Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 5 bak of toch 6 bak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
Project: MTX80s moto...
BeF: aprili sr50 dit...
BeF: Verlichting van...
MF: Vakantie uitrust...
TF: watergekoelde ci...
BeF: Radiateur venti...
TF: Boek over tuning...
MF: Kymco KPW K-pipe...
BeF: Afstellen carbu...
BeF: Snelste am6 gie...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
User: Nick
User: thom7647
Auto: Overig Onbeken...
Auto: Overig Onbeken...
User: gerwin88
User: herco
User: Lykantroop
Gallery: BMW R1200RT
User: Maarten
FAQ: Carburateur opt...
   Online Users
   Er zijn 693 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31271 - 5 bak of toch 6 bak
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartos 11-8-2005 8:28 Print topicpost

Posts: 1372
Als ik met:

70 cc lc zeta
24 mik
opmaat uitlaatje

ga rijden wat zou dan de betere versnelings bak zijn 5 of 6 bak. En voor al waar om want ja of nee kan ik geen echt keus mee maken.
 

B-100 11-8-2005 8:30 Print reply

Posts: 1385
ik zou voor 6bak gaan, is betere verspreiding van toeren enzo
5 bak rijd ook zeer relaxt dat zkr, maarja, k weet niet hoeveel je van schakelen houd.

als je hem weer eens origineel wilt maken met 50cc ofzo dan zou ik gaan voor 5 bak, maar 6 bak opzig vind ik beter. precieze rede heb ik er niet helemaal voor. mss andere mensen aanvullingen?
 
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel
bartos 11-8-2005 8:32 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: B-100
ik zou voor 6bak gaan, is betere verspreiding van toeren enzo
5 bak rijd ook zeer relaxt dat zkr, maarja, k weet niet hoeveel je van schakelen houd.

als je hem weer eens origineel wilt maken met 50cc ofzo dan zou ik gaan voor 5 bak, maar 6 bak opzig vind ik beter. precieze rede heb ik er niet helemaal voor. mss andere mensen aanvullingen?


orier gaat hij toch nooit niet meer worden. Ben inmidels 18 rijbewijs bijna binne. de mtx is allen nog maar voor de hobby en dus gaat er nu echt door geeden worden 80 met 50 snel ben ik wel zat.
 
richard3 11-8-2005 8:56 Print reply

Posts: 5198
als je eenmaal een 6 bak hebt gehad wil je gewoon geen 4 of 5 bak meer zo simpel is het het rijdt zeker wel fijn je moet alleen idd van schakelen houden anders verveeld het snel

 
op naar de grote brommers
mb-gek 11-8-2005 9:00 Print reply

Posts: 10385
6 bak rijd gewoon relaxster en kan je de brom beter op toeren houden
maar wrom een 70 zeta lc met een opmaaat ?
kan je beter een mallosie of een polini laten bewerken en daar een opmaat voor laten maken
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
arie333 11-8-2005 9:49 Print reply

Posts: 693
zelf rij ik mt5 80cc met een 5 bak en ik heb in principe nooit problemen rijd heerlijk, dus snap nie wrom je perse een 6 bak zou moete hebben
 
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home.
Schrabbekerke 11-8-2005 9:59 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie333
zelf rij ik mt5 80cc met een 5 bak en ik heb in principe nooit problemen rijd heerlijk, dus snap nie wrom je perse een 6 bak zou moete hebben


Tja.. met 4 bak kan je ook heerlijk rijden, alleen vind ik dat bij de 6 bak uit de mtx80 AC de versnellingen niet echt lekker verdeelt zijn..
 
roymt5 11-8-2005 10:46 Print reply

Posts: 1238
je kunt rustiger rijden, ik heb met mun derbi ook een 6 bak, valt niet ver terug in zun toeren als je overschakelt is ook een voordeel
 
Derbi, The RED power,maar toch roeleert honda :-) AGV CREW Jaapie START DIE WAGEN!!
Schrabbekerke 11-8-2005 10:53 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roymt5
je kunt rustiger rijden, ik heb met mun derbi ook een 6 bak, valt niet ver terug in zun toeren als je overschakelt is ook een voordeel


Dat ligt maar net aan de tandwielverhoudingen in de versnellingsbak he..
 
S1lv3r 11-8-2005 10:55 Print reply

Posts: 5213
. laat maar :p

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 11-8-2005 om 10:55 uur.
 
Schrabbekerke 11-8-2005 11:11 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
. laat maar :p

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 11-8-2005 om 10:55 uur.


Ok..
 
ironbird 11-8-2005 12:48 Print reply

Posts: 1096
6 bak rijd zeker goed

ik rijd ori met 6bak met top van 55km/u

maar ja ik hou van schakelen dus ik vind er niets vervelend aan hoor...



 
Almer 11-8-2005 12:53 Print reply

Posts: 3325
vooral maar 5bak! anders blijf je schakelen en daar is niet zoveel aan...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
REPSOL_MIKE 11-8-2005 13:48 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
vooral maar 5bak! anders blijf je schakelen en daar is niet zoveel aan...


ligt eraan...de een houd van schakelen..dan zou ik juist een 6-bak nemen


 
bartos 11-8-2005 16:15 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
6 bak rijd gewoon relaxster en kan je de brom beter op toeren houden
maar wrom een 70 zeta lc met een opmaaat ?
kan je beter een mallosie of een polini laten bewerken en daar een opmaat voor laten maken



als je bedoelt dat opmaat duur is of zo das niet zo. Ik laat hem berekenen zal max 30 eurie kosten dan wil EES tuning hem gratis voor mij uit tekenen zo dat het boven langs seat pipe word die door me frame loopt als dat past. En school of stage bedrijfe mogen sponseren. Als nieuwe stage bedrijf me wil werken word hij van rvs en anders van plaat staal en dan heb een opmaat uit laat voor max 30 eurie en zelf veel tijd in.

En een 70 lc zeta en geen malossie om dat ik eigenlijk een zeta vetter vind omdat hij water gekoeld is.
 
bartos 11-8-2005 16:16 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE
[...]


ligt eraan...de een houd van schakelen..dan zou ik juist een 6-bak nemen





en als je niet zo van schakelen houd dan kan je altijd nog wel je rij style aan passen dat je wat rustiger rijd en meer op koppel zeg maar.
 

Dit topic is 995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved