Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afslaan TSX, maar waarom?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31366 - Afslaan TSX, maar waarom?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cypher 15-8-2005 23:19 Print topicpost
Posts: 82
hey mensen,

kheb een suzuki tsx en heb er ongeveer 25 km geleden een nieuwe 50snel opgelegd.
Nu heb ik vanmiddag nog een stuk gereden met de brom en dat ging helemaal goed, nix geen problemen. Maar toen ik vanavond ff iemand weg ging brengen (die met de fiets was dus ik langs de fiets met zo'n 3-4K toeren) sloeg hij na ongeveer 500m af. Ik snap niet waarom. Hij deed het niet gelijk had wel gewoon compressie. Ik start hem dus weer, alles lijkt normaal. Toen ik op de terug weg ging en dus wat harder kon rijden gebeurde dit ook een paar keer, alleen dan bij ongeveer 5000 toeren (steeds verschillend).
Hij slaat niet in een keer af maar hij trekt het ineens niet meer, dus de toeren vallen dan langzaam uit.
Ik hoop niet dat het een warmloper is, morgen haal ik denk ik de cilinder er ff af. Hoe kan ik een warmloper herkennen? Kan het ook met de afstellingen te maken hebben?
Hij deed het eerst dus helemaal goed.

Ik hoop dat jullie iets weten!!

edit: de setup is btw:
50snel
12 mm carb
ori uitlaat
sproeier 85

ik meng trouwens zelf 1:40 met nog een klein scheutje

Dit bericht is gewijzigd door Cypher op 15-8-2005 om 23:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Cypher op 15-8-2005 om 23:34 uur.
 

Blijhoofd 15-8-2005 23:39 Print reply

Posts: 7378
kan idd warmloper zijn

check eerst de bougi

Dit bericht is gewijzigd door Blijhoofd op 15-8-2005 om 23:39 uur.
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
christianos 15-8-2005 23:40 Print reply

Posts: 20445
klinkt als een warmloper

wel ingereden?
 
Cypher 15-8-2005 23:46 Print reply
Posts: 82
met het inrijden was ik dus bezig, had er net 25 km op zitten. Ik heb de hele tijd tussen de 5-6K toeren gereden, nooit hoger.

edit: en hoe kan ik een warmloper herkennen als ik de cilinder strax los haal?? En als het een warmloper is hoe kan dit dan nu in een keer gebeuren en andere keren geen last van gehad?

Dit bericht is gewijzigd door Cypher op 15-8-2005 om 23:57 uur.
 
Markos 16-8-2005 1:41 Print reply

Posts: 5048
heb je sinds je je nieuwe cil erop hebt liggen wel opnieus afgesteld?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
christianos 16-8-2005 1:45 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cypher
met het inrijden was ik dus bezig, had er net 25 km op zitten. Ik heb de hele tijd tussen de 5-6K toeren gereden, nooit hoger.

edit: en hoe kan ik een warmloper herkennen als ik de cilinder strax los haal?? En als het een warmloper is hoe kan dit dan nu in een keer gebeuren en andere keren geen last van gehad?

Dit bericht is gewijzigd door Cypher op 15-8-2005 om 23:57 uur.

verkeerd gemonteerd? slecht gesmeerd? verkeerd afgesteld? cilinder niet nagelopen op productiefoutjes enzo?
 
Cypher 16-8-2005 9:20 Print reply
Posts: 82
Ik denk idd dat het een (kleine) warmloper was. Dat kun je toch voorkomen door een grotere sproeier he? zodat hij meer mengsel krijgt en koeler blijft?
 
70cc tsx 16-8-2005 9:58 Print reply

Posts: 1015
ik had sproeier 114 in me 50snel!
 
mb-gek 16-8-2005 10:00 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cypher
Ik denk idd dat het een (kleine) warmloper was. Dat kun je toch voorkomen door een grotere sproeier he? zodat hij meer mengsel krijgt en koeler blijft?

ik douw met inrijden een iets grotere sproeier erin

en een warmloper herken je aan vegen op je wand en zuiger
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
bereheer 16-8-2005 17:18 Print reply

Posts: 1901
85 kan best hoor, in me suzuki ER (zelfde inlaattype) had ik sproeier 80 maar had wel 16mm carb en originele filter, die vrij veel weerstand had
 
bloaze manne, meej diene woage!
xander_cage 16-8-2005 17:39 Print reply

Posts: 198
langzaam in toeren zakken en niet meer willen stijgen klinkt inderdaad als een warmloper
 
tuning f(4)ever
Scozzisa 16-8-2005 17:59 Print reply

Posts: 2077
of u mietert gewoon een klein beetje mengsmeerolie bij ne euro 95, als je al mengsmering nodig heb dan zelfde verhaal...

hoef je geen grotere sproeiert...
 
Lykantroop 16-8-2005 18:16 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70cc tsx
ik had sproeier 114 in me 50snel!



dat reed vast lekker
 
fordescortracing 16-8-2005 18:18 Print reply

Posts: 620
Kzou um wat vetter smere want dies waarscheinlijk aan je verhaal te hore warm gelope
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
The Catfish 16-8-2005 19:04 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]



dat reed vast lekker



ik had sproeier 120 in m'n 16mm mikuni.
ook op tsx, 50snel + gianelli uitlaat.

trok lekker door tot 10k rpm.
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
Sypie_Honda 16-8-2005 19:47 Print reply

Posts: 13830
ik heb sproeier 75 op me mb mt 50snel en 50snel uitlaat voor de rest alles ori
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 1996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved