Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mijn mt is een bougie vreter!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3147 - mijn mt is een bougie vreter!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 8-3-02?20:29 Print topicpost

Posts: 7387
nou ik heb mijn 70autisa er weer opgelegd met 20mm carb, maar dat ding loopt echt loeihard man, bij overschakelen van 1 naar 2 auto voorwiel van de grond, echt vet, was wel schrikken eerste keer, maar nu mijn vraag, mijn ontsteking staat gewoon vervroegd, niks aan geveilt, er is ook verder niet aan de bedrading gezeten, maar nu die 70cc er op zit vreet ie bougie's naar 10km begint ie te haperen en te stotteren en dan stop ik er een andere bougie in dan is het over en rijd ie weer goed. de warmte van de bougies is trouwens wel goed

ik had gehoord dat lude-neonlampje dit ook een keer had gehad, misschien wie ie ff zeggen wat er toen aan de hand was

dus help?

edit: zou het ook kunnen liggen dat ik te vettig smeer? want ik heb een bult olie bij de benzine extra ingeflikkert omdat er een nieuwe zuiger in zit en hij rootk nogal erg nu

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) on 8-3-02 20:51]
 
He?

Steve_ZHC 8-3-02?20:59 Print reply

Posts: 2716
Ja, dat heb ik ook, maar wat minder extreem, ik rijdt met 50 snel (licht bijgeveild), powerfilter, 70 hogedruk (die mij was verkocht als 50 hogedrukkop (voor de groningers: Auke van cor hamstra 2wielers weet geen fuck van MT's)), tecno chromen bocht, ori carb. en ik tank meestal 1:50 en soms ff 1:40.
Mijn bedrading komt NIET tegen wat dan ook aan, dus hij stoort niet op 1 of andere manier, ik heb ff een overzichtje van hoe lang ik doe met 1 bougie:
Ik rijdt per week minstens 250 km. (3 X 40km heen en weer naar school, 3 X 30 km heen en weer naar me werk, en nog 1 X naar 20 km school en 5 naar me werk, om vervolgens weer 15 km naar school te rijden, dit is dus sowieso 250 km, en dan nog eens 10 km per week toeren in het dorp)

NGK B8HS -> 1 tot 2 week
NGK B9HS -> 4 tot 8 week
Champion L86C -> 2 tot 3 rondjes door het dorp...

Ik heb g??n aangepaste ontsteking, voor zover ik weet zijn mijn kabelboom en bobine+cdi+gelijkrichter+etc. nog in orde.
Waar o waar ligt dit aan?
En als dit gewoon geen goede bougies zijn voor hoge toeren, welke dan w?l?!?
 
barry 8-3-02?21:16 Print reply

Posts: 7387
ik had ff aan zo'n hele slimme kerel gevraagd waar het aan kon liggen, kerel doet al 15 jaar iets met brommers, en hij zij dat hij dat vaker had gehad, het komt door de veel smeren dus te veel olie, altans bij de meeste gevallen want dur ook bij mij het geval is gelukkig
 
He?
danny3000 8-3-02?21:18 Print reply
Posts: 248
misschien moet je is een splitfire bougie nemen die geven een betere vonk
deze zijn in 2 versies te krijgen:
1 ijzer waar ngk ook van gemaakt is
2 platina dit geeft een nog betere vonk

en als het goed is het benzine verbuik ook lager
 
verwijderd 8-3-02?21:40 Print reply
Posts: 4082
klopt, komt omdat de bougie te vet is (is waarschijnlijk zwart van de olie/ of de rijk afgestelt
 
-Michiel RS- 8-3-02?22:53 Print reply
Posts: 2803
waarschijnlijk gaan ze nieteens stuk maar worden ze gewoon zo raar vies of vreemde koolaanslag waardoor de vonk niet goed meer overspringt, dus als je nm effies schoonkrabt dat alle sooj eraf is, dat ie het dan gewoon weer doet !!

misschien moet je je contaktpuntjes v/d bougie wel wat dichter bij elkaar zetten !
 
verwijderd 8-3-02?23:20 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

waarschijnlijk gaan ze nieteens stuk maar worden ze gewoon zo raar vies of vreemde koolaanslag waardoor de vonk niet goed meer overspringt, dus als je nm effies schoonkrabt dat alle sooj eraf is, dat ie het dan gewoon weer doet !!

misschien moet je je contaktpuntjes v/d bougie wel wat dichter bij elkaar zetten !


komt gewoon die die vette olie bende die er in zit
 
Sneks 9-3-02?11:31 Print reply
Posts: 2499
wat voor carb heb je, en heb je je luchttoevoer wel vergroot?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 9-3-02?15:15 Print reply
Posts: 846
Quote:
Originally posted by: danny?maassen

misschien moet je is een splitfire bougie nemen die geven een betere vonk
deze zijn in 2 versies te krijgen:
1 ijzer waar ngk ook van gemaakt is
2 platina dit geeft een nog betere vonk

en als het goed is het benzine verbuik ook lager


Platina zorgt niet voor een betere vonk.
Platina kan tot 1600 graden hitte hebbe als ik me niet vergis.
De bougie kan dus niet smelten en is wel zo warm dat hij zichtzelf bij weinig toeren schoonbrand.

Bougies gingen bij mij trouwens ook heel snel kapot toen hij nog te weinig lucht kreeg door die standaard luchtbak.

Hoe kan je nu weten of je hittegraad goed is dan? waar maak je dat uit op?
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Martijn 9-3-02?18:34 Print reply
Posts: 10000
platina heeft minder weerstand... net als goud... dus minder weerstand.. meer stroom op electroden... dus wel betere vonk... maja.. moet je ook nog effe platina bougiekabel kope voor nog betere vonk...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 10-3-02?00:26 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Martijn TS?...

platina heeft minder weerstand... net als goud... dus minder weerstand.. meer stroom op electroden... dus wel betere vonk... maja.. moet je ook nog effe platina bougiekabel kope voor nog betere vonk...


Tuurlijk niet man, gewoon ff een tuinslang op je bougie zetten en aansluiten op een watertankje met kraan en op je bobine (deze erin dompelen ofsow...
Zo heb je een mooie startonderbreker/begrenzer:
kraantje niet open? geen water dus geleid niet dus minder/geen vonk.
Handig toch?



Quote:
Originally posted by: Hans F.

wat voor carb heb je, en heb je je luchttoevoer wel vergroot?


Ik weet niet hoe het met Barry zit, maar ik heb dus een originele carb met 18mm spruitstuk, powerfilter en daarmee lijkt de luchttoevoer me wel groot genoeg.

Enne teveel olie? ik tank 1 op 50, da's nie veel olie dacht ik zo...

Barry: wat voor bougie gebruik jij dan?


 
Sneks 10-3-02?00:45 Print reply
Posts: 2499
mischien valse lucht?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved