Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - aprilia viper oliepomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31473 - aprilia viper oliepomp
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chabbo 21-8-2005 12:15 Print topicpost
Posts: 11
ik heb een aprilia viper maar oliepomp is er niet meer in dus ik rij op brommix. hij start onwijs slecht moet zeker 10 minuten kicken voor die wil lopen kan dit komen door dat er geen oliepomp in zit of moet ik een grotere sproeier in zetten het is een 50cc 12.5 mm carb helemaal standaard en technigas next uitlaat vario ring er uit 5.0 gr rollertjes voor de rest is alles standaard. want de oliepomp hoort normaal geloof ik bij achter je onsteking te zitten kan het fout hebben. maar nu zit er dus gewoon een open lege plek weet niet of dit uitmaakt. iemand misschien ideeen. ik weet het echt niet meer
 

fs180 21-8-2005 12:18 Print reply

Posts: 1346
probeer een scooterforum?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
xander_cage 21-8-2005 12:19 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chabbo
ik heb een aprilia viper maar oliepomp is er niet meer in dus ik rij op brommix. hij start onwijs slecht moet zeker 10 minuten kicken voor die wil lopen kan dit komen door dat er geen oliepomp in zit of moet ik een grotere sproeier in zetten het is een 50cc 12.5 mm carb helemaal standaard en technigas next uitlaat vario ring er uit 5.0 gr rollertjes voor de rest is alles standaard. want de oliepomp hoort normaal geloof ik bij achter je onsteking te zitten kan het fout hebben. maar nu zit er dus gewoon een open lege plek weet niet of dit uitmaakt. iemand misschien ideeen. ik weet het echt niet meer


Heb je het olienippeltje aan de carburator afgesloten?? anders zuigt hij valse lucht,
bey

 
tuning f(4)ever
Kampersjaak 21-8-2005 12:20 Print reply

Posts: 12285
dat die slecht start ligt echt aan je afstelling.

maar sinds wanneer is dat gekomen dat die slecht start?

ik denk dat je je olie pomp ff moet afsluiten bij je spruitstuk. denk dat die dan al een stuk beter start
 
oderint dum metuant
nsrracer 21-8-2005 12:20 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chabbo
ik heb een aprilia viper maar oliepomp is er niet meer in dus ik rij op brommix. hij start onwijs slecht moet zeker 10 minuten kicken voor die wil lopen kan dit komen door dat er geen oliepomp in zit of moet ik een grotere sproeier in zetten het is een 50cc 12.5 mm carb helemaal standaard en technigas next uitlaat vario ring er uit 5.0 gr rollertjes voor de rest is alles standaard. want de oliepomp hoort normaal geloof ik bij achter je onsteking te zitten kan het fout hebben. maar nu zit er dus gewoon een open lege plek weet niet of dit uitmaakt. iemand misschien ideeen. ik weet het echt niet meer


dat er geen olie pomp inzit maakt niks uit. ik heb zelf ook een viper en ik heb er ook geen inzitten. misschien slechte bougie of de vacuum op de benzine tank werkt niet goed. heb ik ook gehad.

succes

 
xander_cage 21-8-2005 12:21 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
dat die slecht start ligt echt aan je afstelling.

maar sinds wanneer is dat gekomen dat die slecht start?

ik denk dat je je olie pomp ff moet afsluiten bij je spruitstuk. denk dat die dan al een stuk beter start



Net zoals ik zei, het olienippeltje aan de carburator ( kan idd zijn dat het olienippelte op je spruitstuk zit) afsluiten, anders zuigt hij daarlangs valse lucht



Dit bericht is gewijzigd door xander_cage op 21-8-2005 om 12:21 uur.
 
tuning f(4)ever
chabbo 21-8-2005 12:29 Print reply
Posts: 11
uh ja me olienippeltje zit echt afgesloten dat had ik direct al gedaan. en is het zo gaa doen sind. ik had er eerst een 70 cc onder met 17.5 mm carb met 90 sproeier toen starte die als een trein maar ja teveel boetes dus 50cc eronder gegooit eergister en toen kreeg ik dit probleem ja heb gewoon een 12.5 mm carb sproeier weet ik niet zit een gewoon standaard sproeier in . dit is het moment dat het gezeur is begonnen
 
Kampersjaak 21-8-2005 12:30 Print reply

Posts: 12285
heb je wel opnieuw afgesteld dan?

de afstelling voor 70cc is heel anders dan voor je 50cc.

ga eerst maar es afstellen.
kijk af en toe ff naar je bougi kleur of je de goede richting zit.
 
oderint dum metuant
chabbo 21-8-2005 12:32 Print reply
Posts: 11
het is ook een hele nieuwe carb want onder die 70 zat een 17.5 mm en nu een 12.5. maar zou ik die sproeier 90 er in zetten of word dit gelijk erg overdreven?
 
Kampersjaak 21-8-2005 12:34 Print reply

Posts: 12285
het is een kwestie van testen.
gewoon ff proberen. als je denkt dat die te rijk staat koop je een paar sproeiers van een paar maten kleiner
 
oderint dum metuant
chabbo 21-8-2005 12:37 Print reply
Posts: 11
ok ga vanmiddag wel even proberen laat het wel weten hoe het afgelopen is bedankt alvast
 
Kampersjaak 21-8-2005 12:38 Print reply

Posts: 12285
ok doe dat.

en een beetje logisch nadenken
 
oderint dum metuant
chabbo 21-8-2005 17:13 Print reply
Posts: 11
ok hij start nu zonder problemen ff nieuw sproeiertje dr in gezet zat een 86 in nu en 90 toen woilde die al starten maar moetst gas bij geven anders viel die uit. Toen me stationair schroef wat dichter gedraait en me lucht 1.5 slag open gedraaid en loopt weer helemaal perfect dus bedankt nog voor de hulp
 
Schrabbekerke 21-8-2005 17:22 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chabbo
ok hij start nu zonder problemen ff nieuw sproeiertje dr in gezet zat een 86 in nu en 90 toen woilde die al starten maar moetst gas bij geven anders viel die uit. Toen me stationair schroef wat dichter gedraait en me lucht 1.5 slag open gedraaid en loopt weer helemaal perfect dus bedankt nog voor de hulp


Tja, de afstelling komt nogal nauw bij scootertjes
 
Kampersjaak 21-8-2005 17:23 Print reply

Posts: 12285
mooi zo
 
oderint dum metuant

Dit topic is 687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved