Ik sta dus op 't punt om een Kawasaki kx125 uit 1998 te kopen, ding is echt helemaal top, nergens speling, goede tandwielen/ketting, remblokken, vering enz., behalve op 1 ding na wat zich dus juist gister voor deed toen er een andere koper kwam kijken...
Probleem is zo;
Gister kwam er dus iemand kijken naar die crosser, dus die jongen heb die crosser uit de schuur gepakt, start ( 1x trappe) dat ding en laat die koper er ff op rijden, die gozer rijdt nog geen 50meter en plots slaat 't 8erwiel vast, dus die verkoper dacht vastloper, maja hij zet dat ding in z'n vrij en start em gewoon weer, (geen vastloper dus) 't ding loopt gewoon prima in ze vrij, dus diegene zet 'm in zijn 1 rijdt weg en dan slaat 't 8erwiel weer vast...
De koper baalde echt als een stekker, want volgens hem heeft dat ding 't altijd goed gedaan in de 2,5 jaar tijd dat hij 'm had...
Dus hij belde mij gisteravond; ja, koper is geweest, maar 't ding sloeg zomaar vast, dusja die hoefde 'm niet, ook al loopt ie verder dus gewoon ECHT goed!!
Ik zeg naja ik kom morgen wel gewoon ff kijken dan wat 't betreft, dus vandaag kom ik daar, die jongen weer die crosser uit de schuur gehaald, ik trap 'm aan, ding loopt meteen, alleen was nog bietje koud, dus ff btje gasgeven en daarna ff stukkie rijden, naa ik 50meter gereden niets aan de hand
Daarna weer een xtje en daarna nog een xtje, weer niets aan de hand, ding boekt em goed d8 ik...
Maja er komt wel een lichtelijk rateltje uit 't blok, 't rateltje hoor je overigens alleen als de motor stationair draait, als je gasgeeft is 't weg, lijkt wel of er iets gewoon los in 't blok zit en alleen meeresoneert ofzo? Wat kan dit zijn?
'T geluid komt iig vanaf de koppelingskant...
En nu is mijn vraag eigenlijk, is 't mogelijk dat de ratel ook uit de versnellingsbak komt? Zelf lijkt 't me sterk, want als ik de verkoper kan geloven heeft ie 8 maanden stilgestaan en sloeg ie gister opeens geheel onverw8 vast??
Terwijl het vandaag bij mij niet gebeurde?
En nog iets misschien belangrijks...
'T rateltje wat je dus hoort of 't tikken wat ie doet, heeft er volgens de verkoper altijd al een beetje ingezeten, maar slechts alleen als ie dus stationair loopt...
Maaree om een lang verhaal kort te houden, waar kan dit rateltje van zijn? En hoe kan 't 8erwiel plots blokeren en weer loskomen nadat je 'm in ze vrij hebt gezet en daarna gewoon weer kunt rijden?
Zou er een los boutje achter 't koppelingsdeksel rondslingeren of misschien in de versnellingsbak?
Ik hoor 't wel.
Bedankt voor jullie hulp alvast