richard3 |
10-8-2005 17:55 |
Posts: 5198 |
jah een gt4 is sneller als een ge2
timingen zijn beter
|
|
op naar de grote brommers |
|
SpeedY_the_Devil |
10-8-2005 17:55 |
Posts: 2711 |
is idd al voorbij gekomen..
ori begische ge2 is al snel..
en gt4 was volgens mij nog sneller... andere (betere) poorttimingen enzo..
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
Neonlampje |
10-8-2005 17:55 |
Posts: 14825 |
ja de zoekfunctie doet het jammergenoeg nog niet..
barry had er laatst een uitebreid topic over.
Er zijn verschillen, voornamenlijk qua timing. ge2 is minder snel dan gt4
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
10-8-2005 17:55 |
Posts: 17929 |
kleine vragen topic, is al vaker gezegd
een van die 2 is iig sneller
|
|
|
|
honda_for_life.com |
10-8-2005 17:56 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wimke84
hallo,
sorry als dit al ergens aan bod is gekomen, maar heb het nergens gevonden.
simpele vraag: Is er een verschil tussen een gt4 en een ge2 cilinder?
Zoja, waar zit het?
Mvg wimke
zit een verschil in
geloof dat het zo zit (niet zeker)
Nederlandse GE2 = slome 50cc
Buitenlandse GE2 = snele 50cc
GT4 = race
|
|
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)? |
|
Neonlampje |
10-8-2005 17:56 |
Posts: 14825 |
Maar je hebt dus ook cilinders waar ge2 op de buitenkant staat, en gt4 op de binnenkant. Dat zijn zegmaar de sneaky gt4tjes..
|
|
|
|
wimke84 |
10-8-2005 18:05 |
Posts: 4 |
aha zo dus,
(had al met die google search geprobeerd hoor, maar niks nuttig gevonden)
zal eens zoeken op "barry" dan maar.
(ben een Belg, dus binnenlands,... ligt ietsje anders dan neem ik aan).
gt4= race??? hoopte die op std brommertjes te vinden
toch vreend wel bedankt
|
|
|
|
Neonlampje |
10-8-2005 18:13 |
Posts: 14825 |
|
|
|
|
SpeedY_the_Devil |
10-8-2005 18:31 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
gt4 zul je niet zomaar op standaard brommers vinden, alhoewel ik wel vernomen had dat ze op een bepaald type ns1 zaten..
barry:
http://www.brommerforum.nl/user/5
mijn ns-1 heeft ook iets van ge4 of gt4... maar dat is 74,9 cc..
je heb wel een 50cc vor ns-1..
kan best zijn dat dat een speciale gt4 is..
maar dat type is dan dus geen cil voor nsr... maar voor 80 blok
Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 10-8-2005 om 18:32 uur.
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
10-8-2005 18:31 |
Posts: 10835 |
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
SpeedY_the_Devil |
10-8-2005 18:35 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
Deze?
http://www.brommerforum.nl/showtopic/30403/1
hij lijkt er op.. maar de 50cc cil die op ns-1 past (en mbx80 enz)
die is voor een 80cc blok.. en heeft dus super dikke wanden (heeft dees ook wel maar heb nog nooit een 50cc gezien eigenlijk...
niet op de wanden gelet ook
heb alleen ns-1 en mbx gehad.. rest wat ik wel eens gehad heb nooit aan gesleuteld
Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 10-8-2005 om 18:40 uur.
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
wimke84 |
10-8-2005 18:47 |
Posts: 4 |
Heb de topic die je bedoelde niet gevonden vrees ik, maar bij het zoeken naar de "barry-post" botste ik hierop:
de_koen schreef:
gt4 heeft idd ander membraan gedeelte, maar ook andere vorm van boostpoort .ge2 kan je niet dezelfde "vorm" geven als gt4 (volgens tuner waarmee ik sprak)
da moest ik dus hebben.
Ik heb nl al een gt4 cilinder reeds (deftig) getuned (voor aankoop hoor). Maar zal ??n dezer toch aan de versleten kant geraken.
Daarmee vroeg ik me af of ik een (belgische) ge2 met dezelfde timingen kon frezen als die gt4 die ik nu heb. (antwoord neen, zal dus een overmaat gebruiken).
Dat van die cr80 membramen wist ik al (heb er ??n liggen, maar zit nu een malossie membraam in reeds van de vorige eigenaar,( welke ook een cr80 membraam liggen had) dan neem ik aan dat die daar zijn redenen voor had. (ps 2 takt is nieuw voor mij, en waar je niets van kent blijf je best af)
mvg
edit ok jullie vonden hem dus wel, ps ik moet sneller leren typen
Dit bericht is gewijzigd door wimke84 op 10-8-2005 om 18:49 uur.
|
|
|
|
barry |
10-8-2005 19:30 |
Posts: 7387 |
ook zit er tevens ook nog eens versvhil in de snelle ge2 (de verschillende) qua deckheight hoogte, bij de 1ne heb je met een nsr zuiger en 1 voetpakking een deckheigt van 0, en bij de ander weer 1mm deckheigt... zit ook nog weer eens verschil in
|
|
He? |
|
[RRT] Lost-P |
10-8-2005 21:29 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Er zijn verschillen, voornamenlijk qua timing. ge2 is minder snel dan gt4
GT4 had dacht ik ook iets meer "vlees" zodat je weer wat extremer kon gaan toch?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
John Huijben |
10-8-2005 21:49 |
Posts: 2433 |
ik weet niet maar ik volg niet helemaal hoe een gt4 zoveel sneller kan zijn dan een ge2.
ik heb een gewone belgische ge2, en naberekend maar die cilinders zijn al heel erg snel. voor op de weg kun je als je het mij vraagt net zo goed een ge2 hebben als een gt4, ge2's zijn al bruut (uitlaatpoortbreedte van zon 70% en hoge timingen). als je sneller wilt kun ej m nog latijd laten tunen.
mischien als je echt gaat racen op het circuit dat je net ff wat beter af bent met een gt4, maar aangezien de meeste mensen die op de weg rijden toch niet alles optimaal hebben lijkt me een ge2 beter
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|