Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ether in je tank, meer vermogen??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31475 - Ether in je tank, meer vermogen??
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 4797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

the ghansman 21-8-2005 12:41 Print topicpost

Posts: 227
Ik hoorde laatst van een kameraad dat sommige motoren ether gebruiken als startbrandstof omdat dat spul veel sneller brand dan benzine of diesel. Ik vroeg mij af als je dat spul mengt met een beetje benzine en dan in je tank flikkert, meer vermogen krijgt. Net zoals bijv nitro.
Ik heb geen idee of je zomaar ergens Ether kunt kopen maar toch.
 
Altijd druk met heelveel niks

MT5-honda_pwnz 21-8-2005 12:43 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Ik hoorde laatst van een kameraad dat sommige motoren ether gebruiken als startbrandstof omdat dat spul veel sneller brand dan benzine of diesel. Ik vroeg mij af als je dat spul mengt met een beetje benzine en dan in je tank flikkert, meer vermogen krijgt. Net zoals bijv nitro.
Ik heb geen idee of je zomaar ergens Ether kunt kopen maar toch.

lol
Als men over ether spreekt, zonder kwalificatie, wordt meestal diethylether bedoeld: CH3CH2-O-CH2CH3 Dit is een zeer vluchtige en brandbare vloeistof die bij 37?C kookt. Diethyl ether werd vroeger wel gebruikt als anesteticum. Het heeft een karakteristieke geur ('ziekenhuislucht').



Dit bericht is gewijzigd door MT5-honda_pwnz op 21-8-2005 om 12:45 uur.
 
Kampersjaak 21-8-2005 12:44 Print reply

Posts: 12285
er bestaat wel octaanbooster
 
oderint dum metuant
phil is chil 21-8-2005 12:45 Print reply

Posts: 483
kan je bij de drogist halen voor 2 euro voor potje van ong 200 ml...
 
<3 the massive
the ghansman 21-8-2005 12:55 Print reply

Posts: 227
Ja, maar fikt die troep ook nog een beetje. Zodat mn brommer er wat harder van trekt ofzo.

Quote:
kan je bij de drogist halen voor 2 euro voor potje van ong 200 ml...
Stel dat ether dan een flinke vermogens toename geeft, dan koop je zo'n flesje mik je dat bij je volle tank. Of je maakt een apart tankje en laat je dat spul erin lopen als je ff wat meer vermogen nodig hebt. Als je dat tankje dan een beetje goed verstopt, kun je hem ook nog dichtdraaien als je op de rollenbank komt, zonder dat ze wat in de gaten hebben.
 
Altijd druk met heelveel niks
Speakerfreak 21-8-2005 12:56 Print reply

Posts: 4941
als t zo makkelijk ging had iedereen t wel boi...
 
Vieze naaiers hier
Marthin 21-8-2005 12:59 Print reply

Posts: 6164


als je meer vermogen wilt hebben moet je een andere caburateur,cilinder of uitlaat erop gooien.

andere rotzooi is heel slecht voor je blok.
 
the ghansman 21-8-2005 12:59 Print reply

Posts: 227
Hmm ff wat gegoogled:

"Ethers zijn zwak polaire oplosmiddelen en worden in de organische chemie veel toegepast. De laagmoleculaire ethers die hiervoor worden gebruikt zijn vaak erg vluchtig en brandbaar. Bovendien kunnen ethers blootgesteld aan de zuurstof van de lucht geleidelijk peroxiden vormen, verbindingen met een algemene formule R-O-O-R'. Deze verbindingen zijn zeer reactief (lees: soms explosief)."

Lijkt me wel aardig brandbaar dan. Hopen dat je moterblok tegen dat spul kan.
 
Altijd druk met heelveel niks
richard3 21-8-2005 13:00 Print reply

Posts: 5198
ik weet niet of het extra vermogen winst zou geven maar makkelijker starten dat weet ik wel zeker
je zou dan nog zo'n extra tankje in de winter kunnen plaatsen en hem daarmee starten en dan gewoon weg rijden met benzine weet alleen niet of dit tengoede komt van bougie en zuiger ?

 
op naar de grote brommers
Gary - Forum en Gallery Moderator 21-8-2005 13:01 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Hmm ff wat gegoogled:

"Ethers zijn zwak polaire oplosmiddelen en worden in de organische chemie veel toegepast. De laagmoleculaire ethers die hiervoor worden gebruikt zijn vaak erg vluchtig en brandbaar. Bovendien kunnen ethers blootgesteld aan de zuurstof van de lucht geleidelijk peroxiden vormen, verbindingen met een algemene formule R-O-O-R'. Deze verbindingen zijn zeer reactief (lees: soms explosief)."

Lijkt me wel aardig brandbaar dan. Hopen dat je moterblok tegen dat spul kan.



Als je ermee aan de slag wilt, lijkt me het verstand dat je het eerst op een (cross)puch oid probeert.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik weet niet of het extra vermogen winst zou geven maar makkelijker starten dat weet ik wel zeker
je zou dan nog zo'n extra tankje in de winter kunnen plaatsen en hem daarmee starten en dan gewoon weg rijden met benzine weet alleen niet of dit tengoede komt van bougie en zuiger ?



Je kan dan ook de bougi eraf draaien en er wat deo oid in spuiten

Dit bericht is gewijzigd door Gerrit_Z op 21-8-2005 om 13:02 uur.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
the ghansman 21-8-2005 13:02 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin


als je meer vermogen wilt hebben moet je een andere caburateur,cilinder of uitlaat erop gooien.



Ja lekker makkelijk, ik wil wel eens wat nieuws proberen.
 
Altijd druk met heelveel niks
Marthin 21-8-2005 13:02 Print reply

Posts: 6164
als je brommer moeilijk of slecht start ligt het aan de afstelling en dat verhelp je niet met een vluchtige vloeistof.
 
richard3 21-8-2005 13:03 Print reply

Posts: 5198
daar ben ik het dan wel mee eens :P
maar dat werkt weer zonder membraam en zooi h?
zou een oude verrotte zuiger pakken en klote cil en dat gewoon op een blok beunen :P en testen maar

nadeel van het spul het smeert niet dus ga je koud starten dan heb je kans dat ie vast naait :S

 
op naar de grote brommers
the ghansman 21-8-2005 13:07 Print reply

Posts: 227
Ja maar als je die troep dan mengt (in een bepaalde verhouding) met mengsmering dan, kan dat toch nog lekker de cil enzo smeren.
 
Altijd druk met heelveel niks
richard3 21-8-2005 13:08 Print reply

Posts: 5198
kan maar of ie dan weer beter start

denk dat je het gewoon moet uitproberen denk niet dat je er anders achter gaat komen
 
op naar de grote brommers
Marthin 21-8-2005 13:08 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Ja maar als je die troep dan mengt (in een bepaalde verhouding) met mengsmering dan, kan dat toch nog lekker de cil enzo smeren.


je wilt toch je gelijk hebben.

donder er maar van dat spul op, en kijk maar wat het doet.

maar niet over 2 maand hier aan komen zeuren dat je brommer kapot is.

 

Dit topic is 4797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved