Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - ontstekings probleem HPI 2005

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #31160 - ontstekings probleem HPI 2005
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2405 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 4-8-2005 21:30 Print topicpost

Posts: 7387
ik heb een probleempje

laatst heb ik 2uur lang non stop zitten crossen met mijn crossbrommer, er zit een hpi2005 op. het ging echt perfect, brommer hield het prima uit.

maar afgelopen dinsdag ging ik weer crossen, en binnen 10min was er al 1 bougie er doorheen gegaan! de elektrode van de bougie was helemaal weggesmolten! bij de volgende bougie ook het probleem. dit kwam echter alleen voor wanneer je continu in zijn powerband zat. onder zijn powerband hield die het wel vol! wel moeizaam.

wat ik dus raar vind. is dat er is niks aan de setup veranderd. waarom die nu dan in 1x alle bougies er doorheen ragt?

hij heeft 3mm voorontsteking (staat voorgeschreven).
als ik dit nu wil oplossen, moet ik hem dan vroeger of later zetten? overgens werdt de cil niet te heet, die is niet boven de 75graden uitgeweest....


 
He?

[RRT] Lost-P 4-8-2005 21:31 Print reply
Posts: 4578
vaagheid

Maar ik zou zeggen dat hij dan eerder later zou moeten dan eerder?

btw, TF --> EF

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 4-8-2005 om 21:32 uur.
 
Chille Tune shit dan
barry 4-8-2005 21:48 Print reply

Posts: 7387
denk et ook. maar hweet het niet.

enigste wat er overgens veranderd is tussen die 2x crossen is, is dat de cilinder is gehoond met een nieuwe zuigertje, voor de rest niks...

enigste, wat misschien mogelijk is, wat mij sterk lijkt, is dat door de nieuwe zuiger dat de compressie een stukje hoger is, en daardoor de ontsteking wat anders verloopt en de bougie dat niet niet kan hebben en daarvoor net tegen het max stond?

vind het maar vaag...
 
He?
[RRT] Lost-P 4-8-2005 22:19 Print reply
Posts: 4578
wel vreemd jah, lijkt me niet dat die hoonbeurt ZOVEEL uitmaakt
Maar, probeer de ontsteking ietsjes later, werkt t niet, naja dan weet je iig dat dat t niet is
 
Chille Tune shit dan
HersenSpinsel 5-8-2005 7:17 Print reply

Posts: 2984
misschien moet er wel een andere warmte graad bougie in. je kan het proberen.. maar idd eerst even die ontsteking wat later zetten
 
HPT www.derbi-club.com!
StefanB 5-8-2005 14:21 Print reply

Posts: 2591
later lijkt me niet... ik had m'n hpi 05 op 4mm voorontsteking staan op m'n mhr.. dat reed ook perfect zonder bougies te killen.
 
E24 M30b35@GT3576
Joscross 5-8-2005 14:41 Print reply

Posts: 12501
Door het crossen toevallig niet de grondplaat los getrilt en verschoven ofzo?
En ik geloof dat je na een hoon beurt je afstelling een stuk armer kan zetten, maar hoe dat verband kan hebben zie ik zo niet..
 
barry 5-8-2005 15:37 Print reply

Posts: 7387
toen ik mijn ontsteking controleerde zal alles nog goed vast!
 
He?
barry 5-8-2005 15:54 Print reply

Posts: 7387
nah als die weer loopt dan zal ik wel eens kijken wat die weer doet


 
He?
I Love 70cc 5-8-2005 16:30 Print reply

Posts: 83
Zat er verschil in weer tussen de 2 keren crossen.. vochtigheid kan ook veel doen..!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-8-2005 16:31 Print reply

Posts: 17929
spie niet gebroken waardoor je rotor verschoven is?
 
[RRT] Lost-P 5-8-2005 16:32 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
spie niet gebroken waardoor je rotor verschoven is?



Bij een HPI...
 
Chille Tune shit dan
xander_cage 5-8-2005 16:33 Print reply

Posts: 198
door het uighoonen een hogere compressie, die zorgt voor een hogere temperatuur?? misschien iets rijker zetten, maar check eerst je ontsteking
 
tuning f(4)ever
barry 5-8-2005 16:42 Print reply

Posts: 7387
rotor verschoven zou heel misschien kunnen, nu moet ikw el zeggen, net blok gesplitst, heb nog nooit gehad dat een vliegwiel zo vast op mijn krukas zat! damn wat moest ik een kracht zetten op mijn poelietrekker!

dus dat zal het wel niet geweest zijn.
dat 2 uur crossen was overgens met 28graden ong
nu was het 20graden...

zat een sproeier 210 in, en de bougie kleur was voorheen altijd goed, donker bruin, dus iets te groot.

maar het zal allemaal wel. ik heb het blok nu uitelkaar liggen, linker krukaslagers is ook helemaal kapot gelopen. dus ik vervang de boel nu eerst ff.
en ga als alles weer in elkaar zit wel weer ff testen....
 
He?
[RRT] Lost-P 6-8-2005 12:17 Print reply
Posts: 4578
linkerkrukaslager was dus gaar? niet de keerring ook, dattie gewoon flink vlase lucht stond te trekken oid, en daardoor bougie verneukte? lijkt me niet, merk je nogal natuurlijk :-s
 
Chille Tune shit dan
MT70-nolimit 6-8-2005 13:00 Print reply

Posts: 4322
Ik heb ook wel eens last gehad van dat je om de paar minuten een bougie op rookt, toen heb ik men CDI in de prullenbak gemikt en er een andere op gezet en daarnaa nooit meer problemen.
 
gaat lang goed

Dit topic is 2405 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved