acer |
4-8-2005 16:47 |
Posts: 871 |
der zit hier zo'n gozer opt forum die dempers voor je kan maken
niet duur volgens mij.
moet je ff zoeken bij Sales. bespaart je veel moeite denk ik
|
|
Willy Billy |
|
SpeedY_the_Devil |
4-8-2005 16:49 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
Hallo,
Ik weet dat hier al wat over is. Maar de foto's doen het bij de meeste niet die ik nodig heb... dus ik wil vragen: wat voor materiaal kan je gebruiken om een dubbele demper onder je zadel te maken.(seatpipe) welk materiaal is buigbaar + goede kwaliteit ervoor? Heeft iemand misschien foto's ook ofzo van een seatpipe?
bedankt he mzzl
dempertjes kun je makkelijk maken van dunne plaatjes aluminiun (rondbuigen)
of je koop een leuk alu buisje
en als je t mooi wilt doen lat je 2 "busjes" maken die je erover heen kan schuiven..
en die zet je vast met popnagels
ff tuitje aan lassen
en dan heb je al een aardig dempertje
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
Fievet |
4-8-2005 16:50 |
Posts: 1556 |
|
|
|
|
fastkootje |
4-8-2005 16:51 |
Posts: 3150 |
mogge, het gaat niet om de dempers. die koop ik gewoon het gaat om het stuk van de bocht. dat hij onder het kontje komt met 2 verlopen. En daaraan maak ik dan gweoon dempers. Die dempers koop ik geowon dat is het mooiste. maar het gaat om de bocht veranderen zodat hij onder het kont je komt!
|
|
|
|
Bullet |
4-8-2005 16:51 |
Posts: 12150 |
kan aan mij liggen, maar volgens mij vraagt ie niet hoe je een demper moet bouwen...
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
SpeedY_the_Devil |
4-8-2005 16:54 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
mogge, het gaat niet om de dempers. die koop ik gewoon het gaat om het stuk van de bocht. dat hij onder het kontje komt met 2 verlopen. En daaraan maak ik dan gweoon dempers. Die dempers koop ik geowon dat is het mooiste. maar het gaat om de bocht veranderen zodat hij onder het kont je komt!
ow zo.. verkeert begrepen
als je goed kan lassen kan je ijzeren pijpjes halen met dezelfde dikte als je uiteinde van je uitlaat
en die dan zo lassen dat hij ipv naastje brommer recht onder t zadel komt..
moet je ff kijken hoe dat t beste uitkomt
en dat verloopje.. eum..
2 pijpjes schuin tegen elkaar lassen en buigen zodat ze weer gelijk lopen..
als je beetje fantasie heb weet je wel hoe dat gaat lukken
Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 4-8-2005 om 16:55 uur.
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
gekke henkie |
4-8-2005 16:55 |
Posts: 878 |
als eerste moet je olietank eruit, als die er nog in zit, en als je dan het s-bochtje wat over je bocht heen zit omdraait naar binnen zit je al vrijwel in het midden van je achterspatbord... y-stukje maken, dempers erop, t zaakje vasthangen, en rijden maar!
|
|
Ga toch krassen! |
|
fastkootje |
4-8-2005 17:00 |
Posts: 3150 |
ok, maar wat voor materiaal moet je gebruiken daarvoor en hoe buig je dat zo goed ? en het moet met een normale lasmachine gelast kkunne worde en niet snel roeste en dus ook buigbaar zijn
Dit bericht is gewijzigd door fastkootje op 4-8-2005 om 17:02 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
4-8-2005 17:03 |
|
fastkootje |
4-8-2005 17:05 |
Posts: 3150 |
ja maar hij heeft geen foto's enzo en zo gaat het sneller er zijn hier ook jongens die het weten die er zelf geen 1 hebbe!
|
|
|
|
gekke henkie |
4-8-2005 17:06 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fastkootje
ok, maar wat voor materiaal moet je gebruiken daarvoor en hoe buig je dat zo goed ?
Als je zo`n s-bochtje hebt, moet je die gebruiken... buizen zijn lastig te buigen i.v.m dichtknikken... je hoeft eigenlijk alleen een recht stukje buis te hebben waar je een splitsing in maakt zodat je naar 2 dempers gaat... geen gebuig, geen gezeik! wel zorgen dat je diameter van je buis hetzelfde is. dus niet dikker, maar zeker niet dunner... en als materiaal moet je gewoon ijzer pakken, wanddikte ongeveer 1mm.
|
|
Ga toch krassen! |
|
fastkootje |
4-8-2005 17:09 |
Posts: 3150 |
je bedoelt dat bochtje die er altijd al opzit tussen de bocht en de demper in? komt hij dan precies in het midden dan als je die naar binnen doet ipv naar buiten?
|
|
|
|
gekke henkie |
4-8-2005 17:13 |
Posts: 878 |
ja dat bochtje bedoel ik,ja... je komt dan vrijwel precies in het midden uit, en anders kun je dat wel iets opvangen met je verloopstukje. t zal iig geen centimeter schelen...
en zo`n verloopstukje is vrij simpel te maken...
Succes!
|
|
Ga toch krassen! |
|
Joostvdw |
4-8-2005 17:14 |
Posts: 4789 |
uhm, toevallig had ik vandaag nog een half fietstuur in m'n hand en ik denk dat als je daar beetje mee gaat klooien, dat je een prima bocht al hebt
zeker als je kan lassen moet het dan en piece of cake zijn
als je in de buurt woont mag je zelfs mijn gebroken stuur gratis komen halen :P
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
fastkootje |
4-8-2005 17:19 |
Posts: 3150 |
haha leipo, met je fietstuur:P maar wel verloopstukje bedoel je(gekke henkie:P)
|
|
|
|