KS Racing |
30-7-2005 12:38 |
Posts: 193 |
komt wel doordat de kopmoeren te strak zijn aangedraaid, dan kan de cilinder op de 4 punten niet goed uitzetten en zul je ook zien waar die is vastgelopen dat het ook op die punten is. verder natuurlijk geen 40 nm en nie lulle als je ut tog maar gokt hebbe we allemaal nix aan, zet m8 kopmoeren vast tussen de 16 en de 20 nm en m6 puch 10-11 nm. natuurlijk kan m8 wel vaster, bv ook wel 22 maar voor de kop is dat al teveel.
|
|
|
|
Rudy |
30-7-2005 12:46 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
het kan haast niets met het aandraaien te maken hebben gehad, heb jij je moeren met een steeksleutel en een stijgerpijp aangetrokken? of heb je ze gewoon "vast" gedraait?
Heeft het wel, snap niet waarom je reageerd als je gewoon maar wat verzint.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
[...]
ong. 40Nm meen in gelezen te hebben
Zou effe verder lezen!
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
PRO TUNING |
30-7-2005 14:16 |
Posts: 4000 |
Als je de kopbouten / moeren niet met de voorgeschreven koppel - en dus meestal te vast - draait vervormt de cilinder en zal de zuiger op de (meestal 4) hoeken vastlopen.
|
|
|
|
Roedi-Loerbeek |
30-7-2005 14:24 |
Posts: 1492 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KS Racing
komt wel doordat de kopmoeren te strak zijn aangedraaid, dan kan de cilinder op de 4 punten niet goed uitzetten en zul je ook zien waar die is vastgelopen dat het ook op die punten is. verder natuurlijk geen 40 nm en nie lulle als je ut tog maar gokt hebbe we allemaal nix aan, zet m8 kopmoeren vast tussen de 16 en de 20 nm en m6 puch 10-11 nm. natuurlijk kan m8 wel vaster, bv ook wel 22 maar voor de kop is dat al teveel.
Ten eerste, rieju heeft am6. En heeft m7 kopmoeren.
Ten tweede, altijd als ik de zuiger ofzo vervangen heb gewoon aanperen totdat je denkt dat de bouten vast genoeg zitten.
Gebeurt niks mee, waarschijnlijk heeft die scooterzaak gewoon een overmaat zuiger meegegeven.
Het het egt nog nooit met een momentsleutel gedaan en het gaat altijd nog goed.
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
herman103 |
30-7-2005 15:02 |
Posts: 1352 |
darom, er zitten hier een beetje van die niets wetende kinderen over momentsleutels te zeiken. maar ik weet zeker dat als hij ze kruislings handvast heeft aangedraait dat het gewoon goed heeft gezeten. ik denk foute afstelling of te grote zuiger.
|
|
|
|
Masterboer |
30-7-2005 17:42 |
Posts: 36 |
precies.. ik draai mn cilinderkopmoeren al jaren op gevoel aan.. gwoon goed strak vast hopsa.. bij mn puch zet ik ze net zo vast totdat ik het gevoel krijg dat ie bijna 't schroefdraad verneukt..
nog nooooooit iets mee gebeurt
|
|
|
|
mb-gek |
30-7-2005 17:45 |
Posts: 10385 |
ik zet ze meestal met de kleine ratel van mijn doppen set vast en daarmee gewoon normaal kracht zetten en dan zit hij altijd goed
en verneuk je eerder de ratel dan dat je hem te vast zet
je zal het waarschijnlijk niet bij de moeren moeten zoeken maar ergens anders
heb je ook niet te vet en teveel benzine gegeven ??
