Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31436 - inrijden
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Clemens 19-8-2005 16:56 Print reply

Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



stootrand krijg je altijd


ja maar de stootrand moet niet te laag komen, zoals bij constant lage toeren gebeurd
 
puch_master 19-8-2005 17:00 Print reply

Posts: 3429
want dan word je cil. enorm lui omdat hij bij hoge toeren dan telkens tegen de stootrand aan klapt,
omdat bij hoge toeren alles een kleinbeetje 'uitrekt' zeg maar..
 
Toyota AE86 Levin coupé
senda80cc 19-8-2005 17:05 Print reply

Posts: 3434
wou zeggen ok weer niet te lang inrijden want dan word je cilinder lui en dan geef je em een keer op zijn flikker en dan is het meteen afgelopen

 
Keep on rockin' in a free world
Bart-DRD 19-8-2005 17:42 Print reply

Posts: 1838
ik hou het er gewoon bij dat je de gewoon GOED moet warmrijden... en eenmaal lekker warm kan je best wel btje doorrijden hoor.... als je maar niet doortrekt als die kout is en ook niet te lang
 
stom stuk ei uit blik...
MTX-speed 19-8-2005 18:02 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

1 op 35

ben je beozdemiederd

dat gaat allemaal maar tegenw erken

hoogstens 1 op 45


Beozdemiederd? Wat is dat? Leer eerst eens de nederlandse taal kennen voordat je gaat vloeken......

Ontopic; Over het algemeen is "teveel" smeren niet slecht. Nadeel hiervan is dat je brommertje ervan dicht gaat koeken. Dit gebeurt meestal in de uitlaat. Wanneer je dus veel smeert moet je hem eens wat vaker open trekken. Vooral bij originele cilinder gebeurd het vaak dat de boel dicht gaat zitten. Een Malossi gaat zo bijvoorbeeld nooit zomaar dichtzitten.
Vergeet ook niet dat olie ervoor zorgt dat je motortemperatuur daalt. Tijdens het inrijden is de boel nog niet helemaal op elkaar "ingesleten" en is een motor dus warmer dan wanneer een motor ingereden is. Je zult dus meer moeten gaan smeren om een warmloper te kunnen voorkomen. (Wat niet wil zeggen dat je motor automatische warmloopt wanneer je te weinig smeert)

Hoeveel moet je smeren?
Wanneer je brommer helemaal standaard is, moet je hem gewoon 1 op 50 smeren. Wanneer je hem al wat op gaat voeren zul je hieraan niet genoeg hebben en zul je hem dus al wat meer moeten gaan smeren; denk aan 1 op 35/40.
Wanneer je hem flink op gaat voeren en veel toeren wilt gaan draaien, dan zul je moeten gaan denk aan 1 op 30/35.

Ikzelf reed met mijn 110-Malossi altijd standaard 1 op 25, met het inrijden zelfs iets rijker. Resultaat; GEEN dichtslibbende uitlaat, GEEN dichtslibbende cilinder, nagenoeg GEEN aanslag op de zuiger, maar wel een heel lang uithoudingsvermogen. Mijn eerste zuiger ging zo al 11000km mee zonder problemen. Ik heb altijd gewoon de goedkoopste 2-takt olie gebruikt en had ook bijna geen startproblemen.
Dus het fabeltje dat veel olie ALTIJD tegenwerkt klopt dus niet.
Maar je kunt het natuurlijk altijd te gek begaajen. Meestal kom je er zelf wel achter of je teveel smeert of niet. Voor sommige setups is 1 op 25 gewoon echt teveel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
want dan word je cil. enorm lui omdat hij bij hoge toeren dan telkens tegen de stootrand aan klapt,
omdat bij hoge toeren alles een kleinbeetje 'uitrekt' zeg maar..


Een stootrand krijg je nooit zomaar tijdens het inrijden. Dit is namelijk een combinatie van heel lang hetzelfde toerental en te weinig smering. Wanneer je dus genoeg smeert zal de cilinder dus minder snel slijten en je dus niet zo snel een stootrand krijgen.

Hoe rijdt je dan in?
Het best is om de eerste 50km gewoon sowieso niet boven de 6000 toeren uit te komen. Daarna mag je hierboven uitkomen maar beperkt dit door een aantal keer door te trekken tot de 8000-9000 toeren.
Wanneer je de 200km bent gepasseerd mag je best flink door gaan rijden. En wanneer je de 300-400km bent gepasseerd dan mag je zoveel volle bak rijden als je maar wilt.
 
ADHD-Kutkind 19-8-2005 18:47 Print reply

Posts: 1049
ik heb als volgt mijn cil ingereden.
Ik had er een iets grotere sproeier inzitten zodat ik cker wist datie goed gemengt werd.
Aard van het forum zei dat mijn cil goed was afgewerkt dus ik hoefde volgens hem maar 300 km te rijden omdat bij de poorten de randen goed waren ofzo.
Telkens laagtoerig gereden(wel telkens ander toerental vanwege stootrand ofzo) en dan de eerste 100 km niet harder als 55.
Na de 100 km heb ik hem alstie warm was af en toe open getrokken(ongeveer om de 20km).
En dan de laatste 100 km heb ik hem om de 10 km opengetrokken en heb ik ook als ik hem niet opentrok heel de 65 ofzo gereden dacht ik.
Toen heb ik een maand later ofzo een keer me cil eraf moeten halen en toen zag hij er supernetjes uit en zei iemand die er verstand van heeft dat hij perfect was ingereden.
 
b e r t 19-8-2005 19:10 Print reply

Posts: 1855
k weet dat je moet inrijden maar waarom moet dat. Wat is na 500 km wel goed wat davoor niet is
 
Honda110cc 19-8-2005 19:44 Print reply
Posts: 5
Als je een cilinder nieuw koopt dan zijn de zuiger en de cilinder nog niet op elkaar in gesleten. Dit moet heel voorzichtig gebeuren. Doe je dat niet dan gaat het kapot. Stel er zit een heel klein oneffenheidje in een spoelpoort, en je gaat meteen heel erg hoge toeren maken, dan sla je het gewoon stuk. Rij je daar entegen rustig dan slijt het totdat het de goede vorm heeft
 

Dit topic is 1564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved