Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tuning vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31124 - tuning vragen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald_ 2-8-2005 17:56 Print topicpost
Posts: 244
ik ben niet zo bekend met tunen, maar het lijkt me opzich wel leuk om te doen. Khad hier een faq gelezen over het maken van een portmap en het berekenen van de timingen. (http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127) Dit heb ik een keer geprobeerd en ging goed. Maar nu heb ik de gegevens en nu wil ik graag weten hoe je erachter kunt komen wat nu de optimale timing en blowdown is. En of het iets uitmaakt dat de breedte van de poorten er niet toe doen. Is er hier misschien ergens een uitgebreide faq van of kan iemand mij het uitleggen en waar je allemaal rekening mee moet houden. Het lijkt me namelijk wel leuk om te doen/kunnen.
 
Zij die gaan frituren, groeten U.

tsxj oran 2-8-2005 17:59 Print reply

Posts: 6498
(ik heb geen uitgebreide faq voor je)de breedte van de poorten doet er wel degelijk toe je moet een beetje denken aan hoe het mengsel loopt zoals onder je cilinder (dus niet in je cilinderbus) zit de ingang van je spoelpoort zorge ervoor dat het mengsel daar niet op stuit maar er langs kan glijden dat zijn allemaal van die dingetjes die je niet vind met een poortmap oid maar door gewoon na te denke
 
oud
Scozzisa 2-8-2005 18:06 Print reply

Posts: 2077
oleee

langleve de wijsgeren onder ons
 
Ronald_ 2-8-2005 18:46 Print reply
Posts: 244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
(ik heb geen uitgebreide faq voor je)de breedte van de poorten doet er wel degelijk toe je moet een beetje denken aan hoe het mengsel loopt zoals onder je cilinder (dus niet in je cilinderbus) zit de ingang van je spoelpoort zorge ervoor dat het mengsel daar niet op stuit maar er langs kan glijden dat zijn allemaal van die dingetjes die je niet vind met een poortmap oid maar door gewoon na te denke


lijkt me ook logisch dat de breedte er toe doet, maar een portmap maken voordat je gaat tunen heeft zo dus nog weinig zin. Al weet ik de timingen enzo, ik weet niet wat de optimale timingen zijn, dus is het uiteindelijk tog maar een ent wegveilen..
 
Zij die gaan frituren, groeten U.
Bullet 2-8-2005 19:21 Print reply

Posts: 12150
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved