Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - scooter(s) ontploft.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #314 - scooter(s) ontploft.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert Lukkes 10-5-01?22:16 Print topicpost
Posts: 1406
He check this out.
Als een scooter te hard gaat ontploft hij!!!!!



 
I'm a supersonic highspeed racer

verwijderd 10-5-01?22:24 Print reply
Posts: 4082
wat motten al die plees daar in de mist?
 
Neonlampje 10-5-01?22:38 Print reply

Posts: 14825
tjah, het blijven scooters

Laats was btw ook zo'n geluidswal afgebrand omdat er een brandende brommer tegenaan was gezet ofzo (paar miljoen schade, was een of ander kunstwerk)

kijk ik naar journaal, wat zie ik daar.. het karkas van 'n voormalig MTX'je liggen

I LOVE SCHAKEL BROMMERS!!!!!!!
 
B3AST 10-5-01?22:48 Print reply
Posts: 2469
mijn haat is voor niets groter dan voor scooters... En hun bereiders...
 
- insane in the brain -
MBX OWNER 10-5-01?23:45 Print reply
Posts: 179
Jongens als jullie nou eens ff je ogen open zetten, dan zie je dat ze allemaal burnouts aan het maken zijn. maar goed.

Overigens bezit ik naast een MT en een MBX ook 2 scooters (2 NRG's), ik snap eerlijk gezegd niet zo waarom jullie er zo'n probleem van maken. Er zijn duidelijk een aantal grote nadelen aan scooters, maar er staan andere posiyieve dingen tegen over. Ik denk als je zelf nooit echt lang op scooters rijd (dus niet ff een rondje door de straat, maar gewoon een paar maanden lang ermee naar school gaan ofzo) je ook niet goed kan oordelen erover.

Zo zal je met een 70CC onder een MT/MB/MTX nooit maar dan ook nooit een goed afgestelde Polini Evolution 70CC of Malossi MHR 70cc kunnen bij houden. Geloof me dat dat echt ontiegelijk hard gaat (en heeel veel geld kost).

Begrijp me overigens niet verkeerd, dit is gewoon een schakel forum en dus in principe niet pro scooter minded, maar ik vind het gewoon vaag dat sommige mensen zulke oordelen maken, zonder er ooit echt op gereden te hebben. Want geloof me dat iedereen, dus ook van dit forum het echt wel vet vinden om op zo'n scooter te rijden, of in ieder geval een keer gereden te hebben. 14.000 rpm constant is echt vet gewoon. Overigens zit je met dit spul zowiezo onder de 10 seconden op de 100 en om dit te halen met je schakel brommer zal je behoorlijk wat fratsen uit moeten halen en toch wel minstens 110 CC nodig hebben.

Maar goed lekker boeiu, iedereen z'n eigen mening maar h?.

 
-Michiel RS- 11-5-01?00:10 Print reply
Posts: 2803
Ik heb weleens op een scooter gereden, een keer op een aerox met snelle uitlaat, was geen reet aan, je voelt geen kracht, heel vaag, op je schakel voel je dat hij in de powerband ineens vooruit schiet, bij een scooter voel je niets, alleen zie je dat wijzertje oplopen op je teller, maar je merkt nieteens dat je vooruit komt
En ook eens op een Puch scooter gereden met een Polini Evolution erop, die ging boven de 100 maar het verschil was niet groot met die aerox je voelde iets meer vooruitgaande krachten, maar niet echt zoveel als een powerband van een schakelbrommer
Zelfs op een poeg maxi met 70cc beleef je meer fun vind ik, daar voel je ook dat dat ding echt vooruit wil....
 
MBX OWNER 11-5-01?00:34 Print reply
Posts: 179
H? Michel, maar dat is nou het probleem, als je EEN Polini Evolution erop zet (dat is echt net zo'n mooie uitspraak als "EEN 70 erop zetten" dan gaat het allemaal niet echt hard. wat gebeurd er nou, als je dan een Polini Evolution uitlaat erop doet, een 21 mm carb, een vervroegde ontsteking en nog wat fratsen en het vervolgens goed afsteld, nou geloof me. Je weet echt niet wat je meemaakt.

Ik lul niet uit me nek, ben heus wel wat gewend, maar dit gaat echt hard hoor!

Je hebt meer onvrijwillige wheelies dan km's dat je maakt. Echt vet hoor.
Ben bij m'n ene NRG trouwens bezig om alles moeilijk erg te verbouwen (er past nu geen standaard cilinder meer op m'n carters trouwens) en wil dan over een tijd gaan rijden (af en toe, heb tegen die tijd al m'n autorijbewijs en alles, het is ook alleen maar puur voor de fun) en lekker blazen.

M'n andere NRG ligt echt helemaal uit elkaar, en als het mee zit wil ik daarmee volgend jaar gaan meedoen aan de standaard scooterklasse (echt standaard zijn ze niet, belangrijkste beperkingen zijn max 14mm, cilinder max 300 gulden en standaard ontsteking, verder is bijna alles toegestaan: cilinders tunen, uitlaat vrij, krukas vrij, CDI vercangen etc.) en gewoon ff mee rijden, lijkt me wel gaaf namelijk. Ik heb dan toch een auto en kan dan hopelijk gewoon een aanhangertje erachter hangen en erheen gaan, ja toch?

Mischien, maar daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht en me in verdiept, maar na de SDscooterklasse ga ik heel mischien ooit met m'n MBX (als ik die niet meer gebruik voor op straat) meedoen ofzo, maar dat denk ik niet, die gaan veel te hard als je het mij vraagt (lees: kost veel te veel geld)

 
verwijderd 11-5-01?06:52 Print reply
Posts: 4082
ik vind het maar sneu...

wat hun aan opvoer onderdelen uit geven heb ik een 80cc blok voor met 125cc cilinder en nog 32mm carb
 
verwijderd 11-5-01?06:53 Print reply
Posts: 4082
en dat gaat harder......
 
barry 11-5-01?09:16 Print reply

Posts: 7387
ik heb niks tegen scooters, maar tegen de meeste rijders...
 
He?
Neonlampje 11-5-01?09:28 Print reply

Posts: 14825
ehrrm MBX-owner, hier ga ik maar niet opin...
Scooters, zijn KUT, zien er KUT uit, en rijden KUT (triple K: KKK)

serieus... ik vin nix mooi aan scooters.. alles is van plasic.. je geeft gas en je rijdt weg...

Scooters vind ik KUT, je kan zegge wat je wil.. maar ik blijf ze KUT vinden
 
Junkie XR 11-5-01?10:32 Print reply

Posts: 5753
En dat ze sneller zijn als schakels. Nee, ook niet echt. Dat verhaal is allang bekend. Kijk maar op Kreidler.nl
 
verwijderd 11-5-01?10:58 Print reply
Posts: 4082
ik vind het ook mongole dingen man, die zit houding JUG! echt net een plee!!!! en ze zijn ook nog vet lelijk.... ik zie er nix in.....

en dat geluid nog he.... jankende kut dingen, het moet brullen!

zonet ook mooi, zo'n gastje op zo'n zwarte scooter, hij vet in race houdin he, ik mooi met 5000 toeren en recht op zitten in gehaald met 1 hand aan het stuur
 
Neonlampje 11-5-01?11:05 Print reply

Posts: 14825
Had ik laatst.. stond voor stoplicht, kwam er zo'n Plee naast me staan. Hij hele tijd met gas spelen, elke keer bijna wegrijden, toen ie gas opentrok
Stoplicht sprong op groen; hij rukte met alle macht aan z'n gashendel.. ik zit er zo... wacht fftjes.. en toen opeens, koppeling in, In 1e versnellig getrapt.. en volgas weggereden.. hij schrok zich te pletter..

Tsjah.. Mt's kunenn BRULLEN!!!
 
MB50TUNED 11-5-01?11:18 Print reply
Posts: 1054
Ik ben het vollediig met MBX OWNER eens. Als je ooit op een MHR speed runner hebt gereden dan weet je pas hoeveel je eruit kan halen. En een scooter is beter te tunen. Je hebt niet zo snel dat je een te smalle piwerband krijgt. En onderdelen zijn veel beter. Meer keuze aan uitlaten, beter opgebouwde bochten. Cilinders met vlinder en W poorten.

En er zijn zat gasten met scooters die meer verstand hebben dan de mensen die hier op scooters lopen te zeuren. Ik kom zelf ook regelmatig op een scooter forum. Daar weten ze tenminste echt hoe ze moeten tunen ipv van auxilarry intakes boren en maar lomp wat te vrezen.

En symen, geef mij een runner met een malossi 180 cc setup en ik blaas je mtx volledig zoek, snelheid en acceleratie, dus niet zeuren.

En ze kunnen wel sneller zijn dan schakels. Kees van Dijk reed met zijn zip sp een yamaha R1 zoek op het circuit van naaldwijk.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
verwijderd 11-5-01?11:38 Print reply
Posts: 4082
hahah, geef mij maar een nsr125 met 180cc malossie

die runner is toch ook 125 blok
 

Dit topic is 3565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved