Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kering vervangen tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31229 - kering vervangen tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HersenSpinsel 9-8-2005 0:42 Print topicpost

Posts: 2984
hoi, ik heb een probleem, er loopt olie van het blok acht3r mijn vliegwiel uit .. ik vermoed dat daar een kering zit die bij de krukas hoort ? kan je die vervangen zonder het blok te splitten ?

en nog iets, ik heb echt minimale speling als ik met de drijfstang verticaal heen en weer ga .. is dat echt zo erg ? heb geen zin om hele blok los te trekken

hopeloze K*t brommer ook altijd :P

 
HPT www.derbi-club.com!

chineesboer 9-8-2005 1:35 Print reply

Posts: 3676
keering achter je vliegwiel kun je dacht ik zo vervangen zonder blok te splitsen

En je hebt big-end speling denk ik... mag eigenlijk niks zijn...
 
46_thedoctor 9-8-2005 8:49 Print reply

Posts: 27
ja zeker moet jouwn blok gesplits worden en die speling in jouwn bigend moet er ook uit (kun je zo laten riviseren), als je dan toch het blok uitelkaar haald zet er dan ook meteen ff nieuwe krukas lagers op dan hoef je daar de eerste tijd ook niet meer bij.
 
herman103 9-8-2005 10:23 Print reply

Posts: 1352
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 46_thedoctor
ja zeker moet jouwn blok gesplits worden en die speling in jouwn bigend moet er ook uit (kun je zo laten riviseren), als je dan toch het blok uitelkaar haald zet er dan ook meteen ff nieuwe krukas lagers op dan hoef je daar de eerste tijd ook niet meer bij.



idd, maar als je je zuiger niet tegen de kop aan hoort tikken kan jij er me rijen tot dat je dat wel hoort, verder die keerring: ff 2 kleine gaatjes in de ouwe boren. dan 2 parkers er in draaien en dan de keerring er uit trekken met 2 tangen. nieuwe er in en rijen.


ikzelf heb met mijn mt heel lang met gaar big-end gereden. ik heb toen zon 1000 km gereden toen ie de kop al aan het neuken was! maar op een gegeve moment was het afgelopen, cilinder vernaggelt en de zuiger door midde

Dit bericht is gewijzigd door herman103 op 9-8-2005 om 10:25 uur.
 
Blijhoofd 9-8-2005 12:14 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
hoi, ik heb een probleem, er loopt olie van het blok acht3r mijn vliegwiel uit .. ik vermoed dat daar een kering zit die bij de krukas hoort ? kan je die vervangen zonder het blok te splitten ?

en nog iets, ik heb echt minimale speling als ik met de drijfstang verticaal heen en weer ga .. is dat echt zo erg ? heb geen zin om hele blok los te trekken

hopeloze K*t brommer ook altijd :P



gelijk bende reviceren heb er toen ook tijd mee rondgereden,maar op begeven moment kwam hoper slijpsel gewoon me uitlaat uitzetten

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
HersenSpinsel 9-8-2005 12:19 Print reply

Posts: 2984
oke ik weet genoeg, en me zuiger kwam idd al tegen de kop, er is ook een stukje uit mijn cilinderwand weg .. dus dat word reviseren.
 
HPT www.derbi-club.com!
KaWaReZ 9-8-2005 12:24 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
keering achter je vliegwiel kun je dacht ik zo vervangen zonder blok te splitsen

En je hebt big-end speling denk ik... mag eigenlijk niks zijn...



zeker weten dat je niet de oliekeerring (rechts) bedoelt die je "zomaar" kunt vervangen?, vliegwiel zat geloof ik echt vanuit het blok zelf

hoeveel toeren laat je em maken, je kunt er makkelijk mee rijden, maar binnenkort wat vernieuwen is wel aan te raden
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
HersenSpinsel 9-8-2005 13:12 Print reply

Posts: 2984
ik weet niet precies waar hij lek is.. maar ik vind het zoiezo een beetje raar dat mijn hele ontsteking onder het carterolie zit ? daar hoort volgens mij toch helemaal geen olie. ik heb hem wel schoongemaakt van de buitenkant omdat ik hem wou spuiten.. miss door het op de zij/kop leggen dat er olie ging overlopen ? .. maar de krukas speling is ook niet goed want me zuiger naaide de kop al.. en dus kan ik hem denk ik tocch maar beter reviseren
 
HPT www.derbi-club.com!
herman103 9-8-2005 13:23 Print reply

Posts: 1352
als je aan een nieuwe krukas gaat moet je toch al je keerringen vervangen dus dan is het probleem sowiso al wel opgelost als het goed is.
 
christianos 9-8-2005 13:27 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
ik weet niet precies waar hij lek is.. maar ik vind het zoiezo een beetje raar dat mijn hele ontsteking onder het carterolie zit ? daar hoort volgens mij toch helemaal geen olie. ik heb hem wel schoongemaakt van de buitenkant omdat ik hem wou spuiten.. miss door het op de zij/kop leggen dat er olie ging overlopen ? .. maar de krukas speling is ook niet goed want me zuiger naaide de kop al.. en dus kan ik hem denk ik tocch maar beter reviseren

is het naaien van de kop gekomen door de speling op de krukas , of is de speling op de krukas gekomen door het naaien van de kop?
 
Roedi-Loerbeek 9-8-2005 14:29 Print reply

Posts: 1492
is gewoon slijtage, dan krijg je zoiets
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
HersenSpinsel 9-8-2005 18:47 Print reply

Posts: 2984
F*ck

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 9-8-2005 om 18:52 uur.
 
HPT www.derbi-club.com!
HersenSpinsel 9-8-2005 18:51 Print reply

Posts: 2984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
ik heb nu de ontsteking er af en ben bezig met de koppeling.. als je die plaat die vast zit met bouten met veren erachter, loshaalt. Kom je bij de koppelingsplaten en daar in het midden zit dan zon moer die op een ander iets vast zit.. hoe krijg je die eraf want als je daar aan draait draait alles mee.. en als je de krukas blokkeert dan gaat hij over de koppelings platen slippen :S


 
HPT www.derbi-club.com!
Saknet 9-8-2005 18:54 Print reply

Posts: 10355
hej
als je kering lek is is dat meestal niet zonder reden waarschijnlijk je lager ook speling.

op de kop/op zn zij zetten, tja bij honda blokjes heb je zon overloop iets waar je blok olie uit komt stromen als je het blok scheef oid houd.. vanaf daar kan het in theorie wel weer onder je vliegwielkapje stromen

maar weet zo niet van tsx

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
HersenSpinsel 9-8-2005 19:05 Print reply

Posts: 2984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
hej
als je kering lek is is dat meestal niet zonder reden waarschijnlijk je lager ook speling.

op de kop/op zn zij zetten, tja bij honda blokjes heb je zon overloop iets waar je blok olie uit komt stromen als je het blok scheef oid houd.. vanaf daar kan het in theorie wel weer onder je vliegwielkapje stromen

maar weet zo niet van tsx




mm ok, maar hoe krijg je dan die koppeling los?
 
HPT www.derbi-club.com!

Dit topic is 728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved