Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelf cilinder kop afvlakken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 473 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31261 - zelf cilinder kop afvlakken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundappchefke 10-8-2005 17:58 Print topicpost

Posts: 1715
ik wil dus nu mijn cilinderkop afvlakken aleen ik gat dit niet mer een draai bank doen maar een freesbank
ik frees het nodigen der af
aleen dan blijven er bramen over en zeer kleine groeven die wil ik der ook uit hebbe
zou het werken als ik waterproefschuurpapier op een glasplaat leg goed nat maak en dan mijn cilinderkop dar lang overheen wrijf ???
 
verhuist maar blijft het zelfde

Neonlampje 10-8-2005 18:01 Print reply

Posts: 14825
Als je gewoon een vlakfrees gebruikt heb je geen bramen hoor

maar glasplaat werkt prima verder.. alleen meot je er dan wel voor zorgen dat je hem precies in het midden blijft drukken, anders wordt hij alsnog krom
 
Roedi-Loerbeek 10-8-2005 18:01 Print reply

Posts: 1492
Ik denk als je met een goede vrees doet, dat je het net zo netjes kan doen als met een draaibank.

 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
NX 125 10-8-2005 19:01 Print reply

Posts: 987
ik zou eerst zorgen dat y helemaal vlak zit opgespannen in die freesmachine
dat kan je best doen met een meetklokje voor het geval je dat nie moest weten

verder moet je wel de juiste frees gebruiken
want met een vingerfreesje moet je hieraan niet beginnen
best een vlakfrees en mss nog een mantelfrees of een hoekfrees

zolang het maar vlak is
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
MTX-speed 10-8-2005 19:05 Print reply

Posts: 1229
Machinaal is ok?. Maar doe het laatste stuk dan wel met de hand. Zo weet je zeker dat je de groeven eruit haald en kun je ook zomaar niet te hard gaan.
 
bartos 10-8-2005 19:13 Print reply

Posts: 1372
en hou ook rekening me dat de frees zelf echt vlak staat want neem aan dat je het wel nau keurig wil hebben.

dus niet allen met de graden op de kop maar ook ff checken
 
zundappchefke 13-8-2005 17:13 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos
en hou ook rekening me dat de frees zelf echt vlak staat want neem aan dat je het wel nau keurig wil hebben.

dus niet allen met de graden op de kop maar ook ff checken


dus als ik nu gewoon de kop inspan en een nieuwe matlen frees pak en de cnc instel op een zeer lage toevoer snelheid denken jullie dat er geen bramen overblijven ???

 
verhuist maar blijft het zelfde
bart de scootergek 13-8-2005 17:16 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke
[...]


dus als ik nu gewoon de kop inspan en een nieuwe matlen frees pak en de cnc instel op een zeer lage toevoer snelheid denken jullie dat er geen bramen overblijven ???




slim gedaan hoor, eerst je oude reply verwijderen en dan een nieuwe reply posten met dezelfde tekst ...


 
Honda RC-33
theredone51 13-8-2005 17:57 Print reply

Posts: 2506
onthoud wel dat een frees meestal onder een hoek staat, daarom word het resultaat ook mooier als je alles 1 kant opfreest ipv om en om
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.

Dit topic is 1001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved