Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31202 - krukas sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xXhonda-mtx-shXx 7-8-2005 15:20 Print topicpost

Posts: 72
ey ik heb een 2e hands blok en ik kan zien dat er flink op de krukas is geramt bij mn vliegwiel omdat de draat daar beschadigd is.

verder ziet ie er nog goed uit

ik vraag me af of hij nog goed is niet uit balans of krom ofzo

kan zon krukas tegen zon klap??
 

herman103 7-8-2005 15:24 Print reply

Posts: 1352
zon krukas kan wel tegen een klap maar als ze het draat al kapot geslagen hebben dan zou ik mijn twijfels gaan krijgen. je lagers zullen iig wel gaar zijn! als ie krom is kan je hem laten richten en ik denk dat je dat draad ook wel kan laten fixen maar dan is een nieuwe krukas denk ik goedkoper
 
xXhonda-mtx-shXx 7-8-2005 15:28 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103
zon krukas kan wel tegen een klap maar als ze het draat al kapot geslagen hebben dan zou ik mijn twijfels gaan krijgen. je lagers zullen iig wel gaar zijn! als ie krom is kan je hem laten richten en ik denk dat je dat draad ook wel kan laten fixen maar dan is een nieuwe krukas denk ik goedkoper


de kukas lagers zijn raar genoeg nog goed marja die kan ie ook vervangen hebbe

mar om um gewoon te laten chekke of ie nog recht is is dat duur?
 
redavac 7-8-2005 15:29 Print reply

Posts: 1716
kijken of hij recht is zal wel niet zo duur zijn, maar hem recht laten zetten wel, dan kan je mss beter wel een nieuwe krukas kopen.
 
Operator?? Give me the number of 911 fast!!
herman103 7-8-2005 15:38 Print reply

Posts: 1352
als te hem aan je big-end ront draait. dan kan je zelf wss wel zien of er een slag in zit ofniet. maar als je het echt 100% wilt weten dan moet je het laten doen. hem laten richten gaat je vies geld kosten. en kan je het draad niet weer goed krijgen met een baby vijltje als je dat hebt? ik doe het daar wel me en 9 van de 10 keer kan die moer er weer op
 
xXhonda-mtx-shXx 7-8-2005 15:43 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103
als te hem aan je big-end ront draait. dan kan je zelf wss wel zien of er een slag in zit ofniet. maar als je het echt 100% wilt weten dan moet je het laten doen. hem laten richten gaat je vies geld kosten. en kan je het draad niet weer goed krijgen met een baby vijltje als je dat hebt? ik doe het daar wel me en 9 van de 10 keer kan die moer er weer op


jah die draad is het probleem niet die krijg ik wel weer goed verder zie ik nix aan de krukas als ik um aan big-end ronddraai dus doe ik em er mar gewoon in denk

 
herman103 7-8-2005 15:44 Print reply

Posts: 1352
zaakje in elkaar drukken, starten. rijen. als ik er niets aan kon zien dan had ik de gok gewaagt
 
z-one 8-8-2005 14:34 Print reply

Posts: 10
echt goed is het niet
 
senda80cc 8-8-2005 14:42 Print reply

Posts: 3434
krukas laten richten kost maar 20 eurie man zou ik echt wel laten doen
 
Keep on rockin' in a free world
superior mt7 8-8-2005 14:55 Print reply

Posts: 2675
ik zou em ook gewoon in elkaar zetten, als je niet met je blote oog kan zien zit het wel goed lijkt me. Niet dat dat echt precies is maar heb al zo vaak 2e hands blokjes gehad waarvan de krukas twijfel achtig is en zelf rond gereden met krukas die echt schommelde als je em rond draaide. En dat is zelfs gewoon goed gegaan.
De lagers slijten dan wel sneller maar als je je krukas wilt laten richten dan moet je ook blok splitsen dus gewoon in elkaar zetten die handel
 
V8
herman103 8-8-2005 15:08 Print reply

Posts: 1352
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
ik zou em ook gewoon in elkaar zetten, als je niet met je blote oog kan zien zit het wel goed lijkt me. Niet dat dat echt precies is maar heb al zo vaak 2e hands blokjes gehad waarvan de krukas twijfel achtig is en zelf rond gereden met krukas die echt schommelde als je em rond draaide. En dat is zelfs gewoon goed gegaan.
De lagers slijten dan wel sneller maar als je je krukas wilt laten richten dan moet je ook blok splitsen dus gewoon in elkaar zetten die handel




idd ik had de gok ook genomen, want ongeveer het enige wat je kan verneuken zijn je krukas lagers als hij krom is. (als je pecht hebt je cil enzo ook) magoed, als je je blok splitst om de krukas te laten richten moet je je krukas lagers toch vervangen.
 
senda80cc 8-8-2005 15:10 Print reply

Posts: 3434
dat bedoel ik voor 50 euro heb je weer een perfect blokje dalijk verneuk je alleen meer dingen en dan kost het ng meer geld
maja eige keuze
 
Keep on rockin' in a free world
gekke henkie 8-8-2005 15:20 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103
[...]




idd ik had de gok ook genomen, want ongeveer het enige wat je kan verneuken zijn je krukas lagers als hij krom is. (als je pecht hebt je cil enzo ook) magoed, als je je blok splitst om de krukas te laten richten moet je je krukas lagers toch vervangen.



Als je krukas krom is kun je m het beste in de kliko gooien... met die toerentallen die zo`n ding draait... heb et wel ns meegemaakt dat ie kapot sloeg, en toen had ik dus een krukas uit 3 stukken,2 kapotte lagers, 2 gare carters, en mn cilinder was ook niet echt meer tiptop... als je wangen verdraaid zijn, kun je m zo laten uitlijnen, kost n euro of 20 (in mijn geval) maar zet er voor de zekerheid wel een nieuwe bigend set in... en die draad bij t vliegwiel is vaak gaar doordat ze de vliegwielmoer er scheef op draaien...

En btw... een krukas mag maximaal 0.02mm slingeren, en dat is met het blote oog niet te zien, dus zou het toch ff checke!

Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 8-8-2005 om 15:22 uur.
 
Ga toch krassen!
senda80cc 8-8-2005 15:24 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]



Als je krukas krom is kun je m het beste in de kliko gooien... met die toerentallen die zo`n ding draait... heb et wel ns meegemaakt dat ie kapot sloeg, en toen had ik dus een krukas uit 3 stukken,2 kapotte lagers, 2 gare carters, en mn cilinder was ook niet echt meer tiptop... als je wangen verdraaid zijn, kun je m zo laten uitlijnen, kost n euro of 20 (in mijn geval) maar zet er voor de zekerheid wel een nieuwe bigend set in... en die draad bij t vliegwiel is vaak gaar doordat ze de vliegwielmoer er scheef op draaien...

En btw... een krukas mag maximaal 0.02mm slingeren, en dat is met het blote oog niet te zien, dus zou het toch ff checke!

Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 8-8-2005 om 15:22 uur.


kijk en dat bedeolde ik ok al snap niet dat jullie met het blote oog konden zien dat die krukas scheef ik laat em ff uitlijnen voor 20euro(zoveel kost het bij mij ok) dan nieuwe lagers en keeringen en dan weet je zekerzz dat je het geod hebt gedaan

 
Keep on rockin' in a free world
superior mt7 17-8-2005 1:00 Print reply

Posts: 2675
en toch blijf ik er bij dat hert niet zon vaart loopt. zoals ik als zei had ik mega krommer kruk dat zag je zelf als je 99 procent blind was....en het enigste wat sleet waren de krukas lagers en dat viel zelfs redelijk mee.
en als je em wilt richten kan je ook meteen je lagers vervangen omdat je blok toch gesplitst is. daarom zeg ik knallen met die handel tot speling teveel word. En al helemaal als je met je blote oog niks ziet omdat je dan echt elke 2e hands kruk kan gaan richten.
Ow ja deze had wel sporen van hamerslagen maarja goed...

Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 17-8-2005 om 1:01 uur.
 
V8

Dit topic is 1948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved