christianos |
17-8-2005 17:55 |
Posts: 20445 |
binnenrotor fabrikant
|
|
|
|
Nick - Administrator |
17-8-2005 17:58 |
Posts: 4967 |
|
|
|
|
BIET |
17-8-2005 18:07 |
Posts: 22355 |
Wilde nog wel een andere onsteking erop doen als ik mijn blok ga resiveren..maar wil nog wel licht hebben
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
StoeiiPoes |
17-8-2005 18:11 |
|
Frysk |
17-8-2005 18:49 |
|
John Huijben |
17-8-2005 19:02 |
Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
OK, en als ik straks een 16mm carb heb merk ik het dan wel/ beter?
nee, voor zover ik weet heeft een mps300 cdi precies dezelfde curve als een orginele (zon schingdengen ding), gaat dus ook verlaten op een hoger toerental. deze gaat enkel langer door. ik heb haast geen brommer gezien die met een orginele cdi 13000 toeren haalde, boven de 11000 is het meestal ver over, een mps 300 gaat dan nog wat langer door.
er zijn wel andere cdi's te verkrijgen die wel een goede curve hebben, die dus niet gaan verlaten bij een hoger toerental.
zo heb je daytona cdi's (waar de meningen over verdeeld zijn, ik heb er zeer goede ervaringen mee), je hebt posh cdi's (vooral in japan, maar ik zie ze af en toe op duitse sites, zijn erg goede cdi's). malossi cdi's (ja ze bestaan voor honda, weinig meningen over gehoord) daarnaast heb ik ns gehoord dat bepaalde cdi's van een scooter zouden moeten passen (kymco dj geloof ik), mischien dat je dat ns kunt uitzoeken.
maarja je kunt natuurlijk al dat uitzoekgedoe overslaan en meteen een hpi kopen. weet je zeker dat het goed loopt
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
ArieNSR |
17-8-2005 19:04 |
Posts: 750 |
mythbusters zijn cool, allen jammer dat ik alle afleveringen al heb gezien, of al 2 keer, of vaker
|
|
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters | |
|
mb-gek |
17-8-2005 19:04 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]
nee, voor zover ik weet heeft een mps300 cdi precies dezelfde curve als een orginele (zon schingdengen ding), gaat dus ook verlaten op een hoger toerental. deze gaat enkel langer door. ik heb haast geen brommer gezien die met een orginele cdi 13000 toeren haalde, boven de 11000 is het meestal ver over, een mps 300 gaat dan nog wat langer door.
er zijn wel andere cdi's te verkrijgen die wel een goede curve hebben, die dus niet gaan verlaten bij een hoger toerental.
zo heb je daytona cdi's (waar de meningen over verdeeld zijn, ik heb er zeer goede ervaringen mee), je hebt posh cdi's (vooral in japan, maar ik zie ze af en toe op duitse sites, zijn erg goede cdi's). malossi cdi's (ja ze bestaan voor honda, weinig meningen over gehoord) daarnaast heb ik ns gehoord dat bepaalde cdi's van een scooter zouden moeten passen (kymco dj geloof ik), mischien dat je dat ns kunt uitzoeken.
maarja je kunt natuurlijk al dat uitzoekgedoe overslaan en meteen een hpi kopen. weet je zeker dat het goed loopt
die cdi van die scooter valt al af want die liep brak was eens een topic over
ging niet verder an 5 k ofzow alleen amar stotteren enzo
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
MTX-speed |
17-8-2005 19:24 |
Posts: 1229 |
Wanneer je een laagtoerige setup hebt zul je niet veel merken van een andere CDI. Dit is bij jou het geval. Ik schat zo dat hij rond de 5000-6000 toeren begint te trekken maar niet veel verder gaat dan 7000-8000 toeren.
Een "snelle" CDI zorgt ervoor dat de bekende dip rond de 6500-7000 toeren wegvalt. De originele CDI verlaat namelijk rond dit punt het ontstekingstijdstip om ervoor te zorgen dat je motortje niet over zijn toeren zal gaan. Deze CDI's zijn er dus voor gemaakt om maximaal 7000 toeren te draaien.
Maar wat willen wij? Wij willen janken, krijsen en toeren maken. Een beetje leuke setup zou namelijk al snel tot de 9000 toeren willen komen. Maar rond dit toerental is het ontstekingstijdstip dermate verneukt dat het al ver ophoud; laat staan dat je tot de 13000 toeren wilt.
Op dit moment pakken wij dus een snelle CDI. Deze snelle CDI zorgt er zelfs voor dat "hoe hoger het toerental", "hoe vroeger het ontstekingstijdstip" is. Zo kun je dus echt vermogen uit je setup halen .
|
|
|
|
bart de scootergek |
17-8-2005 19:56 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
die cdi van die scooter valt al af want die liep brak was eens een topic over
ging niet verder an 5 k ofzow alleen amar stotteren enzo
ik heb er zelf een kymco dj cdi in gehad, en merkte zeker vooruitgang in het middengebied, en ik had geen dipje meer. trok hierdoor iets sneller op, top was gelijk.
|
|
Honda RC-33 |
|
richard3 |
17-8-2005 20:29 |
Posts: 5198 |
heb ook zo'n snelle cdi op mijn nsr gehad vond het eigelijk maar niks :S
trok slecht en zo met ori cdi maak ik 11k volgens mij is dat ook het max van mijn cil weet het niet zeker maar toch :s ga binnen kort misschien nog eens proberen maar merkte geen verbetering
|
|
op naar de grote brommers |
|
AOF |
17-8-2005 20:40 |
Posts: 1477 |
bij mij staat ge3 op me cdi wat is dat voor ene dan?
en heeft die ook zoiets dat ie bij de 7000 rpm al niet meer wil?
Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 17-8-2005 om 20:51 uur.
|
|
|
|
BIET |
17-8-2005 23:31 |
|
puch_master |
17-8-2005 23:39 |
Posts: 3429 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lars1988
bij mij staat ge3 op me cdi wat is dat voor ene dan?
en heeft die ook zoiets dat ie bij de 7000 rpm al niet meer wil?
Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 17-8-2005 om 20:51 uur.
ik heb ook ge3 cdi
dat is orri 80 als het goed is...
ik draaide met 70 fast arrow, 18mm en tecno 11 tot 11,5k in de laatste versnelling en in z'n neutraal heb ik 1 x gekeken hoever hij ging en dat was 13k
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
fastkootje |
17-8-2005 23:40 |
Posts: 3150 |
hoe weten jllie allemaal hoe ver het gaat allemaal teller van mb?
|
|
|
|