Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - seatpipe mt materiaal.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31150 - seatpipe mt materiaal.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

onraad 4-8-2005 17:57 Print reply
Posts: 593
Ik heb voor mijn seatpipe gewoon de S-bocht naar binnen gedraait en daar radiatorslang van een auto overgeschoven en deze zo aan de demper gelinkt. Mijn MTX draait continu op 10.000 rpm dus warm wordt ie zeker en die slangen gaan echt niet kapot. Deze kun je dan eender hoe buigen, zijn zo flexibel als wat. Foto's zie je maar in profiel...

 
fastkootje 4-8-2005 18:03 Print reply

Posts: 3150
eey, ik kan die foto's van je niet vinde hoor. En trouwens hoe doe je dat dan met 2 dempers want dat wil ik he!
 
SpeedY_the_Devil 4-8-2005 18:04 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
eey, ik kan die foto's van je niet vinde hoor. En trouwens hoe doe je dat dan met 2 dempers want dat wil ik he!


het best is om gewoon een stuk pijp te gebruiken en zo een Y splitsing te maken.

slang is leuk vor 1 demper.. 2 werkt kut.. (alst al lukt)

tis trouwens ook gene aanrader voor je prestaties

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 4-8-2005 om 18:05 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
fastkootje 4-8-2005 18:06 Print reply

Posts: 3150
eey, wat is slecht voor je prestaties? en die y splitsing hoe maak je dat precies
 
SpeedY_the_Devil 4-8-2005 18:10 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
eey, wat is slecht voor je prestaties? en die y splitsing hoe maak je dat precies


zo'n slang van een auto op je uitlaat bouwen..

en een Y splitsing.. gebruik een beeje fantasie..

mijn theorie is zo:

zaag 2 pijpjes schuin af tot t midden
Las dat aan elkaar.. (tot een V zeg maar)
las er een kort stukje op aan de onderkant (zodat t een Y wordt)

las eventuele gaatjes dicht

en kijk ff hoe je t kan buigen..
anders moet je op de uiteinden weer 2pijpjes schuin oplassen..

hoop dat je t snap
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
fastkootje 4-8-2005 18:11 Print reply

Posts: 3150
ja ik snap dat. maar die 2 schuin en dan op elkaar dan heb je het al dithcgelast dus kan er geen meer aan... dus dat klopt niet helemaal
 
SpeedY_the_Devil 4-8-2005 18:14 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
ja ik snap dat. maar die 2 schuin en dan op elkaar dan heb je het al dithcgelast dus kan er geen meer aan... dus dat klopt niet helemaal


nee als je eenmaal die Y heb.. zijn er 3 gaten open 1 onder en 2 boven..

als je dan niet kan buigen.. met je op die 2 bovenste openingen nog een pijpje lassen maar dan weer schuinzodat die 2 pijpjes evenwijdig lopen

zodat je die Y in wezn verlengt maar dna met ene bocht
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
fastkootje 4-8-2005 18:16 Print reply

Posts: 3150
nee maar kijk, je zie het die 2 schuine ... en dan die op elkaar lassen.... maar dan kan die ander rechte stukje er toch niet meer op:S
 
SpeedY_the_Devil 4-8-2005 18:16 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
nee maar kijk, je zie het die 2 schuine ... en dan die op elkaar lassen.... maar dan kan die ander rechte stukje er toch niet meer op:S


kzal ff tekening bouwen
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
fastkootje 4-8-2005 18:22 Print reply

Posts: 3150
dat zou mooi wezen

 
SpeedY_the_Devil 4-8-2005 18:27 Print reply

Posts: 2711


zo moet t beetje wezen..

ik ben heel goed in tekenen met paint

mar bij elke stap moe je de onderdelen dus zo lassen dat je wel de gaten openhoudt
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
bloodfist 4-8-2005 18:28 Print reply

Posts: 1679
hoe krijg jij de uitlaatpijp(einde) in het midden ?
 
!!!Polini en carters tuned!!!
SpeedY_the_Devil 4-8-2005 18:29 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bloodfist
hoe krijg jij de uitlaatpijp(einde) in het midden ?


iemand anders had daar een oplossig voor verzonnen.. moe je ff stukje terug lezen..
ging over iets omdraaien ofzo snap t zelf nie
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
fastkootje 4-8-2005 18:30 Print reply

Posts: 3150
ok dankje..!!!

 
onraad 4-8-2005 18:31 Print reply
Posts: 593
Voor die foto moet je de gallerij van m'n MTX eens bekijken.
En @ Speedy: Hetgeen hij bedoelt is dat als je stap 1 doet, je normaal gezien dan geen gat meer hebt vanonder. Je krijgt een V met enkel bovenaan openingen. Als je daar dan een stukje onderaan aanlast, dan moet je eerst zien dat jeterug een gat in je V-punt maakt.

En qua prestaties... Mijn brommer rijdt ook zo rond de 90. Als je echt het uiterste eruit wilt halen is die slang misschien niet goed maar doorgaans heeft het echt een te verwaarloze invloed hoor.

Dit bericht is gewijzigd door onraad op 4-8-2005 om 18:32 uur.
 

Dit topic is 2339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved