Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MBX80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #31081 - MBX80
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBX_cruiser 30-7-2005 12:13 Print topicpost

Posts: 828
Ik ga binnenkort wrs een mbx80 kopen,
en inschrijven als motor.

Maar dan wil ik hem lekker snel maken,
ik had zelf al gedacht aan zo'n 100cc malossi
en 24mm mikuni.
Of mss een originele 80 laten tunen[maar waar? (belgiƫ)]?

Heb je ook deftige uitlaten voor die dingen(geen proma, is te lelijk )?
Of is er hier iemand die voor een schappelijke prijs een opmaat uitlaat kan maken voor mbx80?

Het mag allemaal niet te veel geld kosten,
nog tips?

Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 30-7-2005 om 12:29 uur.
 

Mr.MTX 30-7-2005 12:40 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser
Ik ga binnenkort wrs een mbx80 kopen,
en inschrijven als motor.

Maar dan wil ik hem lekker snel maken,
ik had zelf al gedacht aan zo'n 100cc malossi
en 24mm mikuni.
Of mss een originele 80 laten tunen[maar waar? (belgi?)]?

Heb je ook deftige uitlaten voor die dingen(geen proma, is te lelijk )?
Of is er hier iemand die voor een schappelijke prijs een opmaat uitlaat kan maken voor mbx80?

Het mag allemaal niet te veel geld kosten,
nog tips?

Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 30-7-2005 om 12:29 uur.

Je kan je std cilinder goed laten tunen (vlinderpoort), waar weet ik niet... 93cc Malossi is ook wel snel, maar dan heb IK liever de voorkeur aan een getunede 80cc origineel... 24 mikuni zal wel goed lopen jah, mits alles goed is afgesteld... En een Homoet zou wel goed staan...
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
MBX_cruiser 30-7-2005 13:47 Print reply

Posts: 828
ik heb ondertss nog wat gesearcht enzo,
blijkt dat de tecno voor nsr/mbx het ook niet slecht doet op 80/93 cc?
 
honda-mbx 30-7-2005 13:49 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser
ik heb ondertss nog wat gesearcht enzo,
blijkt dat de tecno voor nsr/mbx het ook niet slecht doet op 80/93 cc?


klopt, die zou k kopen.. hij kost niet veel en je hebt een leuke pijp kwa prestatie's en kwa uiterlijk
 
ik vlam je..
MBX_cruiser 30-7-2005 13:52 Print reply

Posts: 828
welke carbs zijn nog geschikt buiten de 24mm mikuni?
18mm keihin heb ik nog liggen, maar gaat dat niet een beetje de 'zwakke schakel' zijn?
 
StefanB 30-7-2005 13:58 Print reply

Posts: 2591
neem een ori ns1 cilinder, is al wat leuker getimed... op boren naar 53mm, malossi zuiger derin en flink laten bewerken. icm een opmaat berekende pijp en een leuk teurtje (28mm d-slide ofzo) zal dat wel leuk lopen.
 
E24 M30b35@GT3576
Hardstyle 30-7-2005 14:37 Print reply

Posts: 1077
FF een vraagje, begint een mbx80 blok met AC08E ??
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
rewie 30-7-2005 15:51 Print reply
Posts: 79
AC04E
 
MBX_cruiser 30-7-2005 18:16 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
neem een ori ns1 cilinder, is al wat leuker getimed... op boren naar 53mm, malossi zuiger derin en flink laten bewerken. icm een opmaat berekende pijp en een leuk teurtje (28mm d-slide ofzo) zal dat wel leuk lopen.



als ik toch de moeite moet doen om nog naar een andere cilinder op zoek te gaan kan ik beter gelijk een malossi nemen me dunkt
 
puch_master 30-7-2005 18:23 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser
[...]



als ik toch de moeite moet doen om nog naar een andere cilinder op zoek te gaan kan ik beter gelijk een malossi nemen me dunkt


ns-1 cil. is orri honda dus volledig giet ijzer en is standaard al behoorlijk snel

als je deze nog behoorlijk tuned e.d. dan gaat dat zeker wel vliegen
 
Toyota AE86 Levin coupƩ
wipe-out 31-7-2005 9:25 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
FF een vraagje, begint een mbx80 blok met AC08E ??


HC04E, niet AC04E
 
Gilera Gsm 31-7-2005 10:35 Print reply

Posts: 2376
o.t. type malossi
 
richard3 31-7-2005 11:15 Print reply

Posts: 5198
ik zou idd voor die ns-1 cilinder gaan die is uit zich zelf al heel snel goede timingen enz. dan stuur je hem op naar een tuner *zat mensen hier op het forum die dat goed kunnen) die geef je eerst ff inboxje met een poortmap die je zelf gemaakt heb van je cilinder,dan kunnen hun aan de hand daarvan wel laten zien hoe dat ie wordt
dan een leuke pijp/techno of opmaat
24 vlak schuif er bij en dit loopt toch echt wel heel goed

 
op naar de grote brommers
mallemeeuw 31-7-2005 11:20 Print reply

Posts: 4088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]


ns-1 cil. is orri honda dus volledig giet ijzer en is standaard al behoorlijk snel

als je deze nog behoorlijk tuned e.d. dan gaat dat zeker wel vliegen

je zit alleen met je zuigermaat.
of je moet m laten opboren naar 80cc en mbx zuiger derin doen
 
!!!! Lambal United !!!!
benz 31-7-2005 11:23 Print reply

Posts: 1293
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]


ns-1 cil. is orri honda dus volledig giet ijzer en is standaard al behoorlijk snel

als je deze nog behoorlijk tuned e.d. dan gaat dat zeker wel vliegen


ja dat is wel zo
maar orgi NS-1 is 74,9 cc en dan een 21 mm zal ook goedlopen ( waarom meer zuipen dan nodig )

Dit bericht is gewijzigd door benz op 31-7-2005 om 11:24 uur.
 
Delft Racing Team (DRT) Devoe Racing team http://www.devoeracingteam.tk/
hondansrpower 31-7-2005 11:24 Print reply

Posts: 302
ik wou dat ook,80cc ori laten opboren naar 53mm en dan malossi zuiger erin,maar die gast zei dat er dan wel erg veel uitgeboort moest worden en dat je problemen met de poorten kon krijgen.
en dat je dan beter een malossi 93cc kon laten tunen.
 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.

Dit topic is 1663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved