Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rateltje in Kawasaki kx125 '98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1124 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31372 - Rateltje in Kawasaki kx125 '98
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 16-8-2005 19:28 Print topicpost

Posts: 2468
Ik sta dus op 't punt om een Kawasaki kx125 uit 1998 te kopen, ding is echt helemaal top, nergens speling, goede tandwielen/ketting, remblokken, vering enz., behalve op 1 ding na wat zich dus juist gister voor deed toen er een andere koper kwam kijken...

Probleem is zo;

Gister kwam er dus iemand kijken naar die crosser, dus die jongen heb die crosser uit de schuur gepakt, start ( 1x trappe) dat ding en laat die koper er ff op rijden, die gozer rijdt nog geen 50meter en plots slaat 't 8erwiel vast, dus die verkoper dacht vastloper, maja hij zet dat ding in z'n vrij en start em gewoon weer, (geen vastloper dus) 't ding loopt gewoon prima in ze vrij, dus diegene zet 'm in zijn 1 rijdt weg en dan slaat 't 8erwiel weer vast...

De koper baalde echt als een stekker, want volgens hem heeft dat ding 't altijd goed gedaan in de 2,5 jaar tijd dat hij 'm had...

Dus hij belde mij gisteravond; ja, koper is geweest, maar 't ding sloeg zomaar vast, dusja die hoefde 'm niet, ook al loopt ie verder dus gewoon ECHT goed!!
Ik zeg naja ik kom morgen wel gewoon ff kijken dan wat 't betreft, dus vandaag kom ik daar, die jongen weer die crosser uit de schuur gehaald, ik trap 'm aan, ding loopt meteen, alleen was nog bietje koud, dus ff btje gasgeven en daarna ff stukkie rijden, naa ik 50meter gereden niets aan de hand
Daarna weer een xtje en daarna nog een xtje, weer niets aan de hand, ding boekt em goed d8 ik...
Maja er komt wel een lichtelijk rateltje uit 't blok, 't rateltje hoor je overigens alleen als de motor stationair draait, als je gasgeeft is 't weg, lijkt wel of er iets gewoon los in 't blok zit en alleen meeresoneert ofzo? Wat kan dit zijn?

'T geluid komt iig vanaf de koppelingskant...
En nu is mijn vraag eigenlijk, is 't mogelijk dat de ratel ook uit de versnellingsbak komt? Zelf lijkt 't me sterk, want als ik de verkoper kan geloven heeft ie 8 maanden stilgestaan en sloeg ie gister opeens geheel onverw8 vast??
Terwijl het vandaag bij mij niet gebeurde?

En nog iets misschien belangrijks...
'T rateltje wat je dus hoort of 't tikken wat ie doet, heeft er volgens de verkoper altijd al een beetje ingezeten, maar slechts alleen als ie dus stationair loopt...

Maaree om een lang verhaal kort te houden, waar kan dit rateltje van zijn? En hoe kan 't 8erwiel plots blokeren en weer loskomen nadat je 'm in ze vrij hebt gezet en daarna gewoon weer kunt rijden?
Zou er een los boutje achter 't koppelingsdeksel rondslingeren of misschien in de versnellingsbak?

Ik hoor 't wel.
Bedankt voor jullie hulp alvast
 

tsx crosser 16-8-2005 19:36 Print reply

Posts: 2356
Ik hou het nog steeds op een los dingetje bij de koppeling..
 
Ktm Sx-f 250
Ollie 16-8-2005 19:37 Print reply

Posts: 2468
Maar volgens heeft 't er altijd al een btje ingezeten bij stationair toerental??

Dus hij heb 2,5 jaar met een leuk rateltje rondgereden en dan slaat ie juist vast wanneer de koper komt kijken?
 
KaWaReZ 16-8-2005 19:39 Print reply

Posts: 20582
in de hogere versnellingen nix?

(vaag idd )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Ollie 16-8-2005 19:44 Print reply

Posts: 2468
Ook in de hogere versnellingen heeft ie nergens last van, iig vandaag bij mij niet

Agjaa wss had ie gister ze dag gewoon niet en vandaag wel
 
Chantal MX50 16-8-2005 19:49 Print reply

Posts: 12721
even offtopic hoor: misschien kon die andere kerel gewoon niet rijden. Dat zou het enige kunnen zijn dat ik zou kunnen bedenken waarom hij bij die ene kerel na 50 meter er wel genoeg heeft. En bij jou en de verkoper niet.
 
BF oma!
SpeedY_the_Devil 16-8-2005 19:58 Print reply

Posts: 2711
bij een vriend van mij sloeg de achterband ook vast een dag...
dit betrof dan een rs50.. maar echt exact t zelfde als die kawa had ie..

in ze vrij kon je als een gek staan gasse...
maar als ie in ze 1 wegreed dan deed ie t wel...
maar dan ineens stond ie muurvast..
als je dan net f snel die koppeling beet had deed ie t nog... maar dan kon je vol gas koppeling op laten komen en dan donderd hij gewoon uit zonder een rukte te geven..
als je em in ze vrij zette was er weer niks aan de hand

(daar voor deed ie af en toe raar..)

oorzaak.. kapot(te) tandwieltje(s) in versnellingsbak..
kan bij jou ook zijn...

die ratel hoor ik bij mijn honda blok ook altijd (bij alle 6 de blokken die ik heb gehad..)
en geen 1 had er last of gevolgen van

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 16-8-2005 om 19:59 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Ollie 16-8-2005 20:01 Print reply

Posts: 2468
Hmm...kapotte tandwielen?
Zou idd misschien kunnen, maar kunnen ze dan zomaar ineens klabam vastslaan en daarna weer loszitten?
'T lijkt me sterk en toch lijkt 't mij dat er ook iets los in de bak zit wat dan tussen de tandwielen komt??

En wat ik ook zo gek vind..als je 'm dan in z'n vrij zet ist meteen over, dan gewoon weer rijden, lekker heen en weer rijden en opeens vastslaan
 
ArieNSR 16-8-2005 20:08 Print reply

Posts: 750
de rs van een maat van mij deed dat ook dat het achterwiel blokkeerde en in de vrij niks aan de hand, bij hem bleef het rempedaal gewoon haken.
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
Ollie 16-8-2005 20:11 Print reply

Posts: 2468
Hmm, dat 't rempedaal in zijn geval gister bleef haken zou idd kunnen, maar dat ziet er niet echt uit alsof 't makkelijk ergens 8er kon blijven hangen

Naja ik koop 'm maar gewoon, kiek wel watk aantref:P
Hoop dat 't allemaal meevalt, want nieuwe baktandwieltjes voor een kawa zijn 180 euri p/stuk
 
Ollie 16-8-2005 20:15 Print reply

Posts: 2468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
bij een vriend van mij sloeg de achterband ook vast een dag...
dit betrof dan een rs50.. maar echt exact t zelfde als die kawa had ie..

in ze vrij kon je als een gek staan gasse...
maar als ie in ze 1 wegreed dan deed ie t wel...
maar dan ineens stond ie muurvast..
als je dan net f snel die koppeling beet had deed ie t nog... maar dan kon je vol gas koppeling op laten komen en dan donderd hij gewoon uit zonder een rukte te geven..
als je em in ze vrij zette was er weer niks aan de hand

(daar voor deed ie af en toe raar..)

oorzaak.. kapot(te) tandwieltje(s) in versnellingsbak..
kan bij jou ook zijn...

die ratel hoor ik bij mijn honda blok ook altijd (bij alle 6 de blokken die ik heb gehad..)
en geen 1 had er last of gevolgen van

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 16-8-2005 om 19:59 uur.


Je hebt 't aan 't begin van je berichtje ovr 'een dag' daarna deed ie 't dus nooit meer?
Of deed ie 't daarna keer en keer steeds opnieuw?


En waren alle tandwielen aan gort of was 't er slechts 1tje?

THNX!
 
Roedi-Loerbeek 16-8-2005 20:43 Print reply

Posts: 1492
Waarschijnlijk koop je iets waar je spijt van gaat krijgen, maarja vertrouwen mot je dr maar in krijgen he!
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
PRO TUNING 16-8-2005 20:44 Print reply

Posts: 4000
Dat " rateltje " wat je hoort is waarschijnlijk de governer, dit is het mechanisme die de uitlaatsturing aanstuurt.

De motor kan vastlopen en direct weer los zijn, cilinder voor alle zekerheid demonteren.

Heeft die klant niet per ongeluk op het rempedaal gestaan i.p.v. het schakelpedaal ?
 
Ollie 17-8-2005 9:56 Print reply

Posts: 2468
Hmm zou idd misschien de governer kunnen zijn dan, 2 maten van mij d8en dat 't een uitlaatveertje was wat meeresoneerde, maar leek toch eerder van binnenuit te komen...

maar trouwens als je tandwielen in je bak naar de tering zijn kun je toch nog wel redelijk rijden, als de tanden een bietje versleten zijn? dan slaan ze tog nie zomaar vast, lijkt me dus dat er dan iets los in de bak/koppelingshuis rondslingert...?
 
Frysk 17-8-2005 10:26 Print reply

Posts: 34928
nu ie toch wat kapot is kun je hem ook voro minder kopen he als je mazzel hebt

dus voor dat geld wat jij je dan bespaard hebt maak je hem bijv bak tw etc

ikzelf weet de oorzaak niet :-s maar is maar een tip jhe
 
giggitybyte

Dit topic is 1206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved