mb-gek |
20-8-2005 23:19 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: denpsylo
Wat is een membraan? Ik weet hoe het er uit ziet en zie wel info over het tunen ervan enzo maar wat is het precies? Wat doet het en waar zit het?
wrom wil je je membraan tunen asl je nog geeneens weet wat het is ?? weet je wel hoe je je brom moet afstellen ?
ik zou eerst maar eens leren sleutelen voor je dit soor dignen gat aanpassen
een membraan is een ding wat de benzine lucht mengesel wel anar de cyl laat gaan maar niet trug
het heeft meestal 2 of 4 kleppen
als je f had gezocht had je er wel een afbeelding van kunnen vinden
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
honda_2takt_power |
20-8-2005 23:19 |
Posts: 6744 |
membraam zit in de inlaat van je cilinder na het spruitstuk op membraam zitten klepjes die zorgen ervoor dat het benzinemengsel wel de cilinder in kan maar niet terug in je carb en luchtfilter zorgt ervoor dat je brommer iets zuiniger is
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
fordescortracing |
20-8-2005 23:21 |
Posts: 620 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: denpsylo
Wat is een membraan? Ik weet hoe het er uit ziet en zie wel info over het tunen ervan enzo maar wat is het precies? Wat doet het en waar zit het?
Als je weet hoe een 2-takt proces verloopt zorgt het membraan dat de benzine/lucht aleen de cilinder in kan en niet meer terug deruit
|
|
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!! |
|
denpsylo |
20-8-2005 23:25 |
Posts: 15 |
ik weet wel hoe een brommer werkt ja, ik schrijf trouwens net dat ik weet hoe het er uit ziet en ik wil het membraan niet tunen enkel weten wat het is. nu weet ik al wat meer
bedankt
|
|
|
|
mb-gek |
20-8-2005 23:27 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: denpsylo
ik weet wel hoe een brommer werkt ja, ik schrijf trouwens net dat ik weet hoe het er uit ziet en ik wil het membraan niet tunen enkel weten wat het is. nu weet ik al wat meer
bedankt
je weet ook meer van je brom dan een contact sleutel je kickstarpedaaal en waar je benzine kraan zit ?
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
suzuki gt50 |
20-8-2005 23:52 |
Posts: 561 |
niet zo uitvliegen op deze jongen !!!
en leg hem uit wat hij aan zijn membraam moet doen !!
|
|
|
|
mb-gek |
20-8-2005 23:53 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
niet zo uitvliegen op deze jongen !!!
en leg hem uit wat hij aan zijn membraam moet doen !!
niks
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
honda_2takt_power |
20-8-2005 23:54 |
Posts: 6744 |
of een 4of 6kleps derin beunen
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
suzuki gt50 |
20-8-2005 23:56 |
Posts: 561 |
voila
|
|
|
|
denpsylo |
21-8-2005 0:00 |
Posts: 15 |
shit zeg, hoe oud ben jij
doe niet zo alsof ik nix van brommers af weet
plaats ik iets in het beginners deel en krijg ik dit
Dit bericht is gewijzigd door denpsylo op 21-8-2005 om 0:12 uur.
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
21-8-2005 0:16 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
niks
pp, lijkt me vrij duidelijk
|
|
Chille Tune shit dan |
|
BIET |
21-8-2005 0:19 |
Posts: 22355 |
@ TS:
Ik weet niet wat voor brommer je hebt. Maar bijvoorbeeld een MB heeft een membraam met ijzeren klepjes, die kan je vervangen door een membraam met carbon klepjes. Krijg je een iets betere gasreactie en als zown klepje dan eens afbreekt richt dat wat minder schade aan in je cilinder dan ijzeren klepjes.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 21-8-2005 om 0:49 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Saknet |
21-8-2005 4:13 |
Posts: 10355 |
carbon klepjes wel handiger ja, kleine investering die je een hoop geld kan besparen op de langere duur
verder, met bvb 125cc merk je geen verschil meer in de gasreactie hoor
je kan beter overgaan op roterende inlaat als je dat gebeuren wilt tunen, dat valt tenminste tunen te noemen
ps 8erhoofd alles is relatief he dus je mag die laatste bovenstaande zin zo variabel interpreteren als je wenst
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-8-2005 om 4:14 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
mb-gek |
21-8-2005 9:30 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
pp, lijkt me vrij duidelijk
als hij nog geeneens wist wat het was wat zou hij dan willen tunen aan een membraan??
je zou eventueel de stalen kleppen kunnen buigen mar zelfs dat is niet te merken
dus lijkt mij niet vrij duidelijk
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
blair |
21-8-2005 10:40 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
@ TS:
Ik weet niet wat voor brommer je hebt. Maar bijvoorbeeld een MB heeft een membraam met ijzeren klepjes, die kan je vervangen door een membraam met carbon klepjes. Krijg je een iets betere gasreactie en als zown klepje dan eens afbreekt richt dat wat minder schade aan in je cilinder dan ijzeren klepjes.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 21-8-2005 om 0:49 uur.
Ja kan een betere gasreactie krijgen, is net welke dikte carbon je neemt...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
carbon klepjes wel handiger ja, kleine investering die je een hoop geld kan besparen op de langere duur
verder, met bvb 125cc merk je geen verschil meer in de gasreactie hoor
je kan beter overgaan op roterende inlaat als je dat gebeuren wilt tunen, dat valt tenminste tunen te noemen
ps 8erhoofd alles is relatief he dus je mag die laatste bovenstaande zin zo variabel interpreteren als je wenst
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-8-2005 om 4:14 uur.
Carbonnekleppen kunnen ook kapot en kunnen je cilinder ook slopen. En met een 125 cc merk je heus verschil tussen kleppen van 0,3 en 0,4 mm carbon...
Roterende inaat wil je juist niet, je hebt liever variabele inlaat timing...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
als hij nog geeneens wist wat het was wat zou hij dan willen tunen aan een membraan??
je zou eventueel de stalen kleppen kunnen buigen mar zelfs dat is niet te merken
dus lijkt mij niet vrij duidelijk
Volgens mij hoor jij hier net zo goed thuis. Je kan andere stukgheid kleppen nemen. Je kan de vensers groter maken. JE kan de reedstops afstand verranderen en daarmee maximale kleppenlift. Je kan je membraan opvullen zodat het mooi aansluit op je spruitstuk.
En die reedstops afstand verranderen merk je echt wel....
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|