ik heb een vraagje, ik heb op de garagezoldr nog een race cdi liggen.
maar wat is nou het effect op het resultaat?
en hoe moet je hem aansluiten, hij heeft 5 draden om hem aan te sluiten
een race cdi die verlaat je ontsteking meestal al vanaf het begin en normale cdi's van honda pas bij 7000 toeren ofzo,
en die vijf raden is net als bij een normale cdi, je moet de kleurtjes aan elkaardoen maar nu heb je geen stekkertje, dus alles ff los knippe en overal een plugie aan
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mt tuning
een race cdi die verlaat je ontsteking meestal al vanaf het begin en normale cdi's van honda pas bij 7000 toeren ofzo,
ja, heb even wat zitten zoeken snuffelen en door lezen, bij 2takt dus vroeg op lage toeren en later op hoge toeren
grappig, dat was me nog onbekend, simpel weg om dat bij 4takt kompleet andersom is daar best minder vervroegen lage toeren en veel vervroegen hoge toeren..
als je een standaard brommertje heb zal het niet veel verschil maken, als je cilinder veel meer toere kan make maar door die cdi een soort van begrenst wordt omdat dieniet meer toeren aankan, ga je er ind. harder door en kan meer toeren aan ja
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mt tuning
als je een standaard brommertje heb zal het niet veel verschil maken, als je cilinder veel meer toere kan make maar door die cdi een soort van begrenst wordt omdat dieniet meer toeren aankan, ga je er ind. harder door en kan meer toeren aan ja