Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - seatpipe mt materiaal.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31150 - seatpipe mt materiaal.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fastkootje 4-8-2005 18:31 Print reply

Posts: 3150
welk soort ijzer raadje me aan trouwens?
 
SpeedY_the_Devil 4-8-2005 18:32 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
Voor die foto moet je de gallerij van m'n MTX eens bekijken.
En @ Speedy: Hetgeen hij bedoelt is dat als je stap 1 doet, je normaal gezien dan geen gat meer hebt vanonder. Je krijgt een V met enkel bovenaan openingen. Als je daar dan een stukje onderaan aanlast, dan moet je eerst zien dat jeterug een gat in je V-punt maakt.


daarvoor moet je hem oook schuin afzagen tot de helft
of je slijp na t lassen een puntje eraf..
zoals ik al zij.. gebruik beetje fantasie


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faskootje
welk soort ijzer raadje me aan trouwens?


gewoon normaal ijzer.. roestvrij schijnt te lang warm te blijven..
darna gewoon spuiten enz.. roest t ook niet..


-edit-
ik ben ff eten zie t zo wel weer
Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 4-8-2005 om 18:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 4-8-2005 om 18:35 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Aard 4-8-2005 18:34 Print reply

Posts: 710
Voor een seat pipe zou ik voor een dunwandige stalen buis kiezen.
Hier kun je veel kansen mee op, een pijpenbuiger huren ofzo en zo op de gewenste manier buigen.
Of je stookt heb warm en buigt hem dan in de bankschroef ofzo.
Of anders steeds doorzagen onder een bepaalde hoek, aan elkaar lassen en zo tot je klaar bent.
 
fastkootje 4-8-2005 18:36 Print reply

Posts: 3150
die stalenbuiger hebbe we hierdenk wel... maar is dat gewoon rvs of gewoon staal? en kan je dat gewoon bijv bij gamma halen? en is dat gewoon met normaal lasapparaat te doen?

 
fastkootje 4-8-2005 18:37 Print reply

Posts: 3150
eetse trouwens:P speedyyyy
 
Aard 4-8-2005 18:44 Print reply

Posts: 710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
die stalenbuiger hebbe we hierdenk wel... maar is dat gewoon rvs of gewoon staal? en kan je dat gewoon bijv bij gamma halen? en is dat gewoon met normaal lasapparaat te doen?



Normaal staal kun je gewoon lassen met een huis tuin en keuken apparaat. Rvs heb je andere electroden nodig, ik ga er vanuit dat je gewoon een electrisch lasapparaat hebt.

Waar je die buisen kunt halen, bij de gamma kan wel misschien weet ik niet, stalen verwarmingsbuis ofzo, zal niet al te dik zijn.

Anders ga je naar een lokaal constructie of metaal bedrijf in de buurt en vraag je daar of ze iets hebben voor je.

 
Razor 4-8-2005 19:05 Print reply

Posts: 1554
Ok komt ie dan,

Ik zelf heb een rieju rr, en heb daar ook een dubbele uitlaat op gemaakt. En ik ken nog 2 mensen die dat ook hebben gedaan, alleen dan dubbele seatpipe hebben gedaan.

Je moet gewoon naar een verwarmingsbedrijf gaan, die hebben elke buis op juiste maat, snijden ze makkelijk op maat voor je en kunnen ze in elke juiste vorm vinden.
Over de ophanging (ikzelf heb 3 bouts ophanging) had ik beetje moeilijk gedaan maar lukte wel goed. Ik had een stuk plaatstaal genomen en daar een rond gat uit gezaagd, ter groote van me demper, daar vervolgens weer een 22mm gat in voor de buis en 3 kleine gaatjes voor de bouten van me demper.

Maar je kan bij een gemiddelde ijzerhandel ringen halen, dus hoef je ze niet uit plaatstaal te zagen, wel moet je die 22mm gat in maken (of bij mt andere diameter dat weet ik niet precies). En paar losse gaatjes voor de bouten.

Je kan voor het gemak een knelkoppeling erop zetten op je uitlaat, en vanuit daaruit het beste gaan werken met verwarmingsbuis, en dan inderdaar een Y vorm maken zoals dit:



En je moet wat hittebestendig rubber, of dikke pakking, of foam (zoals op plaatje) er tussen doen.

 
blowdown en een powerband te koop!
SpeedY_the_Devil 4-8-2005 19:08 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonardo
afbeelding



kijk das een mooier voorbeeld van me tekening

moet zo wel lukken toch? anders horen we t wel weer
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
fastkootje 4-8-2005 20:19 Print reply

Posts: 3150
ja bedankt allemaal!!!
 
onraad 4-8-2005 20:27 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonardo
Ok komt ie dan,

Ik zelf heb een rieju rr, en heb daar ook een dubbele uitlaat op gemaakt. En ik ken nog 2 mensen die dat ook hebben gedaan, alleen dan dubbele seatpipe hebben gedaan.
...


Heb je nu twee dempers met een andere kleur naast elkaar hangen? Dat moet toch nergens op lijken ( qua kleur dan, bevestiging en ophanging is mooi gedaan of heb ik het nu mis?

 
fastkootje 4-8-2005 20:32 Print reply

Posts: 3150
eey trouwens... kan je die dingen lassen van de verwarmingsdingen? en laat je dat ijzer door hun zelf buigen of kan je het zelf?
 
NSR design 4-8-2005 21:20 Print reply

Posts: 254
volgens mij kan je best inox gebruiken hoor!
roeste nooit, en valt nog redelijk makkelijk te bewerken!
heb mijn ganse uitlaat gemaakt uit inox, en is vrij goed gelukt
mocht je er vragen over hebben, mag je altijd iets laten weten hoor
Greetz tom.
 
[RRT] Lost-P 4-8-2005 21:20 Print reply
Posts: 4578
inox is rvs voor de duidelijkheid
 
Chille Tune shit dan
fastkootje 4-8-2005 21:21 Print reply

Posts: 3150
wat is inox?
 
fastkootje 4-8-2005 21:21 Print reply

Posts: 3150
haha die kwam er net bij:p
 

Dit topic is 2327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved