Scarface |
6-8-2005 20:39 |
Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Wheely Boy
Een collega van mij heeft op z'n Derbi GPR een systeem laten inbouwen door Motoport voor 230,- euro.
Het systeem werkt dmv een schakelaar om te zetten, hierna kan z'n brommer maar tot z'n 3 schakelen en niet hoger.
Als ie hem uitzet gaat ie gewoon weer normaal door tot z'n 6.
Iemand enig idee wat voor begrenzer dit precies is, niet dat ik het zelf wil hebben want ben gewoon benieuwd omdat ik er nog nooit van gehoord heb?
Ik denk eerlijk niet dat een agent hier in zal trappen, beetje raar zo'n nieuwe brommer die maar 3 versnellings heeft en wel supersnel optrekt.
Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord.
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
richard3 |
6-8-2005 20:44 |
Posts: 5198 |
in dat geval zou ie perminend zijn en is het een goed gekeurde begrenser dus dat mag maar ik heb er nog nooit van gehoord wel dat het geprobeerd is maar of het werkt ??:S
|
|
op naar de grote brommers |
|
TZR50Rullezz |
6-8-2005 20:47 |
Posts: 1837 |
het beste zou dan zijn niet verder dan z'n 4 want je heb maar weinig bakken met 3 versnellingen
maar het zou verdomd handig zijn
|
|
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!! |
|
Inox |
6-8-2005 20:49 |
Posts: 271 |
Is wel zelf te maken.
Ja last op je schakelwals een pinnetje dat bij je derde versnelling net voor het gat van de neutraalsensor staat (bij honda gaat dit iig). Als je dan inplaats van je neutraalsensor een soort servo plaatst die een pen in het gat kan duwen, kan je niet hoger schakelen.
Ik weet niet of dit bij derbi ook mogelijk is.
|
|
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/ |
|
c4x9 |
6-8-2005 20:50 |
Posts: 48 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Wheely Boy
Een collega van mij heeft op z'n Derbi GPR een systeem laten inbouwen door Motoport voor 230,- euro.
Het systeem werkt dmv een schakelaar om te zetten, hierna kan z'n brommer maar tot z'n 3 schakelen en niet hoger.
Als ie hem uitzet gaat ie gewoon weer normaal door tot z'n 6.
Iemand enig idee wat voor begrenzer dit precies is, hoe dit werkt, niet dat ik het zelf wil hebben want ben gewoon benieuwd omdat ik er nog nooit van gehoord heb? Of lult die gozer uit z'n nek, wat ik niet van hem gewent ben
Dit bericht is gewijzigd door Wheely Boy op 6-8-2005 om 20:38 uur.
Ik weet niet precies hoe een derbi gpr schakelt. Maar het lijkt me wel onwaarscheinlijk.
Heb je het zelf al zien werken?
|
|
asdfasdfajer0o8u23i4r |
|
TZR50Rullezz |
6-8-2005 20:51 |
Posts: 1837 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Inox
Is wel zelf te maken.
Ja last op je schakelwals een pinnetje dat bij je derde versnelling net voor het gat van de neutraalsensor staat (bij honda gaat dit iig). Als je dan inplaats van je neutraalsensor een soort servo plaatst die een pen in het gat kan duwen, kan je niet hoger schakelen.
Ik weet niet of dit bij derbi ook mogelijk is.
dat moet dan wel een sterk pinnetje zijn want die halve gare blauw apen trappen nog wel eens beetje hard omhoog omdat ze denken dat ik een 6 bak heb i.p.v. 4
|
|
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!! |
|
-Tom- |
6-8-2005 20:56 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
in dat geval zou ie perminend zijn en is het een goed gekeurde begrenser dus dat mag maar ik heb er nog nooit van gehoord wel dat het geprobeerd is maar of het werkt ??:S
Hoe komen sommige mensen op het idee dat begrenzers toegestaan zijn :S Je brommer mag niet begrenst worden als 'ie is opgevoerd... En hij is niet permantent, want je kan 'm ook weer uitzetten. "Permanente" begrenzer is een langzame cilinder..
|
|
FTS Member |
|
Scarface |
6-8-2005 20:57 |
Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
Hoe komen sommige mensen op het idee dat begrenzers toegestaan zijn :S Je brommer mag niet begrenst worden als 'ie is opgevoerd... En hij is niet permantent, want je kan 'm ook weer uitzetten. "Permanente" begrenzer is een langzame cilinder..
Idd, Permanent betekend dus gewoon dat ie niet aan of uit kan worden gezet.
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
Inox |
6-8-2005 21:03 |
Posts: 271 |
Foto van dat pinnetje:
|
|
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/ |
|
richard3 |
6-8-2005 21:09 |
Posts: 5198 |
je moet er dan weer voorzorgen dat ie schakelt dat dit voor ons makkelijk is dat snappen wij wel maar die wouten niet als ze vragen stellen en is ie dus permanent en dan mag het heb het zelf nagevraagt
|
|
op naar de grote brommers |
|
brommercrazy |
6-8-2005 22:55 |
Posts: 2594 |
ja kan wel, ik heb het ook op mijn honda mtx
|
|
|
|
richard3 |
7-8-2005 0:24 |
Posts: 5198 |
3e versnellig is idd niet echt slim maar bij honda de 4 of zo kan makkelijk bij een gpr wordt het last als de wouten moeilijk gaan doen
|
|
op naar de grote brommers |
|
wipe-out |
7-8-2005 9:24 |
Posts: 7672 |
MF --> TF
|
|
|
|
areaderbi |
7-8-2005 11:49 |
Posts: 163 |
Een pinnetje erin is wel een toegestane begrenzer als die onder het rijden er maar niet uit kan. Een prop in de uitlaat is toch ook een permanente begrenzer! Maar of hij dat pinntje tijdens het rijden terug kan trekken betwijfel ik!
|
|
|
|
rene-RX |
7-8-2005 12:36 |
Posts: 2018 |
zon begrenser wil ik ook maarja 230 euro voor een begrenser beetje duur maarja zo duur kan een boete ook zijn
en zo te horen is dit nog al moeilijk zelf te maken :(
|
|
www.apriliaforum.nl |
|