Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AR Tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31301 - AR Tuning
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlackIce4 12-8-2005 23:15 Print topicpost

Posts: 3654
Owkey, ik heb dus vandaag ff een combitooltje opgehaalt enuh nou wouw ik daar is mee gaan naaien aan mn ARtje. Drom vroeg ik me af of iemand een ideetje heefd wat ik dur allemaal mee kan verpoeren. Dat ik in de cilinder kan gaan prutsen week wel maar kank owk wat doen aan de carters en of caburateur spruitstuk weet ik ut. Kom maar met je vaaguh ideetjuhs.

Dit bericht is gewijzigd door BlackIce4 op 12-8-2005 om 23:20 uur.
 

richard3 12-8-2005 23:20 Print reply

Posts: 5198
het zou handig zijn als je ff begon met a.b.n te praten maakt het lezen wat makkelijker

maar ontopic

je kan altijd wat doen natuurlijk:
1 andere uitlaat dus grotere sproeier er bij meaby grotere cabrateur
2 cil tunen en carters zal misschien nog wat aangedaan kunnen worden maar ik ben op dat gebied niet bekend
3 als je geld overhebt je hele setup veranderen
weet niet wat voorn ar je hebt neem aan een ar50
dan kan je een 70cc er op doen een leuke uitlaat met een 20mm carb. of zo mogelijkheden zat met zo'n ding

 
op naar de grote brommers
BlackIce4 12-8-2005 23:25 Print reply

Posts: 3654
Sorry voor mn taalgebruik hoor. Maaruh onderdelen zijn aardig schaars enuh tgaat me dus echt meer om het uitveilen en groter maken van poorten en dergelijke. WAT! moet er dan weg. Kheb dus niks aan opmerkingen als je kunt de cilinder gaan veranderen. Liefer iets als je haalt die spoelpoort iets naar links dan die je de inlaat poort ietsie naar boven en dergelijke tips.
 
wipe-out 12-8-2005 23:33 Print reply

Posts: 7672
_klik_
 
BlackIce4 12-8-2005 23:36 Print reply

Posts: 3654
Thanks
 
richard3 13-8-2005 0:08 Print reply

Posts: 5198
had je dus een beetje verkeer begrepen sry :_:
 
op naar de grote brommers
Gertjan 13-8-2005 0:17 Print reply

Posts: 1505
en op een ar kan geen 70cc, der is alleen een 100cc imi en een 100cc autisa voor te krijgen
(of wast nou 93cc )
 
richard3 13-8-2005 0:36 Print reply

Posts: 5198
foutje ?:P
ken hele ar niet maar als er 100cc voor te krijgen is wil ik er ook wel ff 1

 
op naar de grote brommers
trippple 13-8-2005 1:03 Print reply

Posts: 15
Het mooie van een ar is:
standaard 6 bak, met het verwijderen van de bus uit de uitlaatbocht loopt je kawa met standaard setup al 70 km/u
er is op een orgineel 50 cc blok een 80 cc cilinder te plaatsen ( diameter 49mm, maar extreem zeldzaam) en een imi 100cc ( eigenlijk 93cc, diamter 53 mm) en dan is er nog de 93cc autisa die het wat langer uit zou moeten houden dan een imi 100cc.
ik heb gelukkig een 80 cc cilinder en pet gekocht voor het mirakele bedrag van 14,50 euro ( 9,50 voor de pet en 5 voor de cilinder) maar de cilinder moet nog even worden uitgehoond
Er is voor de kawa bij vdhparts en 50cc.nl een 18mm spruistuk en carburateur te koop, en als je een beetje handig met metaal bent maak je zelf een spruitstuk zodat je nog groter kan gaan.
Als je in je cilinder wilt gaan vijlen raad ik je aan om er voor de zekerheid een tweede cilinder bij te kopen.
worden zat 2dehands aangeboden, heb je nog iets achter de hand als het fout gaat.
Probeer trouwens ook niet te veel in een keer te vijlen, probeer bijvoorbeeld eerst je uitlaatpoort 1 mm te verhogen en kijk wat voor resultaat dat geeft.


 
chineesboer 13-8-2005 10:57 Print reply

Posts: 3676
anders ga je eerst ff leren hoe je een poortmap moet maken en timingen berekenen ipv meteen te gaan bewerken.


Daarna kun je aan je inlaat en uitlaatpoort gaan werken..

Ook kun je bij de voet van je cilinder nog wat leuke dingetjes bewerken.

Als ik jou was zou ik niet aan de spoelpoorten komen (naast uitlaatpoort)
 
BlackIce4 13-8-2005 11:46 Print reply

Posts: 3654
Um een poortmap hek al gemaakt maar dat getime work een beetje ziek van ksnap daar echt geen reet van.
 
KaWaReZ 13-8-2005 13:09 Print reply

Posts: 20582
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/478

:') sniff,.. mijn ouwe (eerste) portmapje


een AR is gewoon uber

spruit zelf maken... 20mm of groter erop asje met 100 gaat rijden.. 18mm wil ook nog wel lukke :P
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
BlackIce4 13-8-2005 13:34 Print reply

Posts: 3654
Die hek al gebruikt maar het gaat mij om de rest check bijv maar van die tuning bedrijfjus als 3BR enzo kun je ook je carters laten aanpassen en je caburateur polijsten en daarom vroeg ik me af of er ook andere oplossingen waaren of WAT ik weg moet vijlen in het carter.
 
KaWaReZ 13-8-2005 13:37 Print reply

Posts: 20582
carter geen flauw idee... je kan lude wel ff een inboxje sturen over cartervulling/carterdruk... die had dat geloof ik met Bart zn blok gedaan (of alleen zn cil/kop onder handen genomen)


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
BlackIce4 13-8-2005 13:42 Print reply

Posts: 3654
Njah hier word ik ook niet echt wijzer van. Maar ander probeer ik gewoon aan een extra blok te komen voor een klein beetje geld en dan probeer ik daar iets op uit. Geen zorgen ik deel het resultaat wel met jullie als wat word.
 
KaWaReZ 13-8-2005 13:43 Print reply

Posts: 20582
inbox lude gewoon (user/44 , neonlampje)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 1672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved