Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mtx sh..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31148 - honda mtx sh..
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 4-8-2005 17:53 Print reply

Posts: 2077
70 cc en 12 mm kan echt niet, of je moet de beste hebben die er is (geld ook voor uitlaat dan ), absoluut geen valse lucht trekken en mega goed afgesteld staan... dan valt er nog goed mee te rijden maar voor het zover is?
 
niekmtx 5-8-2005 12:57 Print reply

Posts: 471
alles al gedaan.. remmen lopen niet aan.. schoongemaakt.. ook demper alles nagekeken... maar toch.. als je de mensen hoort over parmakit, zijn ze altijd zeer tevreden.. er zit nog geen stootrandje in, en pas nieuwe zuigerveren.. ik zal binnekort eerst ff weer een 18 mm kopen.. en dan kijk ik wel wat hij doet.. anders moet ik maar andere cilinder kopen..
 
Brommerloos
niekmtx 5-8-2005 12:58 Print reply

Posts: 471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozz
70 cc en 12 mm kan echt niet, of je moet de beste hebben die er is (geld ook voor uitlaat dan ), absoluut geen valse lucht trekken en mega goed afgesteld staan... dan valt er nog goed mee te rijden maar voor het zover is?


Hhaha... bougie heeft vet mooi kleurtje.. echt dat koffiebruin, valse lucht is vast neit van toepassing.. heb het heel zorgvuldig gedaan hij loopt eigelijk wel goed op die 12 mja.. alleen de snelheid
 
Brommerloos
christianos 5-8-2005 13:01 Print reply

Posts: 20445
Onsteking vervroegd?
zowiezo grotere carb erop.
uhm

Parmakit is heel hoogtoerig, ik rijd er met me mtx 95/100 mee

Mijn Parma heeft ook heel weinig compressie, het zijn niet egt cilinders met compressie

loopt ie goed statonair?
edit: heb je olietoevoer nippel afgesloten op je spruitstuk?

EDIT EDIT:

ik denk dat ik het weet

gooi een lichtere vertanding erop!

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 5-8-2005 om 13:04 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-8-2005 13:33 Print reply

Posts: 8662
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
gooi een lichtere vertanding erop!



Hangt ervan af hoe hij nu door de versnellingen gaat.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
richard3 5-8-2005 13:40 Print reply

Posts: 5198
ligt gewoon aan tandwiel verhouding

14 42 als ik goed gelezen had :S

ik heb op 70cc nsr 16 45 en dat is niet zwaar maar 14 42 is nogal te veel
 
op naar de grote brommers
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-8-2005 14:07 Print reply

Posts: 8662
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
ligt gewoon aan tandwiel verhouding

14 42 als ik goed gelezen had :S

ik heb op 70cc nsr 16 45 en dat is niet zwaar maar 14 42 is nogal te veel


Ik had het ook gezien maar ik dacht dat die twv er op gelegd was omdat de snelheid al te laag was met een gewonere (lichtere) twv. Daarom zei ik 'hoe gaat hij door de versnellingen'. Als je harder wil door een lichtere twv te steken is dat wel belangrijk.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Ronald_ 5-8-2005 14:29 Print reply
Posts: 244
12 mm op je 70 kan idd een probleem geven, als powerband van je cilinder vrij hoog in de toeren ligt heb je wel eens dat je met de 12 mm niet genoeg kracht hebt om naar die powerband toe te trekken in hogere versnellingen. Heb ik ook gehad, ik rij nu nog steeds met me 12 mm rond (alleen dan met een athena cilinder en techno uitlaat) maar ik heb er nu mijn 50cc kop opgelegd en dat scheelde echt veel, trekt nu veel beter door en gaat altijd 90 (eerst maar 70). Me ontsteking moet nog vervroegd worden en er moet een zwaardere vertanding op. Dus het is gewoon mogelijk met een 12mm.

probeer anders je ontsteking te vervroegen, ik denk dat als je het goed afstelt je met je 12 goed kan rijden. Lukt mij ook gewoon. Het is echter wel een aanrader om er grotere carb op te zetten. Probeer ook je 50cc cilinderkop erop te zetten, maar ik weet niet cker of dat bij parmakit lukt, dus let daar mee op.
 
Zij die gaan frituren, groeten U.
christianos 5-8-2005 15:00 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
ligt gewoon aan tandwiel verhouding

14 42 als ik goed gelezen had :S

ik heb op 70cc nsr 16 45 en dat is niet zwaar maar 14 42 is nogal te veel

14-42 is heel zwaar hoor op een 6-bak


ik rij met deze cilinder en 20mm carb met 12-42

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 5-8-2005 om 15:00 uur.
 
niekmtx 5-8-2005 17:06 Print reply

Posts: 471
ok komt hij dan.. er zit al een 50cc kop op.. ik ehb nog wel 12 tands liggen, moet ik dat maar even proberen.. en.. hij is gwoon goed afgesteld.. 1 trap lopen, netjes stationair.. 1,5/2k ongeveer en bougie is gewoon mooi koffiebruin

k zal na het eten wel even de tandwielverhouding proberne..
 
Brommerloos
wipe-out 5-8-2005 19:49 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
onraad 5-8-2005 20:16 Print reply
Posts: 593
Ik had MT met 70cc en Keihin 13mm carb. Ding reed ook prima hoor dus het moet echt wel lukken zo. Ik reed al 60 met twv 11/52 en kon wel wat harder met een zwaardere twv.

Volgens mij komt ie inderdaad niet in toeren. Gooi er gewoon een lichtere twv op en dan zal ie zich hoogstwaarschijnlijk wel in z'n powerband trekken en dan ga je meteen pakkenb sneller gaan.
 
niekmtx 6-8-2005 12:54 Print reply

Posts: 471
13 - 42 goed? 12 gaat niet zo lekker :S met die schroefjes.. mijn ketting komt er telkens tegenaan en gaat dan zwieberen
 
Brommerloos
niekmtx 20-8-2005 13:50 Print reply

Posts: 471
Ok, het is nu als volgt,

Ik heb mijn 18mm eronder, afgesteld, loopt perfect...
ALleen, hij red nu nog maar de 65..
Setup:
70 parmakit
18mm spruit en carb
Proma t2
twv= 13-42

1 trap lopen, en rond de 1200k stationair
 
Brommerloos
Kampersjaak 20-8-2005 13:51 Print reply

Posts: 12285
andere uitlaat,

proma is troep
 
oderint dum metuant

Dit topic is 2597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved