Ik rij voor het moment met een peugeot jetforce 50cc injectiemotor.
Ik zou er graag wat neon's en een radioinstallatie insteken.
Nu komt het probleem dit kost veel kracht en de batterij moet op kracht blijven als ik met de brommer wil rijden.Hiervoor zou ik een 2de batterij steken die afhankelijk de neon's en de radio bedienen maar de andere batterij niet leeghalen hiervoor wie kan mij helpen?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Tsxmeister
Ik rij voor het moment met een peugeot jetforce 50cc injectiemotor.
Ik zou er graag wat neon's en een radioinstallatie insteken.
Nu komt het probleem dit kost veel kracht en de batterij moet op kracht blijven als ik met de brommer wil rijden.Hiervoor zou ik een 2de batterij steken die afhankelijk de neon's en de radio bedienen maar de andere batterij niet leeghalen hiervoor wie kan mij helpen?
Het probleem is daarmee niet opgelost, je hebt nog altijd maar dezelfde oplaadcapaciteit, tenzij je iederre week of zo (of vroeger) je batterij met de hand aan een batterijlader wilt hangen??
Hoe wilde je dat met opladen doen? Want zo lang houd zo'n accu dat niet vol. Dan zal je 'm wss elke dag zelf met een druppelladertje moeten laden. Of je moet je electrisch systeem aanpassen dat je brommert alle 2 de accu's oplaadt.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Tsxmeister
nee das niet erg als de 1e batterij maar niet leegloopt met die neons en de radio dan kan ik nog altijd rijden he.
Als je dat niet erg vindt zou ik die 2e accu helemaal niet verbinden met je scooteraccu...
je kan je accu tog parrelel (ofzo) schakelen, denk wel dat je scooter genoeg laadstroom levert en anders inderdaad. opladen met een accu oplader eens in de week, want hij wordt wel gewoon bijgeladen dus duurt wel ff voordat beide accu's voledig leeg zijn.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: POM
of met diodes werken dat kan heel goed
worden ze beide opgeladen en los van elkaar leeg getrokken
Idd, daar is in de winkel gewoon een zgn diodebrug voor te koop, zijn er in verschillende types bijv:
-laad eerst accu 1 vol
-laad eerst de meest lege accu tot het niveau van de andere en dan beide
enz. enz.
vraag maar eens bij een autodealer.