Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Waar op te letten bij aanschaf?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 684 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31065 - Waar op te letten bij aanschaf?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Supernova 29-7-2005 6:40 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50
[...]


hmmm... Die van mij doet het al 2 jaar als een zonnetje hoor.. Is ook aprilia. Dus niet zeiken.




jah maar dat komt omdat jij hem denk ik anders behandeld
Liefdevoller, toespraakjes enzo, dus wil ie jou wel blijven dienen denk ik
 
WP Car Customs
b e r t 29-7-2005 7:11 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
kijken of de remmen het doen, blok netjes loopt, alle versnellingen testen, goede compressie, geen speling in wiellagers oid, km-stand, voorvork recht is. dat soort dingen



en de koppeling dan. daar let ik altijd veel op. Gwn kijken of de koppeling het goed doet. en het frame. dan kun je kijke of het ding is afgeracht of netjes is onderhouden. als er veel te veel roest op zit dan heeft ie lange tijd buiten gestaan en dat soort dinge. en maak een TESTRIT om te kijken hoe dat ding nou echt is. en geloof niet in verkooppaatjes

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 29-7-2005 om 7:14 uur.
 
b e r t 29-7-2005 7:18 Print reply

Posts: 1855
alles op rij:

-remmen
-blok netjes loopt
-alle versnellingen testen
-goede compressie
-geen speling in wiellagers oid
-km-stand
-voorvork recht is
-koppeling
-frame
-verlichting en richtingaanwijzers
-elek. start
-claxon
-kickstart(voor als de elek. start het niet doet. in winter bijv.)
-kappen
-stuurslot testen
-banden op lekheid testen
-te veel roest: niet kopen


maak een TESTRIT
en geen verkooppaatjes geloven
altijd afdingen!!!

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 29-7-2005 om 7:27 uur.
 
Blijhoofd 29-7-2005 9:09 Print reply

Posts: 7378
neem iemand mee die veel weet over dat type bromfiets

Dit bericht is gewijzigd door Blijhoofd op 29-7-2005 om 9:09 uur.
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
jeffreyyy 29-7-2005 11:00 Print reply

Posts: 1634
over de compressie ..
over een maand of 2/3 ga ik dus een honda NSR overkope ..
maar als je dan in ze 1 zet en dan aanduwt dan gaat ie heel makkelijk aan..
betekend dat dat hij weinig compressie heeft .. ?
en wat voorn gevolgen heeft zoiets dan ?..
ernstig ?

 
arabesk 29-7-2005 12:13 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mbx 110
allemaal troep die italianen t zijn net alfa romeos,ze lopen n jaar goed en dan ist koppakkingen koppakkingen koppakkingen,hahaha ik zou voor n nsr gaan ori 80 dr onder (rij je heel de wereld mee rond !)alleen tanken en rijden ,maar ja wie ben ik hee!



ik met opgedreven rs, geen problemen hoor, gewone dingetjes, als olie en water checken, maar zolang je rustig warmrijdt, en een beetje zorg draagt voor je brom, komt er heus niet veel aan.
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Robster_rieju 29-7-2005 13:24 Print reply

Posts: 264
hier is toch een topic voor gemaakt waar je op moet letten als je een brommer aan wil schaffen
 
Rieju RR te koop 1350 euro
Kampersjaak 29-7-2005 13:25 Print reply

Posts: 12285
faq
 
oderint dum metuant
Kampersjaak 29-7-2005 13:25 Print reply

Posts: 12285
oderint dum metuant
Robster_rieju 29-7-2005 13:28 Print reply

Posts: 264
die bedoelde ik
 
Rieju RR te koop 1350 euro
onraad 29-7-2005 14:09 Print reply
Posts: 593
Als het achterwiel zonder moeite begint te rollen ( koppeling loslaten uiteraard ), dan heeft hij maar weinig compressie. Doordat je zuiger en cilinder dan niet meer proper in elkaar passen stijgt de slijtage en minderen de prestaties. Het kan zijn dat je de cilinder gewoon eens even moet honen en een overmaat derin zetten en meteen veel sneller rijd en optrekt. Moet dus maar zelf uitmaken of je dit kan en ziet zitten...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
over de compressie ..
over een maand of 2/3 ga ik dus een honda NSR overkope ..
maar als je dan in ze 1 zet en dan aanduwt dan gaat ie heel makkelijk aan..
betekend dat dat hij weinig compressie heeft .. ?
en wat voorn gevolgen heeft zoiets dan ?..
ernstig ?



 
G-Force 29-7-2005 14:17 Print reply

Posts: 4603
@ Kampersjaak: Bedankt voor de FAQ, al gaat die over het VERkopen van brommers
en alle anderen bedankt voor de reacties en tips..
Maar ben er nog niet uit of het nou de RS50, de RS1 of de NSR wordt

Dit bericht is gewijzigd door G-Force op 29-7-2005 om 14:20 uur.
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
AOF 29-7-2005 14:50 Print reply

Posts: 1477
nsr. koop je een nsr waar nog wat aan gedaan moet worden voor 200-300 en knap die helemaal op zoals jij wilt ben je ongeveer 1300 kwijt eraan maar is ie wel helemala perfect en hoef je er de komende 2 jaar niks meer aan te doen als je er goed mee omgaat


maar ligt er natuurlijk aan wat je budget is he

Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 29-7-2005 om 14:53 uur.
 
Ronald_ 29-7-2005 15:08 Print reply
Posts: 244
Zij die gaan frituren, groeten U.
G-Force 29-7-2005 15:14 Print reply

Posts: 4603
@Lars1988: Ik koop liever iets wat helemaal werkt, en zo af en toe naar een dealer voor een service-beurt. Zelf opknappen vindt ik vaak teveel werk, en na zoveel dagen gaat het opknappen vervelen.

@Ronald: Die FAQ komt al dichter in de buurt
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...

Dit topic is 2763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved