Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van 4 naar 2 cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31304 - van 4 naar 2 cilinders
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nick_whazaa 13-8-2005 15:03 Print topicpost

Posts: 532
ik heb even een vraagje,

mijn vader heeft een yamaha venture xvz 1300. Ding heeft het altijd goed gedaan, maar nu is het zo dat als je een paar kilometer gereden heb, het lijkt alsof die van de 4 cilinders nog maar op 2 rijd. Hij gaat dan ook zuipen als een gek. De tank is bijna leeg en hij heeft pas 45 km gereden :S. Dit is meer een vraag van wat is het waarschijnlijk, want hij wil weten hoeveel het gaat kosten? ik weet dat het geen brommer is maar hier zijn ook zat mensen die er verstand van hebben. bvd
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!

Neonlampje 13-8-2005 15:11 Print reply

Posts: 14825
controlleer ff je bougies.. kun je vaak aan de kleur al zien wat het is

Hoe zit het met het olieverbruik, stijgt dat ook?
 
SpeedY_the_Devil 13-8-2005 15:14 Print reply

Posts: 2711
je bougies kunnen idd kapot zijn (2 stuks)

dan rijdt hij nog wel maar idd kut..

kijk daar eerst na en idd of hij olie verbruik is ook slim.. weet je dat ook meteen
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
nick_whazaa 13-8-2005 15:22 Print reply

Posts: 532
het olieverbruik is niet veranderd. En komt het dan omdat het na een aantal km de bougies te warm worden en het dan niet meer doen ?
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
Neonlampje 13-8-2005 15:23 Print reply

Posts: 14825
dat kan ja
maar kijk eerst maar ff naar de kleur, of de afstelling uberhaupt wel goed is.

Heb je ook een vermoeden of het de achterste of de voorste cilinders zijn? (achterste krijgen namenlijk altijd wat minder koeling dan de voorste)
 
nick_whazaa 13-8-2005 15:25 Print reply

Posts: 532
hij vermoed de voorste. En de afstelling is toch niet veranderd ?
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
nick_whazaa 13-8-2005 15:26 Print reply

Posts: 532
er zit trouwens elektrische ontsteking op. Maakt dit nog wat uit ?
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
SpeedY_the_Devil 13-8-2005 15:27 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick_whazaa
er zit trouwens elektrische ontsteking op. Maakt dit nog wat uit ?


nee... draai er eens voor de gein nieuwe bougi's in..

dingen gaan ook wel eens op
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-8-2005 15:42 Print reply

Posts: 10835
kijk eens of je choke nog goed werkt, misschien gaat die er wel helemaal niet af bij 2 carbs ofzo.

zoiezo je carbs eens goed schoonmaken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
nick_whazaa 13-8-2005 15:43 Print reply

Posts: 532
ik hoor net dat die er al een keer andere bougies in heeft gedraaid en dat het niet hielp. Dus dat is het niet.
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
Almer 13-8-2005 15:55 Print reply

Posts: 3325
ist zown ding met carbs? die van mijn pa heeft een brandstofpomp en multipoint injectie... zouden het je slangen niet kunnen zijn, niet genoeg brandstof ofzo? misschien ook wel versleten zuigerveren, dat je benzine langs de zuigers het carter inloopt...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Neonlampje 13-8-2005 16:31 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick_whazaa
hij vermoed de voorste. En de afstelling is toch niet veranderd ?

afstelling weet je niet, misschien zit er een probleem in je brandstoftoevoer.. check gewoon ff je bougies
 
REPSOL_MIKE 13-8-2005 16:44 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
ist zown ding met carbs? die van mijn pa heeft een brandstofpomp en multipoint injectie... zouden het je slangen niet kunnen zijn, niet genoeg brandstof ofzo? misschien ook wel versleten zuigerveren, dat je benzine langs de zuigers het carter inloopt...

t zullen geen zuigerveren zijn aangezien die int begin gewoon goed loopt...en dan zou er wel meer te merken zijn...

 
Blukaap2 13-8-2005 16:45 Print reply

Posts: 9972
Heeft ie toevallig een tijdje stilgestaan ?
Maar als je het zo zegt lijkt het er op dat 2 vd carburateurs overstromen.
Dat zou ook het extreme benzineverbruik verklaren.
 
Stoere brommers
Almer 13-8-2005 17:06 Print reply

Posts: 3325
kijk naar je bougie's...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Gary - Forum en Gallery Moderator 13-8-2005 17:29 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Heeft ie toevallig een tijdje stilgestaan ?
Maar als je het zo zegt lijkt het er op dat 2 vd carburateurs overstromen.
Dat zou ook het extreme benzineverbruik verklaren.


Idd, had de motor van mn oom ook. Tijdje stil gestaan en maar 1 zuiger bewoog (was een 2-cilinder). Carburateurs schoongemaakt en slangen doorgeblazen en hij liep weer lekker
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 1564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved