Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #31136 - hoe moet je schakelen?
|
Pagina 1 van 7
|
Dit topic is 60229 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bassdude |
3-8-2005 20:45 |
Posts: 40 |
ik heb nu een schakel maar weet niet hoe ik moet schakelen kan iemand het zonder domme opmerkingen uitlegge
|
|
|
|
Joostvdw |
3-8-2005 20:47 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bassdude
ik heb nu een schakel maar weet niet hoe ik moet schakelen kan iemand het zonder domme opmerkingen uitlegge
koppeling in
in ze 1 zetten (meestal pookje naar beneden duwen)
koppeling langzaam laten opkomen, op het moment dat je brommer in toeren zakt en probeerd weg te rijden, meer gas en gelijdelijk koppeling losser laten
tadaa, je rijd
opschakelen: koppeling in, gas dicht, pookje omhoog, koppeling los, gas open
terug schakelen: zelfde verhaal als omhoog, alleen dan pookje omlaag duwen
als je stilstaat, OF in ze vrij zetten OF koppeling in
succes
Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 3-8-2005 om 20:47 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 3-8-2005 om 20:48 uur.
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Sjoerd. |
3-8-2005 20:48 |
Posts: 2607 |
1 x naar beneden = 1e versnelling
klein tikje naar boven = vrij
groot tikje naar boven = 2e versnelling
klein tikje omhoog = 3e versnelling
klein tikje omhoog = 4e versnelling
klein tikje omhoog = 5e versnelling
klein tikje omhoog = 5e versnelling
Gemiddeld is dit wel de proceduurde tenzij je je bak hebt omgedraaid..
|
|
|
|
herman103 |
3-8-2005 20:49 |
Posts: 1352 |
koppeling inknijpen. je schakelpookje naar beneden trappen. beetje gas geven en je koppeling rustig los laten. vervolgens dan merk je dat hij niet verder wil, hij wil niet harder. dan laat je je gas los. koppeling weer inknijpen. schakelpookje omhoog wippen. koppeling los en gas geven. 3 keer proberen en je kan het als je een dt gaat rijen, dan moet je je schakelpookje altijd om hoog wippen. als je terug wilt schakelen het zelfde alleen andersom
|
|
|
|
Quantoelicoe |
3-8-2005 20:52 |
Posts: 927 |
Vraag je pa.. die heeft waarschijnlijk (mischien hebben jullie geen auto )
ervaring met gebruik koppeling.
Alles is zo'n beetje het zelfde behalve dat koppeling op andere plaats zit en versnellingen
1e = omlaag rest omhoog!
naar de 1 en klein tikje omhoog(meestal!)
|
|
|
|
ADHD-Kutkind |
3-8-2005 20:55 |
Posts: 1049 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
koppeling in
in ze 1 zetten (meestal pookje naar beneden duwen)
koppeling langzaam laten opkomen, op het moment dat je brommer in toeren zakt en probeerd weg te rijden, meer gas en gelijdelijk koppeling losser laten
tadaa, je rijd
opschakelen: koppeling in, gas dicht, pookje omhoog, koppeling los, gas open
terug schakelen: zelfde verhaal als omhoog, alleen dan pookje omlaag duwen
als je stilstaat, OF in ze vrij zetten OF koppeling in
succes
Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 3-8-2005 om 20:47 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 3-8-2005 om 20:48 uur.
opschakelen: gas dicht, koppeling in, pookje omhoog, koppeling los, gas open
ik doe altijd eerst gas los anders schiet hij in toeren en dat is ook weer niet zo goed voor je cilinder
|
|
|
|
Honda_MB-7_Racing |
3-8-2005 20:56 |
Posts: 969 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AR50Gast
1 x naar beneden = 1e versnelling
klein tikje naar boven = vrij
groot tikje naar boven = 2e versnelling
klein tikje omhoog = 3e versnelling
klein tikje omhoog = 4e versnelling
klein tikje omhoog = 5e versnelling
klein tikje omhoog = 6e!!!!!!!! versnelling
Gemiddeld is dit wel de proceduurde tenzij je je bak hebt omgedraaid..
|
|
70 CC Eurokut, 24 MM Mikuni, 6 Bak, proma 80 CC |
|
Joscross |
3-8-2005 20:59 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
[...]
opschakelen: gas dicht, koppeling in, pookje omhoog, koppeling los, gas open
ik doe altijd eerst gas los anders schiet hij in toeren en dat is ook weer niet zo goed voor je cilinder
Als je dat doet dan krijg je of een tik omdat je de koppeling te snel los laat, of je remt af op de motor (of beiden). Nou valt dit bij een brommer nog wel mee maargoed.. Juiste manier van schakelen is om al een dot gas (niet pers? volgas ) te geven terwijl je de koppeling op laat komen.
Dit bericht is gewijzigd door Joscross op 3-8-2005 om 21:00 uur.
|
|
|
|
Sjoerd. |
3-8-2005 21:01 |
Posts: 2607 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_MB-7_Racing
[...]
How sorry mijn fout hoe kank die nou vergeten terwijl ik zelf een 6 bak heb :S?
Meschien omdat de mijne in zn 6 niet op toeren komt..
( joh logisch he 16-42 )
|
|
|
|
Joostvdw |
3-8-2005 21:04 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Als je dat doet dan krijg je of een tik omdat je de koppeling te snel los laat, of je remt af op de motor (of beiden). Nou valt dit bij een brommer nog wel mee maargoed.. Juiste manier van schakelen is om al een dot gas (niet pers? volgas) te geven terwijl je de koppeling op laat komen.
Dit bericht is gewijzigd door Joscross op 3-8-2005 om 21:00 uur.
als je het 100% goed wilt doen ben ik het met je eens
maar om even basis beginsel van schakelen onder de knie te krijgen is dit prima
want dan kan je ook beter al eerder gas geven ipv als de koppeling al aangrijpt en dan kan je ook koppeling in en gas dicht tegelijkertijd met op- en terugschakelen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
SpeedY_the_Devil |
3-8-2005 21:04 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Als je dat doet dan krijg je of een tik omdat je de koppeling te snel los laat, of je remt af op de motor (of beiden). Nou valt dit bij een brommer nog wel mee maargoed.. Juiste manier van schakelen is om al een dot gas (niet pers? volgas) te geven terwijl je de koppeling op laat komen.
Dit bericht is gewijzigd door Joscross op 3-8-2005 om 21:00 uur.
ik ken t al zo snel dat ik t nie eens merk dat ik schakel.. (als ik me best doe)
ik hoor t alleen aant geluid
maar tis gewoon heel simpel als je t eenmaal doorheb..
sommige hebbe wel ff moeite met de koppeling:
* valt hij met wegrijden uit ----> koppeling iets langzamer loslaten of meer gas
* maakt hij zwaar veel toeren als je wegrijdt ----> Iets minders gas of koppeling sneller op laten komen
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
tsxj oran |
3-8-2005 21:06 |
Posts: 6498 |
mense nou weet hij het wel damn
|
|
oud |
|
YAMAHAPOWER |
3-8-2005 21:15 |
Posts: 822 |
enne ook je koppelding inkrijpen als je remt:P
|
|
|
|
SpeedY_the_Devil |
3-8-2005 21:18 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAPOWER
enne ook je koppelding inkrijpen als je remt:P
en ook als je ff stilsta.. of in ze vrij zetten (meestal heb je dan een groen lichtje)
zie heel veel mensen die ff rondje gaan leren rijden en dan echt altijd de koppeling vergeten in te houden
Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 3-8-2005 om 21:19 uur.
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
ADHD-Kutkind |
3-8-2005 21:31 |
Posts: 1049 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Als je dat doet dan krijg je of een tik omdat je de koppeling te snel los laat, of je remt af op de motor (of beiden). Nou valt dit bij een brommer nog wel mee maargoed.. Juiste manier van schakelen is om al een dot gas (niet pers? volgas) te geven terwijl je de koppeling op laat komen.
Dit bericht is gewijzigd door Joscross op 3-8-2005 om 21:00 uur.
Ja dat klopt maar met koppeling in is het wel handig om eerst je gas dicht te doen, maar je moet idd al wat gas geven als je koppeling op laat komen
|
|
|
|
MC Beuner |
3-8-2005 21:56 |
Posts: 3678 |
tip:
print dit uit en lees het als je op de brommer zit
ikea handleiding idee
|
|
Vivatje snor |
|
Dit topic is 60229 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 7
|
|