 the massive |
|
the ghansman |
21-8-2005 12:55 |
Posts: 227 |
Ja, maar fikt die troep ook nog een beetje. Zodat mn brommer er wat harder van trekt ofzo.
Quote: kan je bij de drogist halen voor 2 euro voor potje van ong 200 ml...
Stel dat ether dan een flinke vermogens toename geeft, dan koop je zo'n flesje mik je dat bij je volle tank. Of je maakt een apart tankje en laat je dat spul erin lopen als je ff wat meer vermogen nodig hebt. Als je dat tankje dan een beetje goed verstopt, kun je hem ook nog dichtdraaien als je op de rollenbank komt, zonder dat ze wat in de gaten hebben.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
Speakerfreak |
21-8-2005 12:56 |
Posts: 4941 |
als t zo makkelijk ging had iedereen t wel boi...
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Marthin |
21-8-2005 12:59 |
Posts: 6164 |
als je meer vermogen wilt hebben moet je een andere caburateur,cilinder of uitlaat erop gooien.
andere rotzooi is heel slecht voor je blok.
|
|
|
|
the ghansman |
21-8-2005 12:59 |
Posts: 227 |
Hmm ff wat gegoogled:
"Ethers zijn zwak polaire oplosmiddelen en worden in de organische chemie veel toegepast. De laagmoleculaire ethers die hiervoor worden gebruikt zijn vaak erg vluchtig en brandbaar. Bovendien kunnen ethers blootgesteld aan de zuurstof van de lucht geleidelijk peroxiden vormen, verbindingen met een algemene formule R-O-O-R'. Deze verbindingen zijn zeer reactief (lees: soms explosief)."
Lijkt me wel aardig brandbaar dan. Hopen dat je moterblok tegen dat spul kan .
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
richard3 |
21-8-2005 13:00 |
Posts: 5198 |
ik weet niet of het extra vermogen winst zou geven maar makkelijker starten dat weet ik wel zeker
je zou dan nog zo'n extra tankje in de winter kunnen plaatsen en hem daarmee starten en dan gewoon weg rijden met benzine weet alleen niet of dit tengoede komt van bougie en zuiger ?
|
|
op naar de grote brommers |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
21-8-2005 13:01 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Hmm ff wat gegoogled:
"Ethers zijn zwak polaire oplosmiddelen en worden in de organische chemie veel toegepast. De laagmoleculaire ethers die hiervoor worden gebruikt zijn vaak erg vluchtig en brandbaar. Bovendien kunnen ethers blootgesteld aan de zuurstof van de lucht geleidelijk peroxiden vormen, verbindingen met een algemene formule R-O-O-R'. Deze verbindingen zijn zeer reactief (lees: soms explosief)."
Lijkt me wel aardig brandbaar dan. Hopen dat je moterblok tegen dat spul kan.
Als je ermee aan de slag wilt, lijkt me het verstand dat je het eerst op een (cross)puch oid probeert.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik weet niet of het extra vermogen winst zou geven maar makkelijker starten dat weet ik wel zeker
je zou dan nog zo'n extra tankje in de winter kunnen plaatsen en hem daarmee starten en dan gewoon weg rijden met benzine weet alleen niet of dit tengoede komt van bougie en zuiger ?
Je kan dan ook de bougi eraf draaien en er wat deo oid in spuiten
Dit bericht is gewijzigd door Gerrit_Z op 21-8-2005 om 13:02 uur.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
the ghansman |
21-8-2005 13:02 |
Posts: 227 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
als je meer vermogen wilt hebben moet je een andere caburateur,cilinder of uitlaat erop gooien.
Ja lekker makkelijk, ik wil wel eens wat nieuws proberen.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
Marthin |
21-8-2005 13:02 |
Posts: 6164 |
als je brommer moeilijk of slecht start ligt het aan de afstelling en dat verhelp je niet met een vluchtige vloeistof.
|
|
|
|
richard3 |
21-8-2005 13:03 |
Posts: 5198 |
daar ben ik het dan wel mee eens :P
maar dat werkt weer zonder membraam en zooi h?
zou een oude verrotte zuiger pakken en klote cil en dat gewoon op een blok beunen :P en testen maar
nadeel van het spul het smeert niet dus ga je koud starten dan heb je kans dat ie vast naait :S
|
|
op naar de grote brommers |
|
the ghansman |
21-8-2005 13:07 |
Posts: 227 |
Ja maar als je die troep dan mengt (in een bepaalde verhouding) met mengsmering dan, kan dat toch nog lekker de cil enzo smeren.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
richard3 |
21-8-2005 13:08 |
Posts: 5198 |
kan maar of ie dan weer beter start
denk dat je het gewoon moet uitproberen denk niet dat je er anders achter gaat komen
|
|
op naar de grote brommers |
|
Marthin |
21-8-2005 13:08 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Ja maar als je die troep dan mengt (in een bepaalde verhouding) met mengsmering dan, kan dat toch nog lekker de cil enzo smeren.
je wilt toch je gelijk hebben.
donder er maar van dat spul op, en kijk maar wat het doet.
maar niet over 2 maand hier aan komen zeuren dat je brommer kapot is.
|
|
|
|