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
de_koen |
30-7-2005 17:48 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
darom, er zitten hier een beetje van die niets wetende kinderen over (momentsleutels) te zeiken..
en daar hoor jij bij
Dit bericht is gewijzigd door de_koen op 30-7-2005 om 17:48 uur.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
jackmasterTZR |
30-7-2005 17:53 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
darom, er zitten hier een beetje van die niets wetende kinderen over momentsleutels te zeiken. maar ik weet zeker dat als hij ze kruislings handvast heeft aangedraait dat het gewoon goed heeft gezeten. ik denk foute afstelling of te grote zuiger.
ja en wat is handvast volgens jou...??
das echt zo?n grote bullshit wa je hier in het topic rond loopt te blaten...
handvast wil niks zeggen... weet zeker dat bijvoorbeeld een monteur iets vaster kan zetten, dan een gemiddeld iemand omdat die regelmatig aan het sleutelen zijn. je volgt me denk nog wel h?. sleutelen monteur, snap je?
mooi(Y)
|
|
|
|
Schrabbekerke |
30-7-2005 17:58 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
darom, er zitten hier een beetje van die niets wetende kinderen over momentsleutels te zeiken. maar ik weet zeker dat als hij ze kruislings handvast heeft aangedraait dat het gewoon goed heeft gezeten. ik denk foute afstelling of te grote zuiger.
Kijk.. dat je je mening geeft OK, maar ga dan niet lopen lullen dat jij gelijk hebt.. want dat heb je niet!
|
|
|
|
StefanB |
30-7-2005 18:13 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
darom, er zitten hier een beetje van die niets wetende kinderen over momentsleutels te zeiken. maar ik weet zeker dat als hij ze kruislings handvast heeft aangedraait dat het gewoon goed heeft gezeten. ik denk foute afstelling of te grote zuiger.
hou toch eens je smoel dicht? jij hebt wsch nog nooit een moment sleutel in handen gehad?
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
KS Racing |
30-7-2005 18:22 |
Posts: 193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
darom, er zitten hier een beetje van die niets wetende kinderen over momentsleutels te zeiken. maar ik weet zeker dat als hij ze kruislings handvast heeft aangedraait dat het gewoon goed heeft gezeten. ik denk foute afstelling of te grote zuiger.
je bent hier overal aant rondblaten en je weet helemaal nix, kzou ook luchtschroeve gaan verstelle als je luchtfilter verstopt zit, en dat 40nm is al helemaal onzin, dr zijn er n paar die zegge dat het wel klopt dattie daar van vastloopt als ze te strak staan en dat is ook zo. zie bv pro tuning. als je n beetje ervaring hebt weet je dat ook vast wel.
|
|
|
|
Riejucastrolracing |
30-7-2005 22:01 |
Posts: 147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek
[...]
Ten eerste, rieju heeft am6. En heeft m7 kopmoeren.
Ten tweede, altijd als ik de zuiger ofzo vervangen heb gewoon aanperen totdat je denkt dat de bouten vast genoeg zitten.
Gebeurt niks mee, waarschijnlijk heeft die scooterzaak gewoon een overmaat zuiger meegegeven.
Het het egt nog nooit met een momentsleutel gedaan en het gaat altijd nog goed.
hoeveel nm moet m7 dan vast gezet worden? voor me cilinderkop
|
|
|
|
barry |
30-7-2005 22:06 |
Posts: 7387 |
ik had laatst ook een luichte warmloper gehad, kon vrij direct na uitvallen de motor wel weer starten en verder rijden. maar hij was wel knetterheet!. later cil er af. en ja hoor. precies waar de tapeienden zitten had ik 4 aanloopsporen opd e zuiger!. typisch een geval van te strak aandraaien denk ik zo...
overgens kan die warmloper ook komen door een iets te kleine sproeier dan! wat bij mij dus het geval was!
het hoeft dus niet altijd perce de kopmoeren te zijn die je te strak aandraait
Dit bericht is gewijzigd door barry op 30-7-2005 om 22:08 uur.
|
|
He? |
|
richard3 |
30-7-2005 23:35 |
Posts: 5198 |
het kan idd aan de moeren liggen die je te strak hebt zitten maar deze kans is best klein omdat dit bijna/zelde voor komt meestal is de sproeier idd net net te klein en dan wilt ie dat ook wel eens doen gewoon kruislinks aandraaien dan vast draaien met moment sleutel heb je die niet probeer je er 1 te lenen lukt dat ook niet doe je het nog es met de hand en voel je gewoon rustig slag voor slag tot dat je kracht moet gaan zetten dan ongeveer 2 slagen verder dan laten zitten dan zit het meestal wel goed (zo doet een vriend van mij het ook altijd en die is monteur dus die zal het wel weten neem ik aan
suc 6
|
|
op naar de grote brommers |
|