Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - race cdi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #31168 - race cdi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-krul 5-8-2005 16:47 Print topicpost

Posts: 2981
ik heb een vraagje, ik heb op de garagezoldr nog een race cdi liggen.
maar wat is nou het effect op het resultaat?
en hoe moet je hem aansluiten, hij heeft 5 draden om hem aan te sluiten

alvast bedankt
 

mt tuning 5-8-2005 17:01 Print reply
Posts: 34
is het voor een honda?
 
honda-mbx 5-8-2005 17:02 Print reply

Posts: 1688
zeker zo'n daytona geval?
die cdi haalt het dipje bij 7k weg, en zou meer toeren aan kunnen..
 
ik vlam je..
[RRT] Lost-P 5-8-2005 17:02 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
zeker zo'n daytona geval?
die cdi haalt het dipje bij 7k weg, en zou meer toeren aan kunnen..



cdi heeft een vele malen betere ontstekingscurve dan de ori. cdi's (en sommige "snelle" cdi's), en zorgt dus voor een beter toerenverloop etc.
 
Chille Tune shit dan
mt tuning 5-8-2005 17:03 Print reply
Posts: 34
een race cdi die verlaat je ontsteking meestal al vanaf het begin en normale cdi's van honda pas bij 7000 toeren ofzo,
en die vijf raden is net als bij een normale cdi, je moet de kleurtjes aan elkaardoen maar nu heb je geen stekkertje, dus alles ff los knippe en overal een plugie aan
 
wipe-out 5-8-2005 17:07 Print reply

Posts: 7672
TF --> EF
 
Dakana 5-8-2005 17:39 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt tuning
een race cdi die verlaat je ontsteking meestal al vanaf het begin en normale cdi's van honda pas bij 7000 toeren ofzo,


verlaat?....
 
[RRT] Lost-P 5-8-2005 17:39 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


verlaat?....



naarmate je meer toeren maakt moet je ontsteking verlaten ja...
 
Chille Tune shit dan
Dakana 5-8-2005 17:53 Print reply

Posts: 739
ja, heb even wat zitten zoeken snuffelen en door lezen, bij 2takt dus vroeg op lage toeren en later op hoge toeren
grappig, dat was me nog onbekend, simpel weg om dat bij 4takt kompleet andersom is daar best minder vervroegen lage toeren en veel vervroegen hoge toeren..

okee, sorry
 
NSR-krul 5-8-2005 18:27 Print reply

Posts: 2981
dus het zorgt e alleen voor dat je brom meer toeren aan kan (simpel gezegt :P)
 
mt tuning 5-8-2005 18:52 Print reply
Posts: 34
als je een standaard brommertje heb zal het niet veel verschil maken, als je cilinder veel meer toere kan make maar door die cdi een soort van begrenst wordt omdat dieniet meer toeren aankan, ga je er ind. harder door en kan meer toeren aan ja
 
NSR-krul 5-8-2005 19:01 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt tuning
als je een standaard brommertje heb zal het niet veel verschil maken, als je cilinder veel meer toere kan make maar door die cdi een soort van begrenst wordt omdat dieniet meer toeren aankan, ga je er ind. harder door en kan meer toeren aan ja


is 70 cc, hij draait meestal goed wat toeren
 

Dit topic is 829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved