Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vastloper of warmloper of WAT????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31275 - Vastloper of warmloper of WAT????
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

furia robert 11-8-2005 12:01 Print topicpost
Posts: 80
Ik heb me gister toch iets raars mee gemaakt.. (ik heb er nog nooit iets over gelezen of gehoord..)

Ik reed fijn met m'n Furia naar een vriendin, en hij doet het heel prima... En ineens blokkeert m'n achterwiel of tenminste zo leek het, ik vol remmen en koppeling in, en ff kijken wat er aan de hand is. Het was donker, dus ik dacht.. Ik probeer gewoon verder te rijden we zien wel wat er gebeurt.

Ik reed dus verder, en er was niks aan de hand.. Tot ik weer een tijdje volgas in z'n 6 reed (eerste keer dacht ik dat hij ergens bij m'n wiel blokkeerde ofzo), toen hoorde ik lawaai bij m'n cilinder in de buurt, en alles blokkeerde weer. Weer vol remmen en koppeling, dat ging goed..

En op de terugweg reed de brommer gewoon netjes.. Ik was gewoon rustig naar huis gereden en hij klonk heel best.. Hij liep zelfs nog een halve minuut stationair voordat hij uitviel.. Dan kan het toch geen warmloper zijn?

Dus wat zou het probleem kunnen zijn? Morgen haal ik m'n cilinder eraf, maar ik begrijp gewoon niet hoe zoiets kan gebeuren..
 

Johnny B 11-8-2005 12:03 Print reply

Posts: 8381
wat doet die nu op het moment loopt die of zit de boel vast check effe je zuiger veer
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
S1lv3r 11-8-2005 12:05 Print reply

Posts: 5213
gewoon cilinder erafhalen, weet je zeker dat het je cilinder wel of niet is.
 
Speakerfreak 11-8-2005 12:05 Print reply

Posts: 4941
een warmloper is net geen vastnaaier, dan ragt ie nog gewoon door en hapt ie zichzelf net niet vast.
Soms Doet het dan niet en soms ook niet.
Welke kleur is je bougi? goed lucht filter erop? nog goede compressie? na zoiets moet je trouwens ook nooit volgas weer verder rijden, werd je cilinder trouwens erg heet?
 
Vieze naaiers hier
furia robert 11-8-2005 12:09 Print reply
Posts: 80
vandaag heb ik nog niet gekeken, ik zal dit weekend de cilinder er af halen.

Gisteravond liep hij dus na twee keer dit mee te hebben gemaakt gewoon weer door.. Was inderdaad beetje dom om na die eerste keer weer volgas door te gaan, maar goed.. ik had een beetje haast

Compressie weet ik niet, ik wacht al 3 maanden op een nieuw kickstart pedaal :s

En m'n standaard luchtfilter zit erop.

Dit bericht is gewijzigd door furia robert op 11-8-2005 om 12:11 uur.
 
Almer 11-8-2005 12:39 Print reply

Posts: 3325
kdenk toch echt een warmloper, had ik ook met mn spartamet
maargoed haal je cylinder der es af en bekijk ff of er krassen ofzo inzitten, bij mij was der niks te zien toen en alles deed het nog prima, hij had alleen niet veel compressie meer...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
bart de scootergek 11-8-2005 13:17 Print reply

Posts: 8916
zeker weten een warmloper, zuiger zet dan gewoon net iets teveel uit door de hitte en hapt zich vervolgens vast in de wand, doordat alles stil staat koelt hij weer af en kan je weer rijden.

trek je cilinder eraf, zal zeker wel wat schade hebben opgelopen, of anders je zuiger.

dit kan je ongeveer aantreffen:



beter zoek je de oorzaak van de warmloper op, anders monteer je nieuwe onderdelen en loopt hij vervolgens weer warm.
 
Honda RC-33
dirktimmer 11-8-2005 13:19 Print reply

Posts: 1737
waarschijnlijk zitten er nu nog resten van de zuiger aan je cil wand, ff met waterproof die eraf shuren, 400 of 800 ofzo. en zuiger polijsten of een nieuwe kopen..


 
Almer 11-8-2005 17:46 Print reply

Posts: 3325
en controleer de aanleiding even, verstopte olieaanvoer ofzo of olie op kan van alles zijn maar anders zet je er nieuw spul op en verlep je t weer, nieuwe zuigerveren iig derop...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
furia robert 13-8-2005 12:42 Print reply
Posts: 80
De olie is niet op, er zat zelfs veel meer in dan ik verwachtte. Ik denk dus dat er een grote kans is dat ergens een knik in een slangetje zat.

Ik ga zo de cilinder eraf halen, maar wat ik eigenlijk verwacht.. Dat m'n krukaslagers te heet zijn geworden, zou dat niet beter kunnen?
Want ik heb er nog nooit van gehoord dat bij een warmloper (boven de 10.000 toeren ofzo) de zuiger in??ns stil staat en zo strak zit dat hij een brommer die nog best hard rijdt af kan remmen en het wiel blokkeren?

Zo dus maar even de cilinder nakijken en als daar niks mis mee is overal flink veel olie verversen en wat extra erin stoppen. Kijken wat er gebeurt. Als de cilinder goed is moet ik misschien maar m'n krukaslagers vervangen?
 
Speakerfreak 13-8-2005 12:47 Print reply

Posts: 4941
jaja, is ALTIJD zo dat je achterwiel blokkeert hoor juist met veel toeren.
Lagers zullen wel flinke klap hebben gekregen maargoed, kun jij alleen achter komen. Cil. kitje eraf halen en je ziet en voelt het.

 
Vieze naaiers hier
SpeedY_the_Devil 13-8-2005 12:59 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: furia robert
De olie is niet op, er zat zelfs veel meer in dan ik verwachtte. Ik denk dus dat er een grote kans is dat ergens een knik in een slangetje zat.

Ik ga zo de cilinder eraf halen, maar wat ik eigenlijk verwacht.. Dat m'n krukaslagers te heet zijn geworden, zou dat niet beter kunnen?
Want ik heb er nog nooit van gehoord dat bij een warmloper (boven de 10.000 toeren ofzo) de zuiger in??ns stil staat en zo strak zit dat hij een brommer die nog best hard rijdt af kan remmen en het wiel blokkeren?

Zo dus maar even de cilinder nakijken en als daar niks mis mee is overal flink veel olie verversen en wat extra erin stoppen. Kijken wat er gebeurt. Als de cilinder goed is moet ik misschien maar m'n krukaslagers vervangen?


ik reed een keer 110 @ 11K en ik heb toeren nog nooit zo snel horen afnemen voordat ik t doorhad stond hij vast... (olie toevoer was ermee gekapt)

kijk ff of je speling voel op je krukas.

lagers kunnen miss warm lopen als je als een gek toeren heb gemaakt...
maar als je gewoon rijdt zal dat wel niet zijn
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
christianos 13-8-2005 19:18 Print reply

Posts: 20445
wat ik had laatst was dat me krukasmoer in de koppelingskant los was en onderin me blok lag, daardoor schoot steeds het tandwieltje van me krukas af en sloeg is steeds vast

vet vreemd, ik ga ervoor dat er iets niet goed is in je koppeling
 
furia robert 19-8-2005 1:37 Print reply
Posts: 80
dat klinkt ook best beroerd.

ik heb er wat olie in gegooid en hij rijdt weer goed genoeg. mocht hij een keertje vastlopen dan haal ik wel een nieuwe cilinder.. of tenminste zuiger

Voorlopig doet hij het nog, hooguit wat minder snel dan eerst maar ach..
 
fastkootje 19-8-2005 14:16 Print reply

Posts: 3150
je kan toch gewoon even je cilinder eraf halen dat is binnen een paar min gedaan... vraag het dan ook niet hier als je tohc niks doet wat ze zeggen
 
bobje 19-8-2005 14:22 Print reply

Posts: 2955
vriend van me heeft dit twee dagen geleden gehad toen we met de brommer terugreden van texel naar leiden(we stonden nog op texel). Dat was ook een warmloper. Ik zou ff goed kijken wat het is, voor je het weet sta je ergens stil en dan moet je lopen.
 
Sooner or later it's lager time

Dit topic is 2996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved