Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voorschijfrem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 743 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31192 - voorschijfrem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hidde a.k.a. Mb 6-8-2005 17:52 Print topicpost

Posts: 602
Als ik mijn voorrem inknijp moet je egt hard knijpe voordati remt.

En als ik stil sta en ik knijp me rem in en ik duw me mb naar voren dan beginti btje te trillen (wel met moeite dan).
Wat is hier het probleem want ut hoort ni zo
 

tsxj oran 6-8-2005 17:59 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hidde a.k.a. Mb
Als ik mijn voorrem inknijp moet je egt hard knijpe voordati remt.

En als ik stil sta en ik knijp me rem in en ik duw me mb naar voren dan beginti btje te trillen (wel met moeite dan).
Wat is hier het probleem want ut hoort ni zo

haal alles ff los schuur het op maak het schoon
en als je geen stalen remleidingen heb koop stalen remleidingen dat scheelt in remkracht
 
oud
Exision 6-8-2005 18:00 Print reply
Posts: 283
Eerder remleidingen even ontluchten
 
honda_2takt_power 6-8-2005 18:00 Print reply

Posts: 6744
denk dat je remblokkies op zijn
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
SpeedY_the_Devil 6-8-2005 18:02 Print reply

Posts: 2711
eerst je remblokje checken ja anders verneuk je heel snel je schijf..

en stalen remleidingen zijn overbodige luxe bij brommers.. normaal rem je al hard zat..

kijk ff of je moet ontluchten en eventueel bijvullen.

maar ik denk dat t je remblokjes zijn
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
tsxj oran 6-8-2005 18:03 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
eerst je remblokje checken ja anders verneuk je heel snel je schijf..

en stalen remleidingen zijn overbodige luxe bij brommers.. normaal rem je al hard zat..

kijk ff of je moet ontluchten en eventueel bijvullen.

maar ik denk dat t je remblokjes zijn

het is een mb ik wil niemand kwetse ofsow maar egt luxe is dat niet en daarbij nog dat die remleidingen meestal al wat veroudert zijn en stalen remleidingen zijn gewoon beter

 
oud
Hidde a.k.a. Mb 6-8-2005 18:05 Print reply

Posts: 602
maar meestal als er lucht in leiding zit dan remti tog helemaal ni

en hoe weetik of men remblokjes versleten zijn
 
bart de scootergek 6-8-2005 18:05 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

het is een mb ik wil niemand kwetse ofsow maar egt luxe is dat niet en daarbij nog dat die remleidingen meestal al wat veroudert zijn en stalen remleidingen zijn gewoon beter




idd een rubberen slang gaat rekken na een tijdje, en aangezien de meeste mb's wel aardig oud zijn kan dat wel klopppen, dus als je remt dan gaat er remdruk verloren omdat de slang uitzet. met stalen remleidingen heb je dit niet tot nauwelijks en gaat dus bijna alle remdruk ook daadwerkelijk naar de zuiger toe.
 
Honda RC-33
SpeedY_the_Devil 6-8-2005 18:07 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hidde a.k.a. Mb
maar meestal als er lucht in leiding zit dan remti tog helemaal ni

en hoe weetik of men remblokjes versleten zijn


gewoon ff dichtbij kijken of je wat kan zien..
zie je niks of nie goed..
haal dan ff je remklauw eraf en kan je kijken..
t zijn 2 stalen plaatjes met daarop een soort remspul..
als je zo goed als alleen maar een metalen plaatje heb moet je t vervangen..

??k als t maar bij 1 van de 2 is
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Hidde a.k.a. Mb 6-8-2005 18:09 Print reply

Posts: 602
ik kijk wel ff wat het verschil is tusse die van mij en die van me broer (die remt wel goed)
 
c4x9 6-8-2005 18:15 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hidde a.k.a. Mb
Als ik mijn voorrem inknijp moet je egt hard knijpe voordati remt.

En als ik stil sta en ik knijp me rem in en ik duw me mb naar voren dan beginti btje te trillen (wel met moeite dan).
Wat is hier het probleem want ut hoort ni zo



Heb je je remsysteem al ontlucht???
 
asdfasdfajer0o8u23i4r
mb-gek 6-8-2005 18:24 Print reply

Posts: 10385
wass is de rubber leiding gaar heb ik ook al met een paar leidingen van me mb gehad
had nog een stalen liggen die erop gegooit en de rem was weer goed
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Fievet 6-8-2005 19:18 Print reply

Posts: 1556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: c4x9
[...]



Heb je je remsysteem al ontlucht???



Wss moet je ontluchten want je heb een beetje sponseffect nu als ik het goed begrijp
 
c4x9 6-8-2005 19:53 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
wass is de rubber leiding gaar heb ik ook al met een paar leidingen van me mb gehad
had nog een stalen liggen die erop gegooit en de rem was weer goed


Als je nog nooit ontlucht hebt zou ik dat eerst eens doen

Ik maak er dit weekend nog wel even een faq voor .. is altijd handig.
 
asdfasdfajer0o8u23i4r
Roedi-Loerbeek 6-8-2005 20:12 Print reply

Posts: 1492
oja, meneer hierboven weet het weer beter. maareh als er lucht in je leiding zit remt hij of helemaal niet of je moet je hendel een heel stuk verder intrekken dan normaal.

En hij moet nu hard knijpen dus heeft hij wel druk en zijn zijn remblokjes gewoon op en remt hij nu ijzer op ijzer.


en schaapie hierboven---> er is al een faq van en neeh heb ik geen zin in om op te zoeken.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
ironbird 6-8-2005 20:13 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek

en schaapie hierboven---> er is al een faq van en neeh heb ik geen zin in om op te zoeken.


nou ik wel

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/21

 

Dit topic is 1572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved