Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Waar op te letten bij aanschaf?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #31065 - Waar op te letten bij aanschaf?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

G-Force 28-7-2005 23:33 Print topicpost

Posts: 4603
Hey,

Over 2 maanden word ik 16, tijd om een brommer aan te schaffen
Ik zit te kijken in de richting van de Aprilia RS50 en de Rieju RS1, mijn budget zal tussen de 750 en de 1000 euri liggen, maar dan ook inclusief verzekering/helm en dat soort zooi.
Als ik een 2dehands RS50 wil gaan kopen, waar moet ik zoal op letten? Heb al gehoord over compressie? Wat is nog meer belangrijk?

Send me a message wanneer je toevallig ergens iets leuks te koop ziet staan/te koop hebt

G
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...

Frysk 28-7-2005 23:36 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G-Force
Hey,

Over 2 maanden word ik 16, tijd om een brommer aan te schaffen
Ik zit te kijken in de richting van de Aprilia RS50 en de Rieju RS1, mijn budget zal tussen de 750 en de 1000 euri liggen, maar dan ook inclusief verzekering/helm en dat soort zooi.
Als ik een 2dehands RS50 wil gaan kopen, waar moet ik zoal op letten? Heb al gehoord over compressie? Wat is nog meer belangrijk?

Send me a message wanneer je toevallig ergens iets leuks te koop ziet staan/te koop hebt

G

koop een RS uit 1998 zijn mooie en goeie typs
 
giggitybyte
G-Force 28-7-2005 23:48 Print reply

Posts: 4603
Dat zal wel, maar zijn die uit '99 en '01 niet beter?
Of alleen beter begrenst
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
honda mbx 110 28-7-2005 23:48 Print reply

Posts: 115
allemaal troep die italianen t zijn net alfa romeos,ze lopen n jaar goed en dan ist koppakkingen koppakkingen koppakkingen,hahaha ik zou voor n nsr gaan ori 80 dr onder (rij je heel de wereld mee rond !)alleen tanken en rijden ,maar ja wie ben ik hee!
 
i love the smell of napalm in the morning !
renoeius 28-7-2005 23:49 Print reply

Posts: 6409
kijken of de remmen het doen, blok netjes loopt, alle versnellingen testen, goede compressie, geen speling in wiellagers oid, km-stand, voorvork recht is. dat soort dingen
 
yudb 28-7-2005 23:50 Print reply

Posts: 709
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mbx 110
allemaal troep die italianen t zijn net alfa romeos,ze lopen n jaar goed en dan ist koppakkingen koppakkingen koppakkingen,hahaha ik zou voor n nsr gaan ori 80 dr onder (rij je heel de wereld mee rond !)alleen tanken en rijden ,maar ja wie ben ik hee!


Ben ik het (zeker als je wilt gaan opvoeren) volkomen mee eens!
 
Frysk 28-7-2005 23:51 Print reply

Posts: 34928
jah HONDA is toch het beste
 
giggitybyte
G-Force 29-7-2005 0:01 Print reply

Posts: 4603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
kijken of de remmen het doen, blok netjes loopt, alle versnellingen testen, goede compressie, geen speling in wiellagers oid, km-stand, voorvork recht is. dat soort dingen

Kijk, daar hebben we wat aan
Maar hoe test je de compressie, en als de KM stand hoog is(wat is hoog?) waar moet je dan extra op letten?

Honda NSR leek me ook wel wat, maar de RS50 is mooier.
En opvoeren hoeft voor mij (nog) niet zo
Die opgevoerde dingen zuipen vaak teveel..

Dit bericht is gewijzigd door G-Force op 29-7-2005 om 0:03 uur.
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
renoeius 29-7-2005 0:06 Print reply

Posts: 6409
rs heeft toch geen kicker? dan is compressie checken wat lastiger. maar vraag aan de eigenaar hoe die is onderhouden en of er onderdelen zijn vervangen, zoals cilinder of zuigertje. de km-stand ligt ook aan het bouwjaar. als je een hele oude rs hebt en de km-stand is rond de 20.000 dan is dat nog redelijk normaal (in mijn ogen dan ). maar er zal dan wel in die tijd wat vernieuwd zijn.
 
Frysk 29-7-2005 0:07 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G-Force
[...]

Kijk, daar hebben we wat aan
Maar hoe test je de compressie, en als de KM stand hoog is(wat is hoog?) waar moet je dan extra op letten?

Honda NSR leek me ook wel wat, maar de RS50 is mooier.
En opvoeren hoeft voor mij (nog) niet zo
Die opgevoerde dingen zuipen vaak teveel..

Dit bericht is gewijzigd door G-Force op 29-7-2005 om 0:03 uur.

Valt wel mee hoor

Nsr = mischien lelijker maar betrouwbaarder
 
giggitybyte
G-Force 29-7-2005 0:13 Print reply

Posts: 4603
De meeste NSR's die te koop staan hebben alles behalve 50CC cilinder, dat betekend dus eigenlijk dat het een motor is, te hoog kWh/Begrenzer nodig/hoge boetes mochten de smurfen hem onderzoeken
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
honda mbx 110 29-7-2005 0:23 Print reply

Posts: 115
dat bedoel ik die jappen zijn rigoreus,als iets faalt wat ze ontworpen hadden springt de directie zo van de 40ste verdieping af,dat is bij die italianen wel anders die zeggen gewoon domani!,hahaha,ik heb hier n mbxje stront origineel met 43000km en 1e cilinder 2maal kicken en hij loopt!maar its up to you
 
i love the smell of napalm in the morning !
Frysk 29-7-2005 0:50 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G-Force
De meeste NSR's die te koop staan hebben alles behalve 50CC cilinder, dat betekend dus eigenlijk dat het een motor is, te hoog kWh/Begrenzer nodig/hoge boetes mochten de smurfen hem onderzoeken

je kan degene die die NSR te koop heeft ook vragen of hij de ori cilinder er weer op zetten wil
 
giggitybyte
Karlito 29-7-2005 1:02 Print reply

Posts: 519
Koop de mijne en je krijgt er een 50 bij
 
Honda NSR - 70 CC Malossi - 20 MM Mikuni - Techno 70 CC Uitlaat | [b]I don't drive fast, I fly low!![/b]
Chantal MX50 29-7-2005 1:03 Print reply

Posts: 12721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mbx 110
allemaal troep die italianen t zijn net alfa romeos,ze lopen n jaar goed en dan ist koppakkingen koppakkingen koppakkingen,hahaha ik zou voor n nsr gaan ori 80 dr onder (rij je heel de wereld mee rond !)alleen tanken en rijden ,maar ja wie ben ik hee!


hmmm... Die van mij doet het al 2 jaar als een zonnetje hoor.. Is ook aprilia. Dus niet zeiken.

 
BF oma!
S1lv3r 29-7-2005 1:12 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
rs heeft toch geen kicker? dan is compressie checken wat lastiger. maar vraag aan de eigenaar hoe die is onderhouden en of er onderdelen zijn vervangen, zoals cilinder of zuigertje. de km-stand ligt ook aan het bouwjaar. als je een hele oude rs hebt en de km-stand is rond de 20.000 dan is dat nog redelijk normaal (in mijn ogen dan ). maar er zal dan wel in die tijd wat vernieuwd zijn.


brommer in zijn 1 zetten en proberen aant te duwen, als je achterwiel slipt bij het aanduwen = genoeg compressie. ALs je met weinig moeite door de compressie heen drukt --> lekker laten staan, tenzij je zobiezo een andere cilinder koopt..
 

Dit topic is 2742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved