Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Uitlaat wordt te snel heet (MTX O.T.)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31455 - Uitlaat wordt te snel heet (MTX O.T...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SectorZero 20-8-2005 0:20 Print topicpost

Posts: 388
Hoi

Ik zit met een vaag probleem. De brommer in kwestie is een Honda MTX O.T.
Setup:

50cc snel (goedkoop import dingetje)
16mm mikuni
ori luchtfilter
sproeier 105

Eerst had ik er de originele uitlaat opliggen, welke ik onbegrenst had door de ring
eruit te halen. Hiermee liep hij goed (ookal is de sproeier misschien aan de grote kant)

Maar die uitlaat is nu lek, en dit maakt vreselijk veel lawaai (net bij de flens), en dus
heb ik bij VDH-parts een standaard/snel uitlaat besteld. Wanneer ik deze uitlaat eronder
hang maakt hij maar 7000 rpm, zonder luchtfilter rijd hij normaal.

MAAR:

Het grote probleem is, dat ik na 100 meter bij wijze van spreken en ei op die uitlaat kan
bakken... hij wordt vrijwel meteen gloeiend heet.

Wie o Wie kan me helpen bij het oplossen van dit probleem?

(btw: ik heb nooit met de ontsteking gekloot, alle schroefjes enzo zijn zelfs nog afgelakt!)

enne... dit is m'n eerste post op dit forum... nieuweling dus

Dit bericht is gewijzigd door SectorZero op 20-8-2005 om 0:20 uur.
 
What's puzzling you is the nature of my game.

BIET 20-8-2005 0:21 Print reply

Posts: 22355
Wel opnieuw afgesteld nadat je dat ding erop hebt gezet?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
herman103 20-8-2005 0:22 Print reply

Posts: 1352
grotere sproeier. eingelijk gewoon je carb helemaal opnieuw afstellen. kijk ff naar de kleur van je bougi
 
richard3 20-8-2005 0:22 Print reply

Posts: 5198
uitlaat wordt altijd heel warm :P
moet je je handen ook niet opleggen h? :P
 
op naar de grote brommers
SectorZero 20-8-2005 0:27 Print reply

Posts: 388
@ BIET: ja geprobeerd, maar niet veel vooruitgang mee geboekt
@ herman103: 120 proberen? waarom werdt m'n vorige uitlaat dan niet zo warm?
@ richard3 : snap ik, maar naar 100 meter issie gelijk gloeiend heet, dit zal uiteindelijk resulteren in een vastloper gok ik...

Bougie is overigens koffiebruin...

Dit bericht is gewijzigd door SectorZero op 20-8-2005 om 0:27 uur.
 
What's puzzling you is the nature of my game.
StoeiiPoes 20-8-2005 0:27 Print reply

Posts: 217
heb je geen vloeistof gekoelde uitlaat dan?
 
SectorZero 20-8-2005 0:28 Print reply

Posts: 388
Nee, niet vloeistof gekoeld... voor dit type brommer zijn 2 uitlaten te koop, de gianelli, en degene die ik nu heb... beide voor een luchtgekoelde 50/70 cc cilinder
 
What's puzzling you is the nature of my game.
mb-gek 20-8-2005 0:29 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StoeiiPoes
heb je geen vloeistof gekoelde uitlaat dan?


leg uit :P???????????????????????????
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
BIET 20-8-2005 0:29 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
uitlaat wordt altijd heel warm :P
moet je je handen ook niet opleggen h? :P

GVD ik had vanmiddag korte broek aan...stap ik aan de kant van de uitlaat af..andere kant dan de standaart dus...lkr roostere met mijn enkel .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
StoeiiPoes 20-8-2005 0:29 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SectorZero
Nee, niet vloeistof gekoeld... voor dit type brommer zijn 2 uitlaten te koop, de gianelli, en degene die ik nu heb... beide voor een luchtgekoelde 50/70 cc cilinder



nee ik bedoel of je uitlaat niet vloeistof gekoeld is?
 
SectorZero 20-8-2005 0:31 Print reply

Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StoeiiPoes
[...]



nee ik bedoel of je uitlaat niet vloeistof gekoeld is?


Nee, de er zijn geen vloeistof gekoelde uitlaten voor dit type brommers... eerlijk gezegd ken ik geen een brommer die dit heeft.
 
What's puzzling you is the nature of my game.
StoeiiPoes 20-8-2005 0:32 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SectorZero
[...]


Nee, de er zijn geen vloeistof gekoelde uitlaten voor dit type brommers... eerlijk gezegd ken ik geen een brommer die dit heeft.



Ohh ik zag laatst iemand die liet er water over lopen met ijsblokjes
 
SectorZero 20-8-2005 0:32 Print reply

Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StoeiiPoes
[...]



Ohh ik zag laatst iemand die liet er water over lopen met ijsblokjes


Die persoon spoorde helaas niet dan... maargoed, ontopic

Dit bericht is gewijzigd door SectorZero op 20-8-2005 om 0:33 uur.
 
What's puzzling you is the nature of my game.
SectorZero 20-8-2005 0:36 Print reply

Posts: 388
de uitlaat wordt trouwens over de gehele lengte heet, dus niet alleen bij de flens. Het gaat om deze uitlaat:



Dus ook die dikke bocht wordt gloeiend heet, zelfs het einde van de pijp waar de demper aan vast zit.

Dit bericht is gewijzigd door SectorZero op 20-8-2005 om 0:36 uur.
 
What's puzzling you is the nature of my game.
BIET 20-8-2005 0:38 Print reply

Posts: 22355
Is dat ding trouwens nieuw of 2e hands?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
SectorZero 20-8-2005 0:41 Print reply

Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SectorZero
en dus
heb ik bij VDH-parts een standaard/snel uitlaat besteld.

Nieuw dus.

 
What's puzzling you is the nature of my game.

Dit topic is 2609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved