Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sneller 2kleps of 4?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31310 - sneller 2kleps of 4?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fastkootje 13-8-2005 18:20 Print topicpost

Posts: 3150
eey.
Wat is nou eigenlijk sneller? ene 2 kleps membraan of een 4 kleps wat zijn de overeenkomsten en wat niet? wat trket snelle? wat heeft hogere top? op ene goeie setup
70 athena tuned
20mikuni
mps3000
tecno uitlaat
blablabla
 

bloodfist 13-8-2005 18:41 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
eey.
Wat is nou eigenlijk sneller? ene 2 kleps membraan of een 4 kleps wat zijn de overeenkomsten en wat niet? wat trket snelle? wat heeft hogere top? op ene goeie setup
70 athena tuned
20mikuni
mps3000
tecno uitlaat
blablabla


kan je beter een andere uitlaat nemen

 
!!!Polini en carters tuned!!!
robert gpr50r 13-8-2005 18:58 Print reply

Posts: 612
betere gasreactie rest niet
 
bart de scootergek 13-8-2005 19:00 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert mb
betere gasreactie rest niet



en waarop baseer jij dat? op de testbank gestaan?

over t algemeen scheeld het niet zoveel, met 4-kleps kun je grotere doorlaat cree?ren tov ori 2-kleps.
 
Honda RC-33
fastkootje 13-8-2005 22:14 Print reply

Posts: 3150
je kan wel zeggen dat ik een andere utialat moet nemen. maar ten eerste daar vroeg ik niet om. ten 2de heb jij een betere dan?
 
Saknet 13-8-2005 22:19 Print reply

Posts: 10355
wat maakt nou uit of hij wle een betere heeft

homoet schijnt beter te zijn
mah best is opmaat

membraaninlaat is zowiezo niet echt efficient. beetje goeie setup heeft roterende inlaat.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
fastkootje 13-8-2005 22:37 Print reply

Posts: 3150
proma is ook een goeie pijp toch?
 
bloodfist 13-8-2005 22:50 Print reply

Posts: 1679
voor op me mt heb ik nu een nieuwe gianelli zitten, rijd echt 100x beter, hoogtoeriger, trekt harder en bredere powerband
en ik ging er toch 10km/u harder door ~!
 
!!!Polini en carters tuned!!!
wietplant 13-8-2005 22:51 Print reply

Posts: 2092
ik heb nog gianelli liggen (A) nooit gebruik haha
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
bloodfist 13-8-2005 22:54 Print reply

Posts: 1679
op een getunede 70 athena is een techno pijpje best wel zonde voor de prestaties
beter dan een gianelli erop zetten of onderlangse homoet, maar persoonlijk vink onderlangs ugly op mt5
 
!!!Polini en carters tuned!!!
blair 14-8-2005 7:03 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
wat maakt nou uit of hij wle een betere heeft

homoet schijnt beter te zijn
mah best is opmaat

membraaninlaat is zowiezo niet echt efficient. beetje goeie setup heeft roterende inlaat.


Nietes, op maat is niet altijd het beste. Ligt eraan wie hem maakt en hoe. Ik ken iemand die raced. Hij maakte zijn eigen uitlaten. Maar hij werd voorbijgereden oor homoet. As je een fabriekspijp hebt die voor ongeveer dezelfde prestaties gemaakt is als je opmaat pijp kan het zijn dat je opmaatpijp minder presteerd. Dit is niet alleen in theorie zo, maar ook in praktijk.

Roterende inlaat is ook onzin. Met een membraan inlaat is de timing afhankelijk van toerental motor. Hoe hoger het toerental hoe langer de inlaat openstaat. En timing is zelfs een beetje afhankelijk van de hoeveelheid ''gas'''die je geeft (stand gashendel). Dit leid tot een bredere powerband dan roterende inlaat.

Verder kan je met een 4 klep in vergelijking met 2 kleps hetzelfde doorlaatoppervlak creeeren met minder kleppen lift OF een groter doorlaatoppervlak creeeren met dminder lift/dezelfde lift van kleppen..


 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
tzrjohn 14-8-2005 18:32 Print reply
Posts: 113
hoe maak je een nieuwe topic?
 
The Catfish 14-8-2005 19:34 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]


Nietes, op maat is niet altijd het beste. Ligt eraan wie hem maakt en hoe. Ik ken iemand die raced. Hij maakte zijn eigen uitlaten. Maar hij werd voorbijgereden oor homoet. As je een fabriekspijp hebt die voor ongeveer dezelfde prestaties gemaakt is als je opmaat pijp kan het zijn dat je opmaatpijp minder presteerd. Dit is niet alleen in theorie zo, maar ook in praktijk.



oellewapper,

zet die homoet op de mt van de gast die je kent en probeer
het dan nog eens.
2 uitlaten niet op 2 verschillende brommers proberen, want
ze hadden vast niet allebei dezelfde cilinder en carb etc.

op maat is ook misschien niet het snelste, maar je kunt je
brommer wel optimaal laten presteren.
en dan bedoel de manier die JIJ optimaal vindt.
koppel/hoge toeren, je kunt het zelf op maat (laten) maken.

hee later!
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
blair 14-8-2005 21:11 Print reply
Posts: 150
Uiteraard is er ook een homoet geprobeerd op betreffende brommer. En de homoet was sneller... Als jij voor een scooter bv een uitlaat ontwerpt voor en evo cilinder, zou het best kunnen dat de evo pijp toch beter presteerd. Waarom? Misschien omdat het bedrijf/de persoon die de evo (/ homoet) uitlaat ontwierp er erg veel testwerk in had zitten en veel ervaring had...

Homoet zal ook ongetwijfeld redelijk wat ervaring hebben en hebben getest met hun uitlaten... Een logische volgende stap is de beste uitlaat die op de markt te kopen is aanpassen aan jou wensen en testen... Dat is bij de kreidler ook gebeurd...

Ik weet ok wel wat je met een op maat uitlaat kan. Er hangt onder mijn mb een uitlaat aan de kant van mijn ontsteking. Omdat er aan de andere kant geen plek meer was voor de uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door blair op 14-8-2005 om 21:14 uur.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm

Dit topic is 753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved