Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vragen MTX R2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31180 - Vragen MTX R2
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_driver 5-8-2005 21:21 Print topicpost

Posts: 1574
Hier een paar vragen:

1. Als het goed is past de voorvork in een mtx sh. Dan moet je wel de hele voorvork en t stuk etc omzetten. Mijn vraag is of je dan een andere maar balhoofdcups nodig hebt.

2.Is een kabelboom van een R2 exact hetzelfde als die van een sh? (behalve het verschil in temperatuurmeting)

3. Kan een tank van een R2 op een sh, zodat alle kappen van een R2 ook op de sh kunnen?

4. Kan een zadel van een R2 op een sh?
 

mr200r 6-8-2005 1:42 Print reply
Posts: 5122
Nee, alle onderdelen van een r2 zijn gebaseerd op een mtx 125/200
frame bv de zijkappen hebben 4 sleuven een sh 3.
De vork is dikkerolie/luchtfilter zit anders tank is groter
en de tankkapjes zijn ook onders het zadel is ook onderdeel
van het achterspadbord.Electrisch zal het niet veel schelen.
 
mr200r
Honda_driver 6-8-2005 13:48 Print reply

Posts: 1574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
frame bv de zijkappen hebben 4 sleuven een sh 3.


Passen die niet gewoon op sh dan?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
De vork is dikkerolie/luchtfilter zit anders tank is groter.


Maar kun je die voorvork niet gewoon omzetten. Gewoon de balhoofdcups van een R2 in het frame van een sh en dan de complete voorvork omzetten in sh??



 
YAMAHAPOWER 6-8-2005 13:54 Print reply

Posts: 822
sh kabelboom moet op een nsr lijken....
r2 niej:P
 
mr200r 6-8-2005 13:58 Print reply
Posts: 5122
Er was hier een jongen die had een sh met r2 vork
maar die heeft ook moeten lassen.
de frames zijn verschillend,ik heb op mijn zwarte 200r een
3sleuven zykap past ook niet zit met tairips vast.
Het balhooft van een mtx 200/125/r2 komt overeen met een
xl 500.
 
mr200r
Honda_driver 6-8-2005 14:05 Print reply

Posts: 1574
weet je niet meer wie die jongen was

 
mr200r 6-8-2005 14:49 Print reply
Posts: 5122
Ik weet zijn naam ff niet meer maar iedereen kon hem.
 
mr200r
Schrabbekerke 6-8-2005 15:04 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Ik weet zijn naam ff niet meer maar iedereen kon hem.


Martinus? ?

 
-Niellesie- 6-8-2005 15:11 Print reply

Posts: 6454
tank,kappen,zadel passen niet
voorvork moet of een andere kroonpen in of andere lagercupjes worden gedraait
 
allalallalallalalallalala
Sjoerd. 6-8-2005 15:24 Print reply

Posts: 2607
is niet moeilijk, neem vork met kroonstukken en al, maak de SH pen passend in de R2 pen.
Dan kunje de sh klok dr op bouwen, deed ik wel, door het voorste stuk van sh op r2 te lassen, eerst kortslijpen, pasmaken dan vastalssen..

voor de rest, gebruik je eigen handigheid, heb je die niet, blijf dan gewoon met een sh vork rijden of knal er een ns1 vork ofzo in...





aldus martinus

Ik wou op mijn MTX een schijfrem voor maar wel mijn spaakwielen behouden...

Kwam dus al gauw op het idee een R2 vork op mn SH te monteren...
Later heb ik bij een maat van me precies hetzelfde gedaan.

Hier dan de FAQ:

Benodigdheden:
Om te beginnen heb je een MTX-SH uiteraard en een MTX-R2 voorvork met wiel ed en dan de twee kroonplaten met ringen, moeren ed.
Draaibank voor bus(sen), TIG lasapparaat.


Men neme oa een R2 voorvork

Onderkroonplaat/Kroonpen:
Aangezien de R2 kroonpen dikker is dan de SH pen moeten we de SH pen op het R2 onderkroonstuk zetten.
Dat doe je als volgt:

Men neme... de twee onderste kroonplaten met kroonpennen
Als eerste meet je de uitsteek van de SH pen op!! (ik meen zon 190 mm)
Dan slijp je beide pennen van de kroonplaten af.
Dan heb je de dunne (SH) kroonpen nodig en de MTX-R2 onderkroonplaat.
Om de SH pen op het R2 kroonstuk ze zetten zul je vanwege het diameter verschil een opvulbus moeten monteren, die bus maak je op de draaibank, pers je om de SH pen heen en de SH pen met bus pers je in het R2 kroonstuk (let op de +/- 190 mm uitsteek!!)
Daarna leg je een mooi lasje aan de onderkant van de kroonplaat over alle drie de materialen (kroonplaat = alu,opvulbus =kan van automatenstaal,kroonpen = staal o.i.d.)


Aan de onderkant leg je een mooi cirkelvormig lasje..

Ik heb het gelast met TIG-las, gaat prima, hoe sterk het is weet ik nie, zorg daarom dat je de pen er goed vast ingeperst hebt,lassen doe je gewoon met een normaal puntje, hoeft nie perse met alu puntje ofzo.

Nu kun je in feite je r2 vork al monteren..

Bovenste gat opvullen:
Wat je verder nog kan doen, is nie perse nodig, is de bovenste kroonplaat ook van een ring voorzien in het gat waar de dunnere SH pen doorheen gaat.

Cockpitje omzetten:
Verder kun je natuurlijk je SH cockpitje op je R2 kroonplaat zetten.
Je slijpt het voorste deel van de SH kroonplaat af, zo ook bij het R2 kroonstuk, dan slijp en meet je net zolang tot je het SH voorstukje op de R2 plaat kunt zetten.


Je slijpt, zaagt etc, het kroonstuk van r2 op maat en het kleine stuk van sh opmaat om hettegen elkaar te kunnen lassen...


Hier zijn is het sh "cockpit bevestigingsstuk" aan de r2 kroon vastgelast


Onderkant mooi vlak slijpen..


------------------------------------------------------------

Een kabelboom is hetzelfde, aldus de KB.

-------------------------------------------------------------

zo alstu

Dit bericht is gewijzigd door AR50Gast op 6-8-2005 om 15:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door AR50Gast op 6-8-2005 om 15:28 uur.
 

Dit topic is 587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved