Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MPS-300

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 757 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31391 - MPS-300
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 17-8-2005 17:55 Print reply

Posts: 20445
binnenrotor fabrikant
 
Nick - Administrator 17-8-2005 17:58 Print reply

Posts: 4967
BIET 17-8-2005 18:07 Print reply

Posts: 22355
Wilde nog wel een andere onsteking erop doen als ik mijn blok ga resiveren..maar wil nog wel licht hebben
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
StoeiiPoes 17-8-2005 18:11 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Wilde nog wel een andere onsteking erop doen als ik mijn blok ga resiveren..maar wil nog wel licht hebben


neem je hpi ontsteking met een lichtspoel, deze lichtspoel heeft wel te weinig opbrengst als je een beetje licht wilt hebben (zelf al gehad om mijn dappie) maar je kan hem altijd nog laten wikkelen (ander draad), dan heb je licht en je hebt een leuke ontsteking (heel leuk)

 
Frysk 17-8-2005 18:49 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
er hangt eens oort mythe rond deze cdi, terwijl het enige wat je zult merken dat ie ietsje beter doortrekt en geen dipje heeft rond de 10 k toeren

dat is het enige

een orginele cdi is ook niet begrensd ofzo

time to find out.. with Jamie and Adam they are the mythbusters




Dit bericht is gewijzigd door speeder op 17-8-2005 om 19:05 uur.
 
giggitybyte
John Huijben 17-8-2005 19:02 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

OK, en als ik straks een 16mm carb heb merk ik het dan wel/ beter?


nee, voor zover ik weet heeft een mps300 cdi precies dezelfde curve als een orginele (zon schingdengen ding), gaat dus ook verlaten op een hoger toerental. deze gaat enkel langer door. ik heb haast geen brommer gezien die met een orginele cdi 13000 toeren haalde, boven de 11000 is het meestal ver over, een mps 300 gaat dan nog wat langer door.
er zijn wel andere cdi's te verkrijgen die wel een goede curve hebben, die dus niet gaan verlaten bij een hoger toerental.
zo heb je daytona cdi's (waar de meningen over verdeeld zijn, ik heb er zeer goede ervaringen mee), je hebt posh cdi's (vooral in japan, maar ik zie ze af en toe op duitse sites, zijn erg goede cdi's). malossi cdi's (ja ze bestaan voor honda, weinig meningen over gehoord) daarnaast heb ik ns gehoord dat bepaalde cdi's van een scooter zouden moeten passen (kymco dj geloof ik), mischien dat je dat ns kunt uitzoeken.

maarja je kunt natuurlijk al dat uitzoekgedoe overslaan en meteen een hpi kopen. weet je zeker dat het goed loopt
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
ArieNSR 17-8-2005 19:04 Print reply

Posts: 750
mythbusters zijn cool, allen jammer dat ik alle afleveringen al heb gezien, of al 2 keer, of vaker
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
mb-gek 17-8-2005 19:04 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


nee, voor zover ik weet heeft een mps300 cdi precies dezelfde curve als een orginele (zon schingdengen ding), gaat dus ook verlaten op een hoger toerental. deze gaat enkel langer door. ik heb haast geen brommer gezien die met een orginele cdi 13000 toeren haalde, boven de 11000 is het meestal ver over, een mps 300 gaat dan nog wat langer door.
er zijn wel andere cdi's te verkrijgen die wel een goede curve hebben, die dus niet gaan verlaten bij een hoger toerental.
zo heb je daytona cdi's (waar de meningen over verdeeld zijn, ik heb er zeer goede ervaringen mee), je hebt posh cdi's (vooral in japan, maar ik zie ze af en toe op duitse sites, zijn erg goede cdi's). malossi cdi's (ja ze bestaan voor honda, weinig meningen over gehoord) daarnaast heb ik ns gehoord dat bepaalde cdi's van een scooter zouden moeten passen (kymco dj geloof ik), mischien dat je dat ns kunt uitzoeken.

maarja je kunt natuurlijk al dat uitzoekgedoe overslaan en meteen een hpi kopen. weet je zeker dat het goed loopt

die cdi van die scooter valt al af want die liep brak was eens een topic over
ging niet verder an 5 k ofzow alleen amar stotteren enzo
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MTX-speed 17-8-2005 19:24 Print reply

Posts: 1229
Wanneer je een laagtoerige setup hebt zul je niet veel merken van een andere CDI. Dit is bij jou het geval. Ik schat zo dat hij rond de 5000-6000 toeren begint te trekken maar niet veel verder gaat dan 7000-8000 toeren.

Een "snelle" CDI zorgt ervoor dat de bekende dip rond de 6500-7000 toeren wegvalt. De originele CDI verlaat namelijk rond dit punt het ontstekingstijdstip om ervoor te zorgen dat je motortje niet over zijn toeren zal gaan. Deze CDI's zijn er dus voor gemaakt om maximaal 7000 toeren te draaien.

Maar wat willen wij? Wij willen janken, krijsen en toeren maken. Een beetje leuke setup zou namelijk al snel tot de 9000 toeren willen komen. Maar rond dit toerental is het ontstekingstijdstip dermate verneukt dat het al ver ophoud; laat staan dat je tot de 13000 toeren wilt.
Op dit moment pakken wij dus een snelle CDI. Deze snelle CDI zorgt er zelfs voor dat "hoe hoger het toerental", "hoe vroeger het ontstekingstijdstip" is. Zo kun je dus echt vermogen uit je setup halen .


 
bart de scootergek 17-8-2005 19:56 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

die cdi van die scooter valt al af want die liep brak was eens een topic over
ging niet verder an 5 k ofzow alleen amar stotteren enzo



ik heb er zelf een kymco dj cdi in gehad, en merkte zeker vooruitgang in het middengebied, en ik had geen dipje meer. trok hierdoor iets sneller op, top was gelijk.
 
Honda RC-33
richard3 17-8-2005 20:29 Print reply

Posts: 5198
heb ook zo'n snelle cdi op mijn nsr gehad vond het eigelijk maar niks :S

trok slecht en zo met ori cdi maak ik 11k volgens mij is dat ook het max van mijn cil weet het niet zeker maar toch :s ga binnen kort misschien nog eens proberen maar merkte geen verbetering
 
op naar de grote brommers
AOF 17-8-2005 20:40 Print reply

Posts: 1477
bij mij staat ge3 op me cdi wat is dat voor ene dan?

en heeft die ook zoiets dat ie bij de 7000 rpm al niet meer wil?

Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 17-8-2005 om 20:51 uur.
 
BIET 17-8-2005 23:31 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Wanneer je een laagtoerige setup hebt zul je niet veel merken van een andere CDI. Dit is bij jou het geval. Ik schat zo dat hij rond de 5000-6000 toeren begint te trekken maar niet veel verder gaat dan 7000-8000 toeren.

Een "snelle" CDI zorgt ervoor dat de bekende dip rond de 6500-7000 toeren wegvalt. De originele CDI verlaat namelijk rond dit punt het ontstekingstijdstip om ervoor te zorgen dat je motortje niet over zijn toeren zal gaan. Deze CDI's zijn er dus voor gemaakt om maximaal 7000 toeren te draaien.

Maar wat willen wij? Wij willen janken, krijsen en toeren maken. Een beetje leuke setup zou namelijk al snel tot de 9000 toeren willen komen. Maar rond dit toerental is het ontstekingstijdstip dermate verneukt dat het al ver ophoud; laat staan dat je tot de 13000 toeren wilt.
Op dit moment pakken wij dus een snelle CDI. Deze snelle CDI zorgt er zelfs voor dat "hoe hoger het toerental", "hoe vroeger het ontstekingstijdstip" is. Zo kun je dus echt vermogen uit je setup halen .



6500 tot 8500 is zo ongeveer mijn powerband. Maar ik heb het idee dat ie iets beter trekt. Want ik reed net erges weg en toen maakte ie bij 6000 toere gwoon een autowheely, had ik eerst niet
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
puch_master 17-8-2005 23:39 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
bij mij staat ge3 op me cdi wat is dat voor ene dan?

en heeft die ook zoiets dat ie bij de 7000 rpm al niet meer wil?

Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 17-8-2005 om 20:51 uur.


ik heb ook ge3 cdi

dat is orri 80 als het goed is...

ik draaide met 70 fast arrow, 18mm en tecno 11 tot 11,5k in de laatste versnelling en in z'n neutraal heb ik 1 x gekeken hoever hij ging en dat was 13k
 
Toyota AE86 Levin coupé
fastkootje 17-8-2005 23:40 Print reply

Posts: 3150
hoe weten jllie allemaal hoe ver het gaat allemaal teller van mb?
 

Dit topic is 2824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